Ga naar inhoud


Enigma2 Webif API query presentatie


MySat
Ga naar oplossing Opgelost door MySat,

Aanbevolen berichten

Ik heb meerdere enigma2 ontvangers en ik wil in 1 overzicht kunnen zien wat de status is. Webif API (per box) lijkt mij de oplossing hiervoor. Echter... Zelf programmeren kan ik niet (echt) en ik wil toch graag een overzicht hebben van wat precies de (standby) status is per enigma2 box (status bij opvraag zonder wegschrijven naar een database met time stamp). 

 

Bestaan er geen drag en drop oplossingen waarbij je aan kunt geven wat de URL v/d API is en welke waarde je graag gepresenteerd wil zien ? In mijn geval wil ik per Enigma ontvanger een rood of groen veld zien als standby status. Graag wel open source.

 

Ben benieuwd naar jullie expertise

 

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je een lokaal servertje hebt draaien:

<html><head></head><body>
<h3>Check Status</h3>
<p>
<?php
$recievers = array();

$recievers[] = array(
	'ip' => '192.168.1.80',
	'name' => 'Vu+'
);
$recievers[] = array(
	'ip' => '192.168.1.89',
	'name' => 'xSarius'
);
$recievers[] = array(
	'ip' => '192.168.11.89',
	'name' => 'dummy'
);

foreach ($recievers as $reciever) {
	// get status
	$status_url = 'http://' . $reciever['ip'] . '/web/powerstate';
	
	if (@get_headers($status_url)) {
		$result = simplexml_load_file($status_url);
		
		if ($result) {
			$status_standby = trim($result->e2instandby);
			echo $reciever['name'] . ' staat ';
			echo $status_standby == 'false' ? 'Aan':'Standby';
			echo '.<br />';
		}
		
	} else {
		echo $reciever['name'] . 'Niet gevonden!<br />';
	}
}
?>
</p></body></html>

Sla op als status.php. De aanroep wordt dan localhost/status.php

aangepast door badmeester
Link naar reactie
Delen op andere sites

Top ! Werkt als een speer (als je de onderste regel ook leest 😎). Had deze pas gezien nadat ik het script gerenamed had naar index.php)

 

Bedankt voor de hulp.

 

 

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

afbeelding.png.cd69f19429f4ba90e9b831b968cfe916.png

Nu met bootstrap en jquery  ...

- Toont Status

- Knop om Standby te schakelen

- Toont bekeken zender

- Link om zender te streamen

- Ververs knop

 

Sla bijlage op in een map op de server. Aanroep localhost/JOUW_MAP/status.php

JOUW_MAP is map naam waar bestand is opgeslagen.

status.php

aangepast door badmeester
afbeelding toegevoegd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow 😎. Dit is echt top!. Dus zo kun je ook een database-je bijhouden om te zien hoeveel uur elk apparaat aanstaat...(elke 10 min ff checken)

 

Bijzonder handig die API’s. Je moet alleen handig zijn met het weergeven van de output ervan. 

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19-9-2020 om 19:52, badmeester zei:

 

afbeelding.png.08185dd4ac5d9f9db7ea787cbdcf2fcc.png

 

Mooi om te zien dat iemand zo'n scriptje schrijft voor een ander! Ziet er bruikbaar uit..! Een vraag van een niet enigma ontvanger bezitter... Wat kan je doen met het berichten vak?

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Daar kan je een tekst invullen, welke daarna zichtbaar wordt op het beeldscherm wat met de betreffende ontvanger is verbonden.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tis af ! 100% Top. En die message functionaliteit is wel heel handig indien je op een andere plaats dan voor de TV iets verandert of reboot. Snel ff een berichtje op het scherm en voila !

 

 

  • Haha 1

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

overview.jpg.41b4bcb9d9057eff55cb2ec6381d7001.jpg

 

Zo ziet het er nu bij mij uit met 6 boxen. Geweldig he

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mooi!

Leuk idee, en snel geholpen door de script schrijver!

 

Ben benieuwd of het nog verder uitgebouwd wordt, bijvoorbeeld met een mogelijkheid alle receivers tegelijk een mededeling te sturen, of een statistiek met kijkuren en meest bekeken zenders/ programma´s.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

10 uren geleden, ceesv zei:

Mooi!

Leuk idee, en snel geholpen door de script schrijver!

 

Ben benieuwd of het nog verder uitgebouwd wordt, bijvoorbeeld met een mogelijkheid alle receivers tegelijk een mededeling te sturen, of een statistiek met kijkuren en meest bekeken zenders/ programma´s.

 

Persoonlijk vind ik dat ik al genoeg geholpen ben, maar het idee van statistiekjes (als begint het maar hoe lang deze aangestaan heeft (met een reset voor de statistiek btw) speelde ook door mijn hoofd. Maar zoals al gezegd, ik ben al helemaal gelukkig (en gebruik dit ook dagelijks). 2 v/d boxen zijn de fallback tuners die over zerotier de andere box bedienen. Dat gaat feilloos mits ze niet allebei aanstaan omdat ik slechts 10Mb upload heb. Door dit scherm op te roepen zie ik in 1 opslag wat iemand aan het doen is en of alles conform afspraak weer uitgezet is...

 

Kleine bug btw: Ik krijg een dubbele server error indien ik de powerbutton wil bedienen.

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier geen foutmelding bij toggleStatus, maar ik heb slechts twee ontvangertjes.

 

- Kopieer bestaande reciever array naar bijgevoegd bestand.

- Start het vervolgens in mozilla's browser, firefox, met Ontwikkelaar, Netwerk geopend ( CTRL + SHIFT + E )

- Klik vervolgens op een Aan/Uit knop en lees de response onder in het scherm. Kopieer de tekst of maak een schermafdruk van de opgetreden fout.

status.php

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij deze de gevraagde info. Mogelijk is duidelijk, anders hoor ik het wel (Er is tenslotte een workaround rechtstreeks op de ontvanger)

status 2.jpg

status 1.jpg

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...