Con Geplaatst: 22 september 2020 Geplaatst: 22 september 2020 (aangepast) Mijn broer heeft een nieuwe Windows PC. Heeft daarop Thunderbird geïnstalleerd en in ieder geval 2 bestaande accounts ingevoerd. Volgens mij kreeg hij toen alle mail binnen van beide accounts. Op een onverklaarbare manier is hij toch naderhand al zijn mails kwijtgeraakt. De mappenstructuur is er nog wel maar er staat geen mail meer in. Nu heb ik met Teamviewer op zijn PC gekeken en daar stonden 2 profielen in, de default en nóg een. De default had nauwelijks enige omvang. de andere zo'n 200MB (wat ik eigenlijk ook niet zoveel vind). Ik heb geprobeerd om in de ini file te verwijzen naar het tweede profiel maar toen begon Thunderbird te zeuren (bij het opnieuw opstarten) e-mail-accounts op te geven. Blijkbaar ging de verwijzing niet helemaal goed. Ik zeg er wel bij dat de ini-file er anders uitzag hetgeen ik was gewend. Maar wellicht heeft dat te maken met de nieuwe versie van Thunderbird. Deze heeft héél wat vervanderingen ingevoerd. Aanvulling Hij heeft met webmail gekeken naar zijn Google-account en ook daar stond niets meet. Zij Solcon-account, waar het meeste op binnenkomt daar weet ik het niet van. Deze heeft hij volgens mij nog niet via webmail benaderd. Inmiddels heeft hij een keer zijn Ipad opgestart en ook daar geen mail meer te zien. Blijkbaar heeft Thunderbird op zijn Windows PC gesyncd met de server... Hij maakt nog een screenshot van de 2 profielen omdat ik de tweede naam vreemd vond. Maar wellicht heeft iemand nu al een antwoord dan wel een oplossing? Nog een vraag, kun je een Thunderbird-profiel een willekeurige naam geven? Meestal zijn dat namen met de meest vreemde karakters en cijfers. En nóg een vraag. In de ini-file heb je de mogelijkheid om aan te geven of een profiel relatief is (0 of 1) of niet. Die heb ik nooit begrepen... 22 september 2020 aangepast door Con Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
boudeman Geplaatst: 23 september 2020 Geplaatst: 23 september 2020 (aangepast) popstate.dat houdt bij wat je van de servers hebt afgehaald. Door deze te verwijderen komen opnieuw alle emails binnen, die zich nog op servers bevinden en daar nog niet verwijderd zijn. Geldt mogelijk alleen bij pop3. 23 september 2020 aangepast door boudeman
wanderer Geplaatst: 23 september 2020 Geplaatst: 23 september 2020 (aangepast) kijk hier eens: https://support.mozilla.org/en-US/questions/1164235 vooral onderaan bij de respons of hier: http://www.emailadepts.com/nl/blog/herstel-verloren-map-in-mozilla-thunderbird.htm of: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/995954 kortom even gogelen met zoektekst: thunderbird alles weg 23 september 2020 aangepast door wanderer Samsung 40D6510WS
Con Geplaatst: 23 september 2020 Auteur Geplaatst: 23 september 2020 2 uren geleden, wanderer zei: kijk hier eens: https://support.mozilla.org/en-US/questions/1164235 vooral onderaan bij de respons of hier: http://www.emailadepts.com/nl/blog/herstel-verloren-map-in-mozilla-thunderbird.htm of: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/995954 kortom even gogelen met zoektekst: thunderbird alles weg Dat had ik al gedaan natuurlijk, gegogeld maar ben blij met jouw linkjes. Immers wat de een ziet... dank. Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Psychosammie Geplaatst: 23 september 2020 Geplaatst: 23 september 2020 Lijkt er in ieder geval op dat je broer het niet goed gedaan heeft en middels pop3 de email server heeft leeg getrokken. Altijd de mail op de server laten staan. Beste gebruik je MAPI. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Penthe Geplaatst: 23 september 2020 Geplaatst: 23 september 2020 8 minuten geleden, Psychosammie zei: Lijkt er in ieder geval op dat je broer het niet goed gedaan heeft en middels pop3 de email server heeft leeg getrokken. Altijd de mail op de server laten staan. Beste gebruik je MAPI. Het is toch IMAP en geen MAPI, altans bij mij heet het IMAP. En dat is ook de beste manier om Thunderbird in te stellen.
Psychosammie Geplaatst: 23 september 2020 Geplaatst: 23 september 2020 (aangepast) Ja klopt. MAPI is van Outlook. https://www.hostingenregistratie.nl/ondersteuning/veel-gestelde-vragen?vraag=15-Wat-is-het-verschil-tussen-IMAP-en-POP 23 september 2020 aangepast door Psychosammie Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Tonskidutch Geplaatst: 24 september 2020 Geplaatst: 24 september 2020 als je een backup van het systeem hebt onder windows kun je wel nog een en ander terughalen uit de gebruikers / users aan mailberichten maar in enkele gevallen is dat bij Thunderbird enkel de e-mail header zonder de plaintext content ik had er ook schoon genoeg van de IMAP en die Thunderbird, maar dat is een persoonlijke mening The Crying Cowboys Aaron Rux
Penthe Geplaatst: 24 september 2020 Geplaatst: 24 september 2020 1 uur terug, Tonskidutch zei: ik had er ook schoon genoeg van de IMAP en die Thunderbird, maar dat is een persoonlijke mening Inderdaad want heb 7 IMAP geconfigureerde email adressen in Thunderbird en nooit problemen, ligt er ook maar net aan wat je allemaal wilt doen.
Con Geplaatst: 24 september 2020 Auteur Geplaatst: 24 september 2020 (aangepast) Hij heeft bij de nieuwe configuratie alles op imap gezet. Dus daar ligt het niet aan. Enkele dagen later was hij al zijn mail kwijt, NIET de mappenstructuur. 24 september 2020 aangepast door Con Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Penthe Geplaatst: 24 september 2020 Geplaatst: 24 september 2020 Als je met IMAP werkt kun je enkel de berichten kwijt raken als je ze lokaal wist want dan worden ze ook automatish van de mail server gewist. Uit zichzelf zullen de berichten niet zomaar verdwijnen.
Tonskidutch Geplaatst: 25 september 2020 Geplaatst: 25 september 2020 Hij zou eens zijn telefoon kunnen controleren of daar ook de mail mee gelezen wordt op hetzelfde account... maar met pop3 dan kunnen er vreemde situaties ontstaan. The Crying Cowboys Aaron Rux
boudeman Geplaatst: 25 september 2020 Geplaatst: 25 september 2020 @Tonski maar met pop3 dan kunnen er vreemde situaties ontstaan. Opmerking begrijp ik niet. Met binnenhalen met pop3 ben je verder niet meer afhankelijk van wat er nog op de server staat. Ikzelf gebruik op de desktop met Thunderbird pop3. Met de tablet en handy gebruik ik IMAP. Werkt prima samen. Vaak wordt bij wissen op de server het gewiste nog enige tijd bewaard in een delete folder. Ik weet niet of @con daar nog naar gezocht heeft.
Tonskidutch Geplaatst: 25 september 2020 Geplaatst: 25 september 2020 even voor de verschillen => Quote Verschil tussen IMAP en POP Bij het ophalen van e-mail op jouw Hostnet-diensten kun je 2 verschillende e-mailprotocollen gebruiken: POP en IMAP. Afhankelijk van jouw wensen, is 1 van deze 2 het meest geschikt voor jou. Het gekozen protocol stel je in bij het aanmaken van een nieuw account binnen je e-mailprogramma. POP POP (Post Office Protocol) is het meest vanzelfsprekende e-mailprotocol. Bij dit protocol worden e-mailberichten van de server opgehaald en (afhankelijk van instellingen binnen het e-mailprogramma) verwijderd. De e-mailberichten staan vervolgens alleen op jouw computer en zijn niet meer online te bekijken. Dit protocol is het meest geschikt als je gebruikmaakt van een enkele e-mailclient, bijvoorbeeld je thuis-pc. Er zitten 2 voordelen aan het gebruik van POP. Ten eerste wordt de e-mail snel opgehaald. Daarnaast raakt je mailbox niet vol. IMAP IMAP (Internet Message Access Protocol) is een uitgebreid protocol voor het lezen, opslaan en beheren van je e-mail, waarbij je online kunt werken. Dit betekent dat de acties die jij in het e-mailprogramma op je computer uitvoert, worden gereflecteerd in je mailbox op de server. Dit geeft je meer flexibiliteit en maakt het mogelijk dat je thuis, onderweg en op kantoor je e-mail bij de hand hebt. Een nadeel is dat de e-mail wordt opgeslagen in zowel je e-mailprogramma als je Hostnet-dienst, waardoor je mailbox sneller vol raakt. als je pop gebruikt wordt alles van de mailserver gezogen en staat enkel op die ene client The Crying Cowboys Aaron Rux
Psychosammie Geplaatst: 25 september 2020 Geplaatst: 25 september 2020 52 minuten geleden, boudeman zei: Opmerking begrijp ik niet. Met binnenhalen met pop3 ben je verder niet meer afhankelijk van wat er nog op de server staat. Dat is een rare opmerking. Hoezo afhankelijk van wat er op de server staat? Als jij straks je desktop gaat vervangen heb je een probleem om je email te verplaatsen. Gebruik je IMAP dan is het slechts aanmelden met welk apparaat dan ook en al je email is weer beschikbaar. POP3 is in feite verouderd. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen