edgard Geplaatst: 21 september 2020 Geplaatst: 21 september 2020 Mijn ontvanger werkt met openpli software. Op dit ogenblik staan er al 4 satellieten in de tuners maar ik zou er graan nog een paar bij hebben. De reden is dat ik later naar een draaibare schotel wil overstappen. Maar dus eerst een paar satellieten erbij en daarna de zenderlijsten op punt stellen.
jeevanhoof Geplaatst: 21 september 2020 Geplaatst: 21 september 2020 Kies bij diseqc voor "usals" en je kan een draaibare schotel aansturen. Download een zenderlijst voor een draaibare schotel en je hebt alle satellieten en zenders in één keer. Natuurlijk moet je nog wel een motor op de schotel monteren en deze goed uitrichten. (dat gaat nog het meeste werk zijn) Trouwens als je een zenderlijst erin plaatst voor een draaibare schotel heb je ook alle satellieten. Daaruit kan je dan de gewenste selekteren mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
edgard Geplaatst: 21 september 2020 Auteur Geplaatst: 21 september 2020 Zoals ik bij aanvang geschreven heb wik ik eerst de satellieten en de zenderlijsten op mijn ontvanger hebben vooraleer ik verder ga met het monteren van een rotor (moteck sg2100a). Hoe en waar de zenderlijsten downloaden en hoe krijg ik ze daarna op de ontvanger. Het overschakelen naar "usals" ga ik dan ook later doen
jeevanhoof Geplaatst: 21 september 2020 Geplaatst: 21 september 2020 (aangepast) Bij open Pli zit er in de downloads wel lijsten met zenders, die je kan downloaden. Anders effen googelen op satelliet lijsten voor enigma ontvangers. Deze kan je met o.a. dreambox edit in je ontvanger kopiëren. Je gaat die andere zenders wel niet kunnen bekijken zonder dat je de schotel aanpast. Maar ik vermoed dat je nog veel moet lezen en leren over je ontvanger. Hier vind je al een lijst : mvg 21 september 2020 aangepast door jeevanhoof dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
edgard Geplaatst: 21 september 2020 Auteur Geplaatst: 21 september 2020 Ik ben een volkomen leek met de vu+ ontvanger. Tot nu toe heb ik een SAB ontvanger en daar stonden al een groot aantal sat en zenderlijsten in bij levering. Bij deze ontvanger staan er 4 sat in, maar voor maar 2 sat (19,2 en 23,5) staan er zenderlijsten in. Voor de andere 2 geen zenderlijsten. Ik heb op dit ogenblik al een schotel (90 cm, enkele lnb) die kan draaien. Ik doe dat met een mount en rotor die ik vanuit de woonkamer kan links/rechts laten draaien met een electrische aansluiting op de rotor en de anteenekabel gaat rechtstreeks naar de Lnb. Installatie is een 30 jaar oud en aan vervanging toe.
Moderator ceesv Geplaatst: 21 september 2020 Moderator Geplaatst: 21 september 2020 Edgard, wanneer je aangeeft aan je ontvanger dat er een draaibare schotel op aangesloten is, staan ook de overige satellieten ter beschikking. Nu heb je diseqc 1.0 geselecteerd, A,B, C en D . Daardoor is het aantal satellieten beperkt tot 4. Op disecq 1.1, 1.2 of USALS kan je meer satellieten programmeren, maar dan heb je in de huidige situatie geen beeld meer. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
edgard Geplaatst: 21 september 2020 Auteur Geplaatst: 21 september 2020 Dus ik zet mijn diseqc 1.1 Hoe kan ik dan de satellieten programmeren of zie ik die dan in de verschillende tuners onmiddellijk staan. Bedoelt u met "geen beeld meer" dat ik dan eerst de zenderlijsten moet installeren of is er een ander probleem dan.
Moderator ceesv Geplaatst: 21 september 2020 Moderator Geplaatst: 21 september 2020 Wanneer je de disecq voor een draaibare schotel selecteert is dat disecq 1.2 of usals afhankelijk van merk en type rotor. Je kan daarna de gewenste satelliet posities programmeren. Alleen werkt dan je bestaande installatie , a,b,c, en d niet meer. Daar worden namelijk 4 koppen of lnb´s gebruikt, een voor elke satelliet positie Op een draaibare schotel zit maar een kop of lnb, welke voor alle satelliet posities gebruikt wordt. Je selecteert uit de feed een zenderlijst naar keuze en je kan kijken. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
edgard Geplaatst: 21 september 2020 Auteur Geplaatst: 21 september 2020 (aangepast) Bijkomende vraag: Wanneer de diseqc op 1.1 staat gaat de antennekabel normaal gezien eerst naar de rotor en daaruit naar de Lnb Bij mij gaat de antennekabel nu rechtstreeks naar de Lnb. Komt er nu niet te veel stroom op de kabel voor mijn Lnb ? Sorry, mijn vraag is nu overbodig 21 september 2020 aangepast door edgard bijkomende informatie
Mimisiku Geplaatst: 21 september 2020 Geplaatst: 21 september 2020 Welnee... Tenzij je meer dan 80 meter coax gaat gebruiken... de Motek heeft een eigen voeding toch? Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD VU+Ultimo4K BTE, DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG 5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier
Moderator ceesv Geplaatst: 21 september 2020 Moderator Geplaatst: 21 september 2020 Disecq 1.1 wordt gebruikt voor committed en uncommitted switches, niet voor een draaibare opstelling. Daarvoor gebruik je disecq 1.2 of usals. En verder wat mimisiku stelt. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
edgard Geplaatst: 21 september 2020 Auteur Geplaatst: 21 september 2020 Voor zover ik kan zien heeft de motek alleen een in en uitgang voor de antennekabel. Maar ik heb hem nog niet dus ik weet het niet
Moderator ceesv Geplaatst: 21 september 2020 Moderator Geplaatst: 21 september 2020 Dat klopt, van je ontvanger ga je naar de Motek en van de Motek met een kort kabeltje naar de LNB in de schotel. Besef wel, dat je maar naar een satelliet tegelijk kunt kijken/opnemen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
minplus Geplaatst: 21 september 2020 Geplaatst: 21 september 2020 En verder instellen op usals met een Moteck. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
edgard Geplaatst: 21 september 2020 Auteur Geplaatst: 21 september 2020 Ik weet dat ik telkens maar naar een satelliet kan kijken en opnemen. Nu ga ik me verdiepen op het instellen van de disecq. En daarna het instellen van de zenderlijsten
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen