Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Beste Mensen,

Ik kom er niet helemaal uit en ik vroeg me af of iemand mij hier het antwoord op zou kunnen vertellen.

Op onze Camper hebben we een automatische antenne van Alden de ALDEN ONELIGHT 65.

Daarnaast hebben wij als ontvanger een ALden pack libertas hdtv receiver, zie link hieronder.  

****link naar winkel verwijderd***

Mijn vraag is of ik de receiver kan vervangen voor een ander exemplaar bijvoorbeeld een dreambox. Zoja werkt dan alles nog zoals het zelf zoeken van de satelliet, het uitklappen van de schotel en het dichtgaan van de schotel tijdens het rijden?

alvast bedankt.

Anne

aangepast door ceesv
commerciele link naar winkel verwijderd.

• Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Populaire dagen

Geplaatst:

Is het dan mogelijk om beide te gebruiken? Dus de Alden om satelliet te zoeken? en dan de coax cable signaal naar bijvoorbeeld een dreambox?

• Moderator
Geplaatst:

Nee, en ja.

De Alden ontvanger moet actief blijven, anders kan de stuureenheid de gewenste satelliet niet zien.

De coax van de schotel moet aangesloten blijven op de stuureenheid.

Er zit een Coax doorlus op de ontvanger, die je vermoedelijk kunt aansluiten op een extra ontvanger, maar voor de gewenste transponder zal je eerst de Alden ontvanger op die transponder moeten afstemmen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Ja dus de Alden bij gebruik gewoon aanlaten, de tv gaat ook alleen aan wanneer de de ontvanger aanstaat. Maar is het een optie om dan bijvoorbeeld de coax kabel te splitten naar een dreambox en dan vanuit de dreambox met een hdmi op de tv.

• Moderator
Geplaatst:

Nee, bij satelliet ontvangst kan je de coax kabel niet splitten.

Op de coax kabel staan stuursignalen om de lnb te schakelen, 13 Volt voor verticale transponders, 18 volt voor horizontale transponders en tenslotte een 22 kHz stuursignaal voor de hoge band omschakeling.

Wanneer de Alden op een horizontale transponder afgestemd is en je andere ontvanger op een verticale transponder staat, komt er tegelijk 13 en 18 Volt op de antenne aansluiting, waarna er iets kan gaan roken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Als de schotel gericht blijft staan bij uitschakeling van de Alden kast zou je met gebruik van DC block splitter in de richting van de Alden kast met de dreambox de zenders van die satelliet kunnen zien .

Wil je naar een andere satelliet , moet de dreambox geheel uit of de coax daarvan afgekoppeld , tenzij de Alden kast op hetzelfde kwadrant zoekt als de Dreambox op dat moment staat .

Zoekt de Alden op b.v. een verticaal gepolarseerde zender in de hoge band ( 13 v 22 kHz aan ) en staat de Dreambox aan dan moet die ook op zo'n zender staan anders vindt de Alden die satelliet niet .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

• Moderator
Geplaatst:

Kortom, je kan erop wachten totdat het een keer mis gaat.

Geplaatst:

Wat kan hier mis gaan ?

IMG_0501.JPG

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

Als die antenne op de een of andere Camping is uitgericht op je favoriet 23,5 Oost met behulp van die automatische Alden stuureenheid, zou ik ook net als trust zeggen, dat je de coax dan kan wisselen van Alden naar Dreambox (als de eenheden als apparaat uit zijn geschakeld voor die wisseling).

Ik weet echter niet of die schotel ook blijft staan op de satelliet positie die je automatisch hebt uitgericht met de Alden stuureenheid als je de Alden eenheid uitzet en afkoppelt.

Handig is het niet.

The Beat Is Rhythm

Club des Belugas

Geplaatst:

Tja, als de tv zijn 12v voeding krijgt via de ontvanger/besturingsunit, dan heb je inderdaad geen tv als de de ontvanger uit staat. Die zou je dan rechtstreeks op de 12v moeten aansluiten. Er staat ook bij dat dit een optie is. En als je de 12v voeding naar de ontvanger/besturingsunit onderbreekt, kan de schotel niet meer draaien dus blijft hij staan zoals hij stond. Maar, er zit ook nog een aansluiting naar het contact. Dat is er voor dat als je de auto gaat starten, de schotel inklapt. Dat is om schade aan de schotel te voorkomen als je vergeet de schotel voor het rijden omlaag de doen. Nou, die beveiliging zit er niet voor niets op en die ben je dan kwijt.
Dus zoals Cees zegt, je kan erop wachten totdat het een keer mis gaat.

Geplaatst:
5 minuten geleden, Sprietje zei:

Maar, er zit ook nog een aansluiting naar het contact. Dat is er voor dat als je de auto gaat starten, de schotel inklapt. Dat is om schade aan de schotel te voorkomen als je vergeet de schotel voor het rijden omlaag de doen. Nou, die beveiliging zit er niet voor niets op en die ben je dan kwijt.

Daar kan dus ook nog een schakelingetje voor gebouwd worden: dat de 12 Volt verbinding hersteld wordt, als er met de contactsleutel contact gemaakt wordt.

Moet ook te doen zijn?

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

Geplaatst:

Bedankt voor alle antwoorden. 

Als ik de handleiding kijk van de ontvanger staat dat Sat out bedoeld is voor Zur Durchschleifung des Satellitensignals an einen zweiten Receiver.

Zou dit dan niet werken?

Geplaatst:

daar heeft men iets verder boven al op gereageerd, doorlussen werkt / durchschleifen funktioniert

gewoon testen met je nieuwe dreambox (let op aansluiten als alle toestellen uit zijn)

The Beat Is Rhythm

Club des Belugas

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen