Ga naar inhoud


Ik zoek een zager...


Con

Aanbevolen berichten

Wie kan mij een goeie surfopdracht geven?

 

Ik heb een paar tegels van 1 x 1 meter van

4 cm dik  met een toplaag van keramiek (1 cm).

 

Daar moet een ronding in worden gezaagd.

 

Ik dacht zelf aan een "grafstenenboer"

 

Iemand nog suggesties?

 

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dan moet je uiteraard wel de situatie kennen en natuurlijk kan alles veel mooier en meer symmetrisch worden uitgevoerd maar als je zoveel tegels heb en er niet meer van hetzelfde soort

te verkrijgen zijn dan moet je roeien met de riemen die je hebt.

Dit is dus de situatie

810789051_Nieuwstraatwerk.jpg.c58f1dcc07bf281ade9133a2be95c4c7.jpg

 

en nee dit is geen slechte tekening, alles staat werkelijk zo schuin en dat was dus ook de reden dat de stratenmaker het onbegonnen werk vond want niets is haaks en vrijwel alles moest op maat gezaagd worden.

Van de in totaal 86 gelegde 60 x 60 tegels + 32 gelegde 50x50 + 40  gelegde 40 x 40 tegels zijn er ruim 60 op maat gezaagd om alle niet haakse hoeken op te vangen.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan ook een heel verkeerd uitgangspunt kiezen waardoor het sowieso niet strookt met een eenduidig patroon.

Het aller simpelste en doorlopende patroon staat als ruitjespapier reeds gegeven op je tekening.

Ja misschien had je meer dan 100 tegels op maat moeten zagen maar het was een vloerveld geweest dat wijkende begrenzingen kent.

 

afgezien daarvan gaat Con zijn vraag over een rond gat

Screenshot_6.png

I Gona Love You - Micky More & Andy Tee remix

Jestofunk, Micky More & Andy Tee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Con heeft het over een ronding 

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar ze dat soort tegels verkopen kunnen ze ook meestal wel dat spul zagen/bewerken

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem is alleen dat als absoluut niets recht is je maar heel moeilijk zo'n ruitpatroon neer kunt leggen.

Want waar begin je dan? je praat nl. wel over afstanden van 8 tot 22m

En hoe laat je e.e.a aansluiten op bestaand straat werk?

En nog belangrijker hoe voorkom je vreemde hoeken als er niets haaks is?

 

maar de ronding heb ik dus zo opgelost

634482698_lantarenpaaluittegelgezaagd.jpg.fcd7bced06d0822a7b35111f432e0a2e.jpg

 

Bij mij stond er dus precies in het midden van de tegel een lantarenpaal.

Deze was te groot voor een gatboor (heb inmiddels al wel grotere maar toen nog niet) en te klein voor de haakse slijper.

 

is het een nog grotere ronding dan even een mal maken en je haakse slijper daarop vastzetten

1443223431_malvoorrondingzagen.jpg.6c4a89938847ceb54b4a7be4ef90b6d2.jpg

Natuurlijk eerst al een beetje op maat maken en uiteindelijk je haakse slijper langs de mal bewegen om een zuivere ronding te krijgen.

Neem je een voldoende groot zaagblad dan is de gezaagde rand wel iets hol maar dat valt nauwelijks op.

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Con zei:

Wie kan mij een goeie surfopdracht geven?

ja je weet nooit of hier de juiste woorden gebruikt worden in de vraagstelling zelf want het is vaker niet wat de lezer dacht dat men bedoelde

en de zoekmachine vindt

maar een criterium dat men als woord of woord-combinatie in de zoek opdracht van je internet zoekmachines ingeeft is toch echt je eigen locus

 

een zager is het niet

een grafstenenboer is het ook niet (echt zeg waar heeft ie 't woord vandaan gehaald?)

Categorie beton- & steenbewerking zou kunnen passen

 

Een steenachtig composiet dat zaagt men met de trilzaag of decoupeerzaag of snijdt met een waterstraal waarbij de materiaaldikte een rol speelt.

Met een kabelzaag werkt men in de natuursteensector vaker om dikke blokken te delen in recht of ronde vorm.

I Gona Love You - Micky More & Andy Tee remix

Jestofunk, Micky More & Andy Tee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...