Ga naar inhoud


vu solo 4K later decoderen


joker55

Aanbevolen berichten

Nu ja , je kunt natuurlijk vaststellen dat het VTI mechanisme gecodeerde opnames met CI+ in standby decoderen kan, alleen doet hij dat pas als de CI+ en kaart ook in de receiver zit, dus onmiddellijk na de opname!  Zonder CI+ en kaart gaat dat decoderen niet lukken.

 

Normmaal gaat na de opname de receiver in standby en dan kan het goedkomen met dat decoderen van een gecodeerde opname.

Joker55 heeft die CI+ en kaart echter in zijn Humax steken.

@ceesv,

de vraagsteller Joker55 geeft echter aan dat de opnames helemaal niet lukken. 0 bytes op de hdd.

Op 12-10-2020 om 20:24, joker55 zei:

Maar steeds wordt er gewoon niets opgenomen, helaas.

 

dus er kan enkel geconcludeerd worden dat de opname niet eens begonnen is wegens ontbreken van de CI+ Cam

 

Tears Of Hope

Al Di Meola

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ik kan op mijn VU+ Solo4k gecodeerde zenders opnemen, het opgenomen aantal bits komt overeen met wat je voor die tijdspanne mag verwachten.

In het voorbeeld neem ik Film1HD op, waarvoor ik geen rechten heb.

 

TS zoekt naar een functionaliteit die niet aanwezig is,door daarna achteraf te willen decoderen, maar gecodeerde programma's opnemen is geen probleem.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎15‎-‎10‎-‎2020 om 12:49, ceesv zei:

Ik veronderstel, dat wanneer zijn eerste ontvanger bezet is, hij op een 2e ontvanger zonder beschikbare kaart gecodeerde programma´s wil opnemen, om later met de kaart uit de eerste ontvanger die te decoderen.

Bingo, jij hebt hem door, alleen lees voor eerste ontvanger de HUMAX iCord met de kaart erin, de 2e ontvanger is dan de VU+.

 

 

 

8 uren geleden, ceesv zei:

Ik heb even een test gedaan, mijn solo4k neemt keurig gecodeerde programma's op.

Was dit met of zonder de kaart in de VU+?  Zonder kaart, kun/wil je mij uitleggen wat je gedaan hebt, of iets ingestelds?  Mij lukt het niet met de kaart eruit, iets op te nemen, bijv RTL5, en dan later met de kaart erin  "delayed descrambling" zoals dat zo mooi beschreven staat bij de nieuwe versie.

Ik probeer iets op te nemen zonder kaart erin op de VU+, maar later staat er helemaal niets op de HD.

8 uren geleden, ceesv zei:

Daarna kan ik er niets mee, omdat gecodeerd opgenomen programma's alleen met een CI module gedecodeerd kunnen worden.

je kan dan "delayed descrambling" zoals mbv de nieuwe versie kan?   Of direct kijken met wel de kaart met de juiste rechten erin?

 

 

 

Even over de HUMAX:  ik kan een opname maken, zelfs twee verschillende gecodeerde opnames, (bijv RTL 4 en 5 zelfde transponder) als de kaart in de vu+ zit. Later stop ik de kaart in de humax, en kan dan de opgenomen opname gewoon bekijken. Ik kan ook de twee opnames decoderen, dan komen ze als kopie op de hd, eentje gecodeerd, eentje ongecodeerd.  Dit wil ik ook graag voor de VU+, maar als ik wat opneem met de vu+, staat er niets op de HD.

 

 

 

12 uren geleden, Tonskidutch zei:

ja het is duidelijk dat jij dvb-c tuner erin hebt en ik een dvb-s2 tuner vandaar de vergissing over een of meerdere sid's opnemen

11 uren geleden, Tonskidutch zei:

je kan alleen maar raden wat de man bedoelt

een Humax iCord is er ook voor Satelliet ontvangst

maar NPO1 2 3 en alle commerciële staan op verschillende transponders en kun je niet gelijktijdig opnemen met CI+ die maar een stream toestaat

 

Mijn HUMAX iCord is alleen voor sat ontvangst, mijn VU+ is ook alleen voor sat ontvangst, ik heb geen kabel aansluiting.  Zie bijgevoegd plaatje voor mijn installatie, die je al een keer eerder gezien hebt, en hierop gereageerd hebt, dus je weet mijn opstelling. 

 

sat opstelling.jpg

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...