Mathjanssen Geplaatst: 9 oktober 2020 Geplaatst: 9 oktober 2020 Na instalatie van andere windowsversie op mijn pc (64bits versie) kan ik wel mijn Solo4K benaderen (is zichtbaar in verkenner) maar kom er niet in Er wordt om de netwerkreferenties van de VU+solo4k gevraagd. Ik voer "root" en "dreambox" in en krijg dan de melding dat de inlog en wachtwoord onjuist zijn. Met dcc kan ik er zo in met "root" en "dreambox" wie kan helpen a.u.b groet MJ
pillie Geplaatst: 9 oktober 2020 Geplaatst: 9 oktober 2020 Alleen root invullen en geen wachtwoord invullen. Marantz SR7008,Pioneer PDP5090,ET-10000,Monitor Audio RS8 en subwoofer GSW12 en Antec Fusion Remote
Mathjanssen Geplaatst: 9 oktober 2020 Auteur Geplaatst: 9 oktober 2020 Helaas blijft weigeren. Met mijn 2de pc waar niks aan is veranderd kan ik via de verkenner gewoon als voorheen in de VU+ solo4k inloggen en de HDD benaderen. Bij alleen ingeven root op 64bits pc blijft hij aangeven dat gebruikersnaam en wachtwoord onjuist zijn.
on1bes Geplaatst: 21 maart 2021 Geplaatst: 21 maart 2021 Welke versie Windows gebruik je ? Vanaf v 2004 kan je bij veel PC niet meer je netwerk benaderen. Je moet dan manueel een netwerkdrive of device mappen. Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E 1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates 1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG
Pjotrb Geplaatst: 22 maart 2021 Geplaatst: 22 maart 2021 (aangepast) Volgens mij moet "guest" gewoon werken, althans dat werkt bij mij, en dan zonder wachtwoord. 22 maart 2021 aangepast door Pjotrb 2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C) 2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo 1x DB 7020 (C).
Tonskidutch Geplaatst: 23 maart 2021 Geplaatst: 23 maart 2021 het ligt eraan welke samba config je gebruikt en wie daar in staat etc/samba [global] guest account = root security = user map to guest = bad user server string = VTi/Vu+ network shares at %h workgroup = VuPlus socket options = TCP_NODELAY smb passwd file = /etc/samba/private/smbpasswd encrypt passwords = yes passdb backend = smbpasswd idmap backend = smbpasswd obey pam restrictions = no unix extensions = no wide links = yes unix charset = utf-8 max stat cache size = 64 null passwords = yes en het passwd dat je in de map hebt staan smb passwd file = /etc/samba/private/smbpasswd The Crying Cowboys Aaron Rux
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen