Denisdaf Geplaatst: 20 september 2020 Geplaatst: 20 september 2020 Hallo, Ik probeerde reeds meerdere malen mijn VU+Solo² naar fabrieksinstellingen te laten gaan. Via Menu naar instellingen, dan naar fabrieksinstellingen, bevestigen nadat je gelezen hebt dat je alles kwijt bent aan zenders enz, en dan krijg ik weer ( voordien was dat er nooit ) een keuzemogelijkheid die me vraagt of ik wil autorestoren. 5 Seconden tijd om neen te zeggen ( keuze ja / neen ) Kan hier niets veranderen, blijft op ja en nadat de tijd om is meteen terug naar gewoon tv kijken. Want kan ik hieraan doen? PS, ik heb geen USB stick bij de hand om te flashen. Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot. Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen. Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.
Tonskidutch Geplaatst: 21 september 2020 Geplaatst: 21 september 2020 (aangepast) ik heb al eens uitgelegd dat je ook kunt flashen vanaf de HDD indien je geen USB stick hebt met backup and restore. Staat ook bij VTI op het forum en geld idem dito als procedure voor de Openpli images linkje 21 september 2020 aangepast door Tonskidutch Link toegevoegd Second Life Mungo Parker
Tonskidutch Geplaatst: 21 september 2020 Geplaatst: 21 september 2020 (aangepast) Quote Hallo, Ik weet niet of je dit wist, maar... Je kunt ook een nieuwe image flashen zonder stick, zolang er maar een OpenPli-image met image backup/restore op de box staat . Ga verder zoals hierboven beschreven: Maak een nieuwe map aan onder vti-image-backup of Openpli-image-backup die vergelijkbaar is met een van de andere, de mijne heet dus OpenPli_6.x_backup-image_solo2_2000-00-00_00-00-00 Verplaats het uitgepakte bestand volledig in een map. Selecteer in het vakje Image Backup/Restore onder VTI / Openpli Backup Tool, markeer het bestand en start de Flash met groen. Vertaald met www.DeepL.com/Translator (gratis versie) 21 september 2020 aangepast door Tonskidutch Openpli Second Life Mungo Parker
Denisdaf Geplaatst: 21 september 2020 Auteur Geplaatst: 21 september 2020 3 uren geleden, Tonskidutch zei: Ga ik zeker eens proberen. Zodra ik hem weer kan benaderen. Ik denk dat ik deze keer dan toch even naar de wokboer moet om het daar weer full wakker te krijgen. En, hopelijk scheelt er niets met de nerwerkpoort inside, want hij is dus van geen kanten meer zichtbaar in het netwerk, en, de box zelf laten zoeken naar andere zaken in datzelfde netwerk levert ook enkel zichzelf op. Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot. Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen. Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.
Tonskidutch Geplaatst: 21 september 2020 Geplaatst: 21 september 2020 13 minuten geleden, Denisdaf zei: Zodra ik hem weer kan benaderen Ja dat stond niet als gegeven feit in je eerste vraag vermeld. Daarom kon ik er niet specifiek op reageren en antwoorden. Of je naar een wokboer moet of een buur / collega die wel een usb stick heeft is natuurlijk een keuze. De methodiek van flashen met een image hernoemt op je hdd heb ik al getest en werkt op de SOLO2. Dat was voor jou een optie geweest als die box benaderbaar zou zijn geweest middels pC. behalve de nieuwe 4K receivers, die geen backup/restore van een image aankunnen (moest ik nog even vermelden) Second Life Mungo Parker
Denisdaf Geplaatst: 21 september 2020 Auteur Geplaatst: 21 september 2020 5 minuten geleden, Tonskidutch zei: Ja dat stond niet als gegeven feit in je eerste vraag vermeld. Daarom kon ik er niet specifiek op reageren en antwoorden. Klopt. Toen ik in eerste instantie ( op 03/09 ) de laptop aansloot op het netwerk werkte alles perfect. Na een paar dagen plots geen solo meet te zien in het netwerk. Alles geprobeerd, kabels onderling verwisselen met andere aangesloten zaken, geen hulp. Daar waar de andere apparaten met die bepaalde kabel wel werken. Solo ziet ook enkel zichzelf in het netwerk, dus ook de andere aangeslotenen niet. raar, de ip instellingen zijn ( zouden dat moeten zijn ) juist. Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot. Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen. Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.
Tonskidutch Geplaatst: 21 september 2020 Geplaatst: 21 september 2020 is de netwerktest positief ? zo niet is de kabel of stekker stuk als je op de laptop een update hebt gehad kan het zijn dat smb 1.0 wederom uitgeschakeld is (verder is het gissen) Second Life Mungo Parker
Denisdaf Geplaatst: 21 september 2020 Auteur Geplaatst: 21 september 2020 10 minuten geleden, Tonskidutch zei: is de netwerktest positief ? zo niet is de kabel of stekker stuk als je op de laptop een update hebt gehad kan het zijn dat smb 1.0 wederom uitgeschakeld is (verder is het gissen) kabels zijn ok en dat weet ik omdat ik ze onderling met andere apparaten in dat netwerk wisselde. raar is ook dat beide leds op de poort van de switch waarop de ontvanger zit oplichten. Laptop kreeg de laatste 2 weken niets te verwerken wat upgrade betreft. maar ik kan eens kijken. Wat is die "smb 1.0" en waar vinden we dat? Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot. Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen. Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.
Tonskidutch Geplaatst: 21 september 2020 Geplaatst: 21 september 2020 Windows onderdelen in- en uitschakelen! Maar je hebt wel een router of alleen een switch? ik raad het smb 1.0 niet aan en daar heb ik al vaker over geschreven, maar om het even snel op te lossen dit> Second Life Mungo Parker
Denisdaf Geplaatst: 21 september 2020 Auteur Geplaatst: 21 september 2020 1 minuut geleden, Tonskidutch zei: Windows onderdelen in- en uitschakelen! Maar je hebt wel een router of alleen een switch? Is enkel switch. Daarop heeft die steeds gewerkt. TP-LINK sg1016d Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot. Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen. Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.
Tonskidutch Geplaatst: 21 september 2020 Geplaatst: 21 september 2020 is me onduidelijk hoe het heeft kunnen werken en nu niet meer kan er niets aan doen, OpenPli herstellen fabriekssettings (dus origineel instellingen van dat image) werkt niet en flashen zonder USB werkt ook niet dan maar de buurman of wokboer benaderen ciao ciao Second Life Mungo Parker
Denisdaf Geplaatst: 21 september 2020 Auteur Geplaatst: 21 september 2020 Zojuist, Tonskidutch zei: is me onduidelijk hoe het heeft kunnen werken en nu niet meer kan er niets aan doen, OpenPli herstellen fabriekssettings (dus origineel instellingen van dat image) werkt niet en flashen zonder USB werkt ook niet dan maar de buurman of wokboer benaderen ciao ciao Ik denk dat het daarop zal afdraaien. toch bedankt voor je inzet. Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot. Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen. Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen