Ga naar inhoud

VU+ uno 4k se Bijkomende satellieten in tuners plaatsen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn ontvanger werkt met openpli software.
Op dit ogenblik staan er al 4 satellieten in de tuners maar ik zou er graan nog een paar bij hebben.
De reden is dat ik later naar een draaibare schotel wil overstappen.

Maar dus eerst een paar satellieten erbij en daarna de zenderlijsten op punt stellen.

IMG_20200919_095931.jpg

IMG_20200919_100613.jpg

Geplaatst:

Kies bij diseqc voor "usals" en je kan een draaibare schotel aansturen.

Download een zenderlijst voor een draaibare schotel en je hebt alle satellieten en zenders in één keer.

Natuurlijk moet je nog wel een motor op de schotel monteren en deze goed uitrichten.

(dat gaat nog het meeste werk zijn)

Trouwens als je een zenderlijst erin plaatst voor een draaibare schotel heb je ook alle satellieten.

Daaruit kan je dan de gewenste selekteren

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Geplaatst:

Zoals ik bij aanvang geschreven heb wik ik eerst de satellieten en de zenderlijsten op mijn ontvanger hebben vooraleer ik verder ga met het monteren van een rotor (moteck sg2100a).
Hoe en waar de zenderlijsten downloaden en hoe krijg ik ze daarna op de ontvanger.

Het overschakelen naar "usals" ga ik dan ook later doen  

Geplaatst: (aangepast)

Bij open Pli zit er in de downloads wel lijsten met zenders, die je kan downloaden.

Anders effen googelen op satelliet lijsten voor enigma ontvangers.

Deze kan je met o.a. dreambox edit in je ontvanger kopiëren.

Je gaat die andere zenders wel niet kunnen bekijken zonder dat je de schotel aanpast.

Maar ik vermoed dat je nog veel moet lezen en leren over je ontvanger.

Hier vind je al een lijst : 

mvg

aangepast door jeevanhoof

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Geplaatst:

Ik ben een volkomen leek met de vu+ ontvanger.
Tot nu toe heb ik een SAB ontvanger en daar stonden al een groot aantal sat en zenderlijsten in bij levering. 
Bij deze ontvanger staan er 4 sat in, maar voor maar 2 sat (19,2 en 23,5) staan er zenderlijsten in. Voor de andere 2 geen zenderlijsten.
Ik heb op dit ogenblik al een schotel (90 cm, enkele lnb) die kan draaien. Ik doe dat met een mount en rotor die ik vanuit de woonkamer kan links/rechts laten draaien met een electrische  aansluiting op de rotor en de anteenekabel gaat rechtstreeks naar de Lnb. 

Installatie is een 30 jaar oud en aan vervanging toe.

• Moderator
Geplaatst:

Edgard, wanneer je aangeeft aan je ontvanger dat er een draaibare schotel op aangesloten is, staan ook de overige satellieten ter beschikking.

Nu heb je diseqc 1.0 geselecteerd, A,B, C en D .

Daardoor is het aantal satellieten beperkt tot 4.

Op disecq 1.1, 1.2 of USALS  kan je meer satellieten programmeren, maar dan heb je in de huidige situatie geen beeld meer.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Dus ik zet mijn diseqc 1.1

Hoe kan ik dan de satellieten programmeren of zie ik die dan in de verschillende tuners onmiddellijk staan.
Bedoelt u met "geen beeld meer" dat ik dan eerst de zenderlijsten moet installeren of is er een ander probleem dan.

• Moderator
Geplaatst:

Wanneer je de disecq voor een draaibare schotel selecteert is dat disecq 1.2 of usals afhankelijk van merk en type rotor.

Je kan daarna de gewenste satelliet posities programmeren.

Alleen werkt dan je bestaande installatie , a,b,c, en d niet meer.

Daar worden namelijk 4 koppen of lnb´s gebruikt, een voor elke satelliet positie

Op een draaibare schotel zit maar een kop of lnb, welke voor alle satelliet posities gebruikt wordt.

Je selecteert uit de feed een zenderlijst naar keuze en je kan kijken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst: (aangepast)

Bijkomende vraag:

Wanneer de diseqc op  1.1 staat gaat de antennekabel normaal gezien eerst naar de rotor en daaruit naar de Lnb
Bij mij gaat de antennekabel nu rechtstreeks naar de Lnb.

Komt er nu niet te veel stroom op de kabel voor mijn Lnb ? 

Sorry, mijn vraag is nu overbodig

aangepast door edgard
bijkomende informatie
Geplaatst:

Welnee... Tenzij je meer dan 80 meter coax gaat gebruiken... de Motek heeft een eigen voeding toch?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

• Moderator
Geplaatst:

Disecq 1.1 wordt gebruikt voor committed en uncommitted switches, niet voor een draaibare opstelling.

Daarvoor gebruik je disecq 1.2 of usals.

En verder wat mimisiku stelt.

Geplaatst:

Voor zover ik kan zien heeft de motek alleen een in en uitgang voor de antennekabel.
Maar ik heb hem nog niet dus ik weet het  niet

• Moderator
Geplaatst:

Dat klopt, van je ontvanger ga je naar de Motek en van de Motek met een kort kabeltje naar de LNB in de schotel.

Besef wel, dat je maar naar een satelliet tegelijk kunt kijken/opnemen.

Geplaatst:

Ik weet dat ik telkens maar naar een satelliet kan kijken en opnemen.
Nu ga ik me verdiepen op het instellen van de disecq.
En daarna het instellen van de zenderlijsten

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen