Sprietje Geplaatst: 1 oktober 2020 Geplaatst: 1 oktober 2020 3 uren geleden, Drs. IJzerbout zei: De onderste is een Triax schotel. Zo'n deuk er in te buigen, zie ik als volkomen realistisch. Het zijn twee dezelfde schotels en geen van beide een Triax.
johnno Geplaatst: 1 oktober 2020 Geplaatst: 1 oktober 2020 (aangepast) 1 uur terug, Sprietje zei: Het zijn twee dezelfde schotels en geen van beide een Triax. Ik zou me eerlijk gezegd eerder druk maken over de kwaliteit van het bevestigingsmateriaal dan van de schotel. Met een minuscuul muurplaatje als bij deze twee zou ik mijn schotel zelfs met windkracht 4 nog niet vertrouwen. Overigens zou ik persoonlijk nooit chemische ankers gebruiken om een schotel op te hangen. Prima verankering hoor, maar wanneer je de schotel ooit wilt verwijderen heb je een probleem. Die achterblijvende draadeinden is niet bepaald een mooi gezicht. 1 oktober 2020 aangepast door johnno
a33 Geplaatst: 1 oktober 2020 Geplaatst: 1 oktober 2020 10 uren geleden, Drs. IJzerbout zei: Hier een foto van hoe je de elevatie tot op 0,1 graden exact kan instellen. Zie de vernunftige oplossing bij de rode pijl. Toch kan deze installatie nog wel wat verbeterd worden, lijkt mij. Ik denk dan allereerst aan het vervangen van de kabel door hoge kwaliteit roestig prikkeldraad, waar onze Ijzerbout regelmatig bij zweert. , A33 Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.
Sprietje Geplaatst: 2 oktober 2020 Geplaatst: 2 oktober 2020 Ook de uitval van de muurbeugel is onnodig groot. Dat zorgt alleen maar voor grotere krachten op de muurbevestiging. De uitval van hoekmuurbeugels bestaan er is vele maten. p.s. de uitval is de afstand van de muur tot het hart van de pijp waar de schotel op is gemonteerd.
Tonskidutch Geplaatst: 2 oktober 2020 Geplaatst: 2 oktober 2020 (aangepast) 19 uren geleden, Drs. IJzerbout zei: Ook het voeren van de coaxkabel naar binnen en afbinden met isolatieband getuigd van hoog vakmanschap. je ziet ook aan de gaten voor de bouten in de foto dat er hier wärmedämmputz gebruikt is en daarvoor heeft men natuurlijk (koudebrug onderbrekers) speciale ankers nodig, anders flikkert het hele zootje van de muur https://www.brillux.de/files/produkte/wdvs/brosch_montageverankerungen.pdf het is evident dat je die ankers aanbrengt op de ruwbouw muur tijdens het aanbrengen van je gevelisolatie systeem dat plant de architect voor je 2 oktober 2020 aangepast door Tonskidutch ruwbouw - afbouw planning The Beat Is Rhythm Club des Belugas
Drs. IJzerbout Geplaatst: 2 oktober 2020 Auteur Geplaatst: 2 oktober 2020 3 uren geleden, Sprietje zei: Ook de uitval van de muurbeugel is onnodig groot. Dat zorgt alleen maar voor grotere krachten op de muurbevestiging. De uitval van hoekmuurbeugels bestaan er is vele maten. p.s. de uitval is de afstand van de muur tot het hart van de pijp waar de schotel op is gemonteerd. Ja, en deze muurstangen zijn allemaal verkeerd om gemonteerd. Ze moeten naar beneden wijzen zodat regenwater erlangs af kan druipen en zodoende de muur niet vies wordt. Dit wordt overal fout gedaan. 2 "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Ventura Geplaatst: 2 oktober 2020 Geplaatst: 2 oktober 2020 46 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei: Ja, en deze muurstangen zijn allemaal verkeerd om gemonteerd. Ze moeten naar beneden wijzen zodat regenwater erlangs af kan druipen en zodoende de muur niet vies wordt. Dit wordt overal fout gedaan. Helaas zijn er veel mensen die er anders over nadenken. Idem voor de de bekende U muur beugel.
Sprietje Geplaatst: 2 oktober 2020 Geplaatst: 2 oktober 2020 (aangepast) 2 uren geleden, Drs. IJzerbout zei: Ja, en deze muurstangen zijn allemaal verkeerd om gemonteerd. Ze moeten naar beneden wijzen zodat regenwater erlangs af kan druipen en zodoende de muur niet vies wordt. Dit wordt overal fout gedaan. Nou je hoort het mensen, ook de buitenmuur lampen zullen omgedraaid moeten worden van @IJzerbout. 2 oktober 2020 aangepast door Sprietje
Moderator ceesv Geplaatst: 2 oktober 2020 Moderator Geplaatst: 2 oktober 2020 Dat onderste boven hangen van die muurbeugel is niet door elke fabrikant/ontwerp geborgd. Vaak zit er aan de bovenkant van de buis een afdichtende dop en in de buurt van de muurplaat een ontwatering gaatje. Onderste boven hangen kan betekenen dat de buis vol water komt te staan en of op den duur doorrot of in de winter kapot vriest. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
johnno Geplaatst: 2 oktober 2020 Geplaatst: 2 oktober 2020 (aangepast) 3 uren geleden, Drs. IJzerbout zei: Ja, en deze muurstangen zijn allemaal verkeerd om gemonteerd. Ze moeten naar beneden wijzen zodat regenwater erlangs af kan druipen en zodoende de muur niet vies wordt. Als de beugel niet haaks was, en het horizontale deel zou aan de muurkant lager zijn, dan zou je enigzins gelijk kunnen hebben. Maar bij een haakse beugel gaat het water dat langs het verticale deel loopt echt de muur nooit bereiken. En wat als dat toch gebeurt? Hoeveel viezigheid komt er van een stukje gegalvaniseerde pijp? Bij mij ziet het er na bijna 20 jaar zo uit: 2 oktober 2020 aangepast door johnno
Drs. IJzerbout Geplaatst: 2 oktober 2020 Auteur Geplaatst: 2 oktober 2020 2 uren geleden, Sprietje zei: Nou je hoort het mensen, ook de buitenmuur lampen zullen omgedraaid moeten worden van @IJzerbout. Sprietje ga nou niet weer de smart ass spelen en de boel met lampen vergelijken. Het is gewoon zo zoals ik zei. Denk aan je batterijen onzin, zwembad lampen en waterstraal antennes. 1 1 "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Ventura Geplaatst: 3 oktober 2020 Geplaatst: 3 oktober 2020 15 uren geleden, Drs. IJzerbout zei: Sprietje ga nou niet weer de smart ass spelen en de boel met lampen vergelijken. Het is gewoon zo zoals ik zei. Denk aan je batterijen onzin, zwembad lampen en waterstraal antennes. Dat is algemeen bekend van hem. Niet bij de inhoud/feiten houden.
Sprietje Geplaatst: 3 oktober 2020 Geplaatst: 3 oktober 2020 Mensen, weet u nog, @IJzerbout heeft vroeger een Technisat antenne gehad. Daar was hij heel tevreden over en niet alleen over die schotel maar over het gehele merk Technisat. En dat is terecht want Technisat is een uitstekend merk. Alleen slaan ze verschrikkelijke blunder volgens @IJzerbout want in hun catalogus staan ook muurbevestigingsbeugels en die hebben ze ook verkeerd om staan. Die moeten met de buis omlaag volgens IJzerbout.
johnno Geplaatst: 3 oktober 2020 Geplaatst: 3 oktober 2020 Laat mij dan uitsluitsel verschaffen in deze discussie. Het ding dient te worden gemonteerd zoals in de eerste afbeelding. Andersom zou namelijk het geluk weg kunnen lopen.😀
cookie monster Geplaatst: 3 oktober 2020 Geplaatst: 3 oktober 2020 (aangepast) Mijn voorlopige heuse pro-installatie 🤫 Ik moet een andere 10cm langere buis hebben , want nu .... op 2mm na , stopt die bij 22°W , dus net niet tegen de muur !! 1 uur geleden, johnno zei: Andersom zou namelijk het geluk weg kunnen lopen.😀 Ah , een wateropvangbuis 😉 3 oktober 2020 aangepast door cookie monster C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen