Ga naar inhoud


Ik zoek een zager...


Con

Aanbevolen berichten

1 uur terug, Tonskidutch zei:

ja je weet nooit of hier de juiste woorden gebruikt worden in de vraagstelling zelf want het is vaker niet wat de lezer dacht dat men bedoelde

en de zoekmachine vindt

maar een criterium dat men als woord of woord-combinatie in de zoek opdracht van je internet zoekmachines ingeeft is toch echt je eigen locus

 

een zager is het niet

een grafstenenboer is het ook niet (echt zeg waar heeft ie 't woord vandaan gehaald?)

Categorie beton- & steenbewerking zou kunnen passen

 

Een steenachtig composiet dat zaagt men met de trilzaag of decoupeerzaag of snijdt met een waterstraal waarbij de materiaaldikte een rol speelt.

Met een kabelzaag werkt men in de natuursteensector vaker om dikke blokken te delen in recht of ronde vorm.

 

@Tonskidutch

In de werktuigbouw, dus in de bouw (in ben een werktuigbouwer min of meer)

bestaat jargon die jij ook kent en zelfs laatst hebt aangevuld, zoals er zijn;

verwarmingsboer

kanalenboer

wandenboer

plafondboer

strontboer (riolering, koud en warmwater)

M&R boer

E-boer

advizeur (deze was van jouw, die ik nog niet kende)

archigek

en zo zijn er nog meer.

 

Terug naar het onderwerp heb ik genoeg treffers om

eruit te komen, iedereen bedankt maar weer, ook de

mensen op de achtergrond.

 

 

 

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Beste Drs., in het Nederlands is het woord "boer" een officieel erkend synoniem voor verkoper of leverancier.

Sla van Dale er maar op na.

 

Dit is toch niet het volgende Nederlandse woord of begrip wat plotseling in de ban gedaan wordt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

Con..kunnen we dat "boer" misschien weglaten?

Ik vind dat niet OK....

 

Het spijt mij te zeggen maar jij hebt duidelijk geen

affiniteit met de werkvloer op de bouw.

 

Dit zijn nu eenmaal de uitspraken (lees spreektaal)

en zeker niet voor mensen met een wit boord.

 

2 uren geleden, johnno zei:

'Grafstenenagrariër'

 

Ach, het is even wennen.

 

:D

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, ceesv zei:

Beste Drs., in het Nederlands is het woord "boer" een officieel erkend synoniem voor verkoper of leverancier.

Sla van Dale er maar op na.

 

Dit is toch niet het volgende Nederlandse woord of begrip wat plotseling in de ban gedaan wordt.

 

Uiterst treffend... ik denk aan de discussies over..., weet je, ik zeg het niet.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dus een goeie nemen voor echt moeilijke dingen.

Tenzij je veel tijd en 2 rechterhanden hebt  en een perfectionist bent. Dan kun je de makkelijker dingen met veel werk soms nog net iets mooier krijgen, is mijn ervaring als miereneuker.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ter afsluiting, het ging om een straal van 2 meter

en dat wordt dus water-snijden. Het zijn gelukkig

maar 2 tegels dus betaalbaar (los van het transport).

(ongeveer 100 kg/stuk)

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zijn, zeg maar, respectvolle tegels.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zodra je er mee aan het sjouwen bent geweest komt het respect vanzelf :D

De tegels die ik had wogen al 35 kg per stuk dus heb een transportwagentje gemaakt zodat ik ze tot op de plek van bestemming kon rollen en daar precies op de juiste plek om kon laten vallen zonder ze weer op te moeten tillen. Alleen met de gezaagde tegels gaat dat niet op, die heb je meestal wel een paar keer in de hand 🥴

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...