marco24 Geplaatst: 1 november 2002 Geplaatst: 1 november 2002 sinds een tijdje bezig met het zelf cd's branden voor mijn dvd speler (philips 723). een vcd lukt prima en speelt goed af maar met een svcd lijkt het wel of de beeldopbouw niet vlug genoeg gaat als er plotseling veel verandering in het beeld is ook een xvcd geprobeerd en daar bij gaat om de paar seconden het beeld even stil staan en slaat de tijdsaanduiding even een seconde over af en toe een dvd speelt altijd prima af wie kan mij helpen om een oorzaak te vinden van dit probleem gebruikte cd's lenco cd-r 80 en imation cd-rw 74 met vr gr. marco
chevrolet Geplaatst: 2 november 2002 Geplaatst: 2 november 2002 "Bitrate" wijzigen en probleem is opgelost. V8 "fortuna vitrea est" VU+ Duo
marco24 Geplaatst: 2 november 2002 Auteur Geplaatst: 2 november 2002 waar moet ik die wijzigen ik gebruik tmp encoder en selecteer gewoon svcd of moet ik in de dvd speler wat wijzigen en wat is evt een goede waarde voor de bitrate met vr. gr. marco
Gast Geplaatst: 2 november 2002 Geplaatst: 2 november 2002 Als je de xvcd encoder gebruikt moet je de bitrate instellen 1150 kbits/sec ik was toen van het probleem van het stilvallen van het beeld af (philips dvd 701). Om het te veranderen klik je op de knop setting en dan de bitrate veranderen van 2500 naar 1150. suc6
chevrolet Geplaatst: 2 november 2002 Geplaatst: 2 november 2002 @Larslizard, VCD =max bitrate 1150 SVCD=max bitrate 2250 suc6 @Marco24, Instellen TMPGEnc onder MPEG Confuguration" Open tabblad Video: Stream type:Mpeg 2 Size: 480x576 aspect ratio;4:3 (display) frame rate:25,fps rate controle mode:Constant bitrate (CBR)" hiermee moet je spelen om juiste instelling te vinden". Profile and level: Main profile&Main level (MP@ML) Video format:PAL en daaronder Interlaced aanvinken YUV format: 4:2:0 DC coeficient precission: 8bits Motion search accuracy: High quality (slow) hiermee moet je spelen om juiste instelling te vinden. suc6 V8 V8 "fortuna vitrea est" VU+ Duo
marco24 Geplaatst: 4 november 2002 Auteur Geplaatst: 4 november 2002 ben aan het proberen met die instellingen maar ik kon geen enkele verbetering zien. wat mij opvalt is dat het echt in de bitrate lijkt te zitten en niet of het een svcd of vcd is maar ja om alles op 1150 kbs op te nemen dat is ook weer wat is er geen oplossing te vinden met andere firmware of zo iets wie heeft hier goede/slechte ervaring mee met vr. gr. marco
chevrolet Geplaatst: 4 november 2002 Geplaatst: 4 november 2002 @Marco24, Je kan SVCD niet op een bitrate van 1150 zetten dan is het VCD en lever je behoorlijk in op kwaliteit. Je kan eens DVDeo(de pro versie) proberen en die zoek je op bij een P2P aanbieder zoals kazaa,imesh,edonkey etc. suc6 V8 "fortuna vitrea est" VU+ Duo
marco24 Geplaatst: 4 november 2002 Auteur Geplaatst: 4 november 2002 wil je daar mee zeggen dat het probleem niet in de speler zit maar in de gebruikte encoder software want het liefst heb ik mijn verzameling staks zoveel mogelijk in svcd (goede kwaliteit dus) op vcdhelp stond dat svcd (bij bijna iedereen) goed speelde in de philips 723 gr. marco
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen