Ga naar inhoud

2 ontvangers 2 schotels en 3 tv,s

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik heb 2 schotels (astra/hotbird) staan op een d box met een diseqc switch ertussen.

nu wil ik nog twee tvs voorzien van beeld, ik heb nog een ontvanger en ik zat er aan te denken om de kabel die nu naar binnen komt na de disecq doormidden te knippen en daar dan nog een diseqc ertussen te zetten en die dan naar de d box en de ander ontvanger te laten gaan switch a naar de dbox en dan switch b naar de ander doos. op de andere ontvanger hoeft alleeen de astra door te komen.

wie weet als dit zou werken of een andere oplossing zou ook welkom zijn.

en ik zou dan eigenlijk ook nog een signaal van een van de twee ontvangers naar een andere kamer willen trekken ik weet dat je dan niet kan zappen maar dat ik het beeld heb van een van de twee en het zelfde signaal heb.

wie kan mij vertellen hoe ik dit doe en wat ik nodig heb

gr nasty

Geplaatst:

Om te beginnen is jouw uitleg dubbelzinnig en meer duidelijkheid is gewenst!

Je zegt:

"ik heb 2 schotels (astra/hotbird) staan op een d box met een diseqc switch ertussen"

Wat bedoel je eigenlijk:

1) je hebt 2 schotels, één voor astra en één voor hotbird met een diseqc switch

of

2) je hebt 2 schotels, telkens met een monobloc of 2 lnb's en elk voor astra/hotbird

?????

Gerdy

Geplaatst:

2 schotels met elk 1 lnb, 1 schotel gericht op de hotbird en 1 schotel gericht op de astra(beetje over dreven maar in het voorjaar word er eentje een draaibare)twee kabels van iedere lnb, een kabel die in een disecq switch gaat naar a en b en de middelste kabel gaat naar binnen naar een ontvanger.

die ontvanger ontvangt dus astra en hotbird d.m.v. de switch nu wil ik nog een ontvanger voorzien van minimaal astra maar van de zelfde schotel(word anders zo vol op de schuur) en dan eigenlijk ook nog een tv die geen ontvanger heeft.

hoop dat het wat duidelijker is

gr nasty

Geplaatst:

foutje twee kabels van iedere lnb eentje. dus 1 kabel uit ieder lnb

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen