Ga naar inhoud


Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Voor zo ver ik het nu kan beoordelen heb ik alleen storingen op RTLZ HD.

Caiway zendt deze zender uit op 850 MHz.

Op mijn Samsung TV’s kan ik de historie van de laatste 20 signaalstoringen uitlezen en daar staan uitsluitend geconstateerde storingen op kanaal 14 en dat is RTLZ HD.

 

Overigens was het niet mijn idee om het coax netwerk door een netwerkspecialist door te laten meten maar is die i.o.v. Caiway gestuurd n.a.v. mijn klachten.

Nogmaals, deze techneut heeft de aansluitingen op diversen punten nagemeten, geconstateerd dat het signaal aan het einde van de keten, dus de TV, bijzonder sterk was en op het kanaal van RTLZ HD totaal geen meetbare storingen aanwezig waren.

 

 

aangepast door Jürgen

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021


Geplaatst:

Als die netwerk specialist alleen de sterkte heeft gemeten dan snap ik wel dat hij niets geks aangetroffen heeft.

 

Maar je kunt heel eenvoudig controleren of er iets met je netwerk aan de hand is door je TV rechtstreeks  aan te sluiten op je AOP, desnoods met een enkele splitter.

Geplaatst:

Dat Caiway een versterker stuurt lijkt mij niet aannemelijk omdat de door Caiway aangestuurde techneut in zijn rapport schreef dat de signaalsterkte bij de TV uitstekend was.

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Geplaatst:
2 minuten geleden, Old Satterhand zei:

Als die netwerk specialist alleen de sterkte heeft gemeten dan snap ik wel dat hij niets geks aangetroffen heeft.

 

Maar je kunt heel eenvoudig controleren of er iets met je netwerk aan de hand is door je TV rechtstreeks  aan te sluiten op je AOP, desnoods met een enkele splitter.


Uiteraard heeft de monteur niet alleen de signaalsterkte gemeten maar ook de BER waarde of hoe dat dan ook bij Kabel TV mag heten.en die was op alle meetpunten uitstekend.

 

Ik heb geen lange afgeschermde coaxkabel om de TV direct op de AOP aan te sluiten en je sleept ook niet een aan de muur bevestigde 55 inch TV naar de meterkast.

 

Het zou mij niet verbazen dat de bij de Samsung TV behorende One Connect Box de boosdoener is, maar ja, dit is bijna niet te meten.

Ik baseer deze aanname op het feit dat ik met de Samsung TV in de slaapkamer geen problemen ondervind want daarbij de coaxkabel direct op de TV aangesloten.

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Geplaatst:

Wikkel om de One Connect Box eens aluminiumfolie en kijk of de storing weg is. Niet te lang hoor want dan kan de box zijn warmte niet kwijt.

Ik heb zelf ook een One Connect Box maar ik heb het probleem niet.

Geplaatst:
28 minuten geleden, Sprietje zei:

Wikkel om de One Connect Box eens aluminiumfolie en kijk of de storing weg is. Niet te lang hoor want dan kan de box zijn warmte niet kwijt.

Ik heb zelf ook een One Connect Box maar ik heb het probleem niet.

 

Beste Sprietje, een Samsung One Connectbox is iets anders als een connectbox van Ziggo. Zoek maar eens in je uitgebreide archief.

 

 

56 minuten geleden, Jürgen zei:

Ik heb geen lange afgeschermde coaxkabel om de TV direct op de AOP aan te sluiten en je sleept ook niet een aan de muur bevestigde 55 inch TV naar de meterkast.

 

Wellicht is het alternatief het netwerk te vereenvoudigen door de huidige splitter(s) te vervangen door een enkelvoudige, dus tijdelijk alleen het internetmodem en je "probleem" Samsung aan te sluiten, dus met de bestaande kabel en aansluitdoos.

In dat geval krijgt de TV ook een sterker signaal. Hoe minder er verdeeld wordt, hoe minder verlies.

 

Geplaatst: (aangepast)
1 uur terug, Old Satterhand zei:

Beste Sprietje, een Samsung One Connectbox is iets anders als een connectbox van Ziggo. Zoek maar eens in je uitgebreide archief.

 

Dacht je nu echt dat ik dat niet wist? Topicstarter schrijft dat hij een Samsung One Connectionbox heeft en die heb ik ook. Hoe kom je er nu bij om er een connectbox van Ziggo bij te halen terwijl topicstarter bij Caiway zit?

aangepast door Sprietje
Geplaatst:
12 uren geleden, Jürgen zei:

Het zou mij niet verbazen dat de bij de Samsung TV behorende One Connect Box de boosdoener is

je hebt volgens mij de boosdoener gevonden

ik wist niet wat een one connect box was en dacht eerder het is de kabel receiver, maar het is een ordinaire hdmi switch.

er tussen uit

Redemption Day

Sherel Crow, Johnny Cash

 

Geplaatst:
12 uren geleden, Sprietje zei:

Wikkel om de One Connect Box eens aluminiumfolie en kijk of de storing weg is. Niet te lang hoor want dan kan de box zijn warmte niet kwijt.

Ik heb zelf ook een One Connect Box maar ik heb het probleem niet.

 

Als daar het probleem zou zitten, dan heeft dat alleen zin als je die aluminiumfolie ook aard.

Anders werkt het alleen maar als een antenne.

 

Wikkel je gsm telefoon in aluminiumfolie en het ding doet het nog prima.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Geplaatst: (aangepast)
53 minuten geleden, Tonskidutch zei:

je hebt volgens mij de boosdoener gevonden

ik wist niet wat een one connect box was en dacht eerder het is de kabel receiver, maar het is een ordinaire hdmi switch.

er tussen uit

 

Nee Tonskidutch, jij weet het ook niet.

Bij Samsung heb je 2 uitvoeringen

de eenvoudige uitvoering is dat het tv-scherm gewoon gevoed wordt met 230V. In de tv zit alle elektronica om het scherm te laten werken inclusief de ontvangers e.d. Alleen om een wirwar aan draden naar het scherm te voorkomen zoals HDMI-kabels, HDMI-ARC kabels, coaxkabel Sat en Cabel, LAN-kabel, optische kabel, 3.5 mm jack-kabel, USB-kabel, is slechts 1 kabel aan de tv verbonden naar een kastje waar al deze aansluitingen op aanwezig zijn. Als je tv dus aan de muur hangt, heb je dus geen hoeveelheid aan kabels langs de muur lopen.

 

Bij de luxere uitvoering is het nog anders. Daar is het scherm slechts een scherm, de voeding van het scherm, de besturing van het scherm, de ontvangers enz. zitten allemaal in een aparte box waar ook alle aansluitingen op zitten. Er loopt slecht een heel dun transparant kabeltje (3mm) van de box naar het scherm waar zelfs de voeding van het scherm door heen gaat. Dit is de One Connec Box.

 

 

aangepast door Sprietje
Geplaatst:
53 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

 

Als daar het probleem zou zitten, dan heeft dat alleen zin als je die aluminiumfolie ook aard.

Anders werkt het alleen maar als een antenne.

 

Wikkel je gsm telefoon in aluminiumfolie en het ding doet het nog prima.

 

Het is wel de bedoeling dat het aluminium folie tegen de F-connectors zit om aarde te hebben.

Geplaatst:

N.a.v. de diversen gegeven adviezen heb ik vanmorgen diverse stappen kunnen zetten en ben ik wat wijzer geworden.

 

De aansluit situatie op het moment van de visuele storingen...

 

Op de AOP in de meterkast zit een 2-weg splitter (Technetix PTS-02KK).

Daarop zitten 2 kabels aangesloten, 1x naar de slaapkamer en 1x nieuwe kabel naar de aansluitdoos vlakbij de TV in de huiskamer.

Vanaf de aansluitdoos in de huiskamer loopt een Hirschmann Fekap 5 coaxkabel naar de One Connect Box van de Samsung TV.

Op de aantenne-aansluiting van de One Connect Box is direct een 2-weg splitter aangesloten (0-1000 MHz, merk onbekend), zie foto.

Op deze splitter is een normale merkloze coaxkabel naar de VU+ UNO 4K SE aangesloten.

Dus met deze configuratie verschijnen de storingen op de huiskamer TV.

 

Op de TV in de slaapkamer zijn er geen storingen.

 

Wat heb ik vanmorgen gedaan en geconstateerd.

 

Stap 1

Onze 2 iPhones in aluminium folie ingepakt

Resultaat: probleem opgelost

Hierna weer uitgepakt en de storingen kwamen onmiddellijk terug

 

Stap 2

De 2 aanwezige splinters verwijderd zodat er een bijna directe verbinding tussen de AOP en de One Connect Box aanwezig was, hier zat dus alleen nog maar de de aansluitdoos in de huiskamer tussen.

Resultaat: probleem eveneens opgelost dus de iPhones waren NIET ingepakt

 

Stap 3

De Technetix splitter weer op het AOP geplaatst en de kabel naar de slaapkamer TV aangesloten

Resultaat: onveranderd t.o.v. stap 2, dus geen storing

 

Conclusie

Dat de storing wordt veroorzaakt door...

 

1. De merkloze splitter

2. De normale en wellicht niet goed afgeschermde coaxkabel tussen de splitter en de VU+

3. Wellicht ook de Hirschmann Fekap 5 kabel of een combinatie daarvan

 

Oplossing

De merkloze splitter vervangen door een Technetix PTS-02KK

De normale coaxkabel tussen de splitter en de VU+ vervangen door b.v. een viervoudig afgeschermde Technetix coaxkabel

 

Is mijn conclusie en genoemde oplossing correct?

 

IMG_1010.jpeg

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Geplaatst:

ja.Die splitters zijn zowiezo niet veel waard.Ik gebruikte altijd een splitter met ingebouwde versterker.

Ben dat beginnen doen omdat we een gelijkaardig probleem hadden bij de ouders dat als de TV boven werd aangezet er storingen waren op de TV beneden.Een splitter met versterker erin en het was opgelost.Die gewone geeft een verzwakking en dat kon mss genoeg zijn om de storingen te veroorzaken.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

  • Moderator
Geplaatst:

Jürgen, een kwalitatief goede splitter zorgt ervoor dat de kabel impedantie gehandhaafd blijft, 75 Ohm en dat er daardoor geen "staande golven" ontstaan.

 

Een goedkope splitter is een drieweg steker met intern een doorverbinding, daardoor sluit je parallel op een 75 Ohm kabel nog 2 kabels van 75 Ohm aan waardoor de impedantie halveert en de kabel gaat stralen door de slechte staande golf verhouding.

 

Een kabel die straalt, ontvangt ook, zie daar je probleem.

 

Door met goede splitters de kabel impedantie te handhaven kan je kabel, ook wanneer die afgeschermd is niet meer als antenne werken.

Je oplossing volstaat.

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...