Satje01 Geplaatst: 19 september 2020 Geplaatst: 19 september 2020 Ik haak hier even in. Let op ik heb een triax 88cm met multi feed houder. Sluit ik de lnb,s aan dan super beeld en geluid. Nu het volgende probleem waar ik mee zit. Ik wil zoek een switch waar 4 lnb;s in kunnen en dan naar 8 gebruikers. (i.v.m. Opnemen en ander kanaal kijken.) Dus in principe naar 4 ontvangers. Op de foto, s is de spullen wat ik heb. Ik dacht het goed te hadden gekocht. Maar op 1 of ander manier doe ik iets fout met de switch. Let wel de schotel staat op een test tafel. Daarna als alles loopt komt het op een plat dak. Ik hoor graag van jullie.
bellejt Geplaatst: 19 september 2020 Geplaatst: 19 september 2020 mss zelf een topic openen en niet het topic van iemand anders pikken.Zo geraakt alles door elkaar en daar is topicstarter niks mee geholpen Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Sprietje Geplaatst: 19 september 2020 Geplaatst: 19 september 2020 De switch die je laat zien is voor 1 lnb in en 8 aansluitingen. Je kunt 2 dingen doen. Of je gebruikt voor alle vier de lnb's octo-lnb's die 8 aansluitingen hebben maar dan heb je ook 8 stuks 4/1-diseqc-switches nodig. Eenvoudiger is het om een 17/8 multiswitch te nemen. Deze heeft 16 ingangen en 8 uitgangen. De 16 ingangen heb je nodig voor 4 stuks Quattro-lnb's welke met vier coaxkabels op de multiswitch aangesloten moet worden. Het is wel zo dat de multiswitch meestal een 230v aansluiting heeft die binnen (in een afgesloten ruimte zodat hij droog staat) geplaatst moet worden.
Satje01 Geplaatst: 19 september 2020 Auteur Geplaatst: 19 september 2020 Wat is stabieler vier de lnb's octo-lnb's die 8 aansluitingen hebben maar dan heb je ook 8 stuks 4/1-diseqc-switches of 17/8 multiswitch met 4 stuks Quattro-lnb's
Sprietje Geplaatst: 19 september 2020 Geplaatst: 19 september 2020 Bedenk dat als je 4 stuks octo-lnb's gaat gebruiken, er 32 coaxkabels langs de lnb-arm gevoerd moeten worden. Dat gewicht kan een Triax-arm nooit dragen. Dan moet hij al heel erg goed geschoord worden. Met 4 stuks quattro-lnb's heb je "maar 16 coaxkabels" nodig. Daarvoor moet de arm ook al geschoord worden.
Satje01 Geplaatst: 19 september 2020 Auteur Geplaatst: 19 september 2020 Ik ben al aan het brainstormen
a33 Geplaatst: 19 september 2020 Geplaatst: 19 september 2020 Of je neemt een unicable/JESS multiswitch, en wideband LNBs. Scheelt een hoop kabels. Of ben je (voorlopig) gebonden aan legacy-aansluitingen? Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.
Sprietje Geplaatst: 19 september 2020 Geplaatst: 19 september 2020 Om bij EMP-Centauri te blijven, zou je deze multiswitch moeten hebben. Aan de bovenzijde zie je de 4 aansluitingen voor de Quattro-lnb's van de 4 satellieten A, B, C en D. Onder de 8 aansluitingen. Ja natuurlijk kan een Unicable/JESS multiswitch ook maar daar hangt wel een prijskaartje aan. Dat wordt pas aantrekkelijk als je 16 of 32 aansluitingen nodig hebt of nog meer. Ook moeten je ontvangers dan wel met Unicable 2 overweg kunnen.
Satje01 Geplaatst: 20 september 2020 Auteur Geplaatst: 20 september 2020 18 uren geleden, a33 zei: Of je neemt een unicable/JESS multiswitch, en wideband LNBs. Scheelt een hoop kabels. Of ben je (voorlopig) gebonden aan legacy-aansluitingen? Dank je wel Hier ga ik mij even in verdiepen. 18 uren geleden, Sprietje zei: Om bij EMP-Centauri te blijven, zou je deze multiswitch moeten hebben. Aan de bovenzijde zie je de 4 aansluitingen voor de Quattro-lnb's van de 4 satellieten A, B, C en D. Onder de 8 aansluitingen. Ja natuurlijk kan een Unicable/JESS multiswitch ook maar daar hangt wel een prijskaartje aan. Dat wordt pas aantrekkelijk als je 16 of 32 aansluitingen nodig hebt of nog meer. Ook moeten je ontvangers dan wel met Unicable 2 overweg kunnen. Dank je wel. Deze was ik ook al tegen gekomen. Als ik hiermee verder ga dan moet de switch buiten liggen. Dus moet ik even kijken of ik hiervoor iets voor maakt. Zodat er geen water en vocht bij kan komen.
Sprietje Geplaatst: 20 september 2020 Geplaatst: 20 september 2020 De EMP Centauri MS17/8PIU-6 multiswitch kost in Duitsland rond de €150,- en in Nederland €199,- 4 stuks Inverto Black Premium Quattro lnb's kosten in Nederland 4x€21,50 = €86,- Dat is de goedkoopste oplossing voor 8 aansluitingen op 4 satellieten. Je moet wel alle 8 de coaxkabels van buiten het huis invoeren. Het voordeel kan zijn dat je de kabels buiten al naar de juiste plaats kunt brengen om ze naar de verschillende plaatsen te brengen. Met het Unicable-systeem kun je doorlussen of splitsen maar dat moet dan wel binnen gebeuren. Afhankelijk van de situatie kan het een of het ander prettiger zijn.
Satje01 Geplaatst: 24 september 2020 Auteur Geplaatst: 24 september 2020 (aangepast) Dank voor jullie informatie allemaal. Ik heb het zo opgelost. 8 4/1 switch 3 octo Premium X uhd 4K Lnb 4 komt op dezelfde manier. die is alleen voor kijken geen opname Een beugel wordt gemaakt voor ondersteuning van de schotel arm. De tekst op de lnb is alleen even voor geheugensteun. tja leeftijd he. De los liggende kabels komen in een soort kabel goot water dicht. 24 september 2020 aangepast door Satje01
Sprietje Geplaatst: 24 september 2020 Geplaatst: 24 september 2020 Kijk je uit dat je door het gewicht de arm nu al niet omlaag buigt en blijvend doorgezakt blijft. Als je de schoren gaat maken mag er niets aan de arm hangen, dus de kunststof houder met rail uit de arm trekken zodat al het gewicht er af is.
Satje01 Geplaatst: 24 september 2020 Auteur Geplaatst: 24 september 2020 (aangepast) yeps dat had ik ook al in gedachten Moet zo wie zo even nog alles goed aandraaien en schoren komt allemaal goed. Want nu staat hij op de tafel. en uitgericht op alle satellieten zo rond de 14 a 18 db. En er staat nog een boom in de weg. 24 september 2020 aangepast door Satje01
Sprietje Geplaatst: 24 september 2020 Geplaatst: 24 september 2020 Nou dat boompje staat nog niet in de weg maar ja over een aantal jaren?
Tonskidutch Geplaatst: 25 september 2020 Geplaatst: 25 september 2020 Nou het ziet er wel netjes uit hoor. Maar een Buda beeld achter de schotel en daarnaast een beeld van een engel is vragen om problemen The Beat Is Rhythm Club des Belugas
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen