Ga naar inhoud


IP-adres


minplus

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Ik kom op internet ook nergens een bericht tegen waarin gesproken wordt van een adres boven 255.

Het formaat zou dan plotseling compleet anders worden van het adres.

255 = 11111111

256 = 100000000

je zou dan van 8 naar 9 bits springen.

  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Het zou kunnen dat openpli decimaal een hogere invoer waarde accepteert, maar het modem zal nog steeds 8 bit lezen.

Dus bijvoorbeeld op de ontvanger 294 maar in het modem 294-255 omdat het modem slechts 8 bits leest.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik bedoel de router software.In openvix kan ik dat zelfs niet kiezen en in DHCP kan je in je sat box geen adres kiezen.Ergens gaat er wat mis tussen je box en de router.Dat is wat ik graag zou weten zodat ik onze IT er op kan wijzen en uitleg vragen naar de toekomst toe vermits wij miljoenen klanten hebben momenteel.Gewoon uit interesse want die box is in Belgie niet goedgekeurd voorlopig maar als die adressen uitdeelt boven X.X.X.255 dan ontstaat er een hemelsbreed probleem op ons TV netwerk. De decoders zitten nl vanaf adres X.X.X.64 tot X.X.X.127. Kan je zelf aanpassen maar die herkennen dus alles boven 255 niet.Is dus pur uit interesse

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei, de router software.

Ik weet zeker dat ik daar zelf nooit iets aan ingesteld heb. Een jaar geleden ben ik van telefoonkabel naar glasvezel gegaan en heb een nieuw modem/router gekregen en de man die het modem plaatste heeft de instellingen geregeld.

De vorige was ook een Experia Box, ik meen de nummer 10 zonder A, ook door iemand van KPN ingesteld . Daarmee heb ik toen de Duo2 en de Solo4K al op het hogere adres gezet.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je is een foto maken waaruit blijkt dat je 298 hebt.. want ik kan me het niet voorstellen, het is sowieso niet mogelijk.. in werkelijkheid heeft die een ander adres hoor.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

298-256=42. Wat als je pingt naar je IP met deze?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb even die van de solo4K van m'n lief gepakt omdat die aanstaat. En even wat dingen weg gelakt want ik weet niet of het dingen zijn die anderen vooral niet moeten weten want ik wil geen gedonder met mijn tuners.

 

Scherm-Fineke.jpg

Deze is dus gewoon handmatig op de Solo ingesteld.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

eh, 2.96

dus 2 punt 96

Je router zit dus in de range 192.168.2.xxx

Je laagste adres is dus 192.168.2.1

Het hoogste adres is 192.168.2.255

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit is dus X.X.2.96 en geen 296.Dus net 192 dot 168 dot 2 dot 96 . dat puntje of dat daartussen is HEEEEEELLLLLLL belangrijk :)

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mjah..... ;) 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
6 minuten geleden, minplus zei:

Ja...?

Die andere die niet wilde was 2.98 en werd 2.55

Hoe kan dat dan?

Omdat jouw router die uitgegeven heeft aan een ander apparaat, bijvoorbeeld.

Of omdat in jouw modem de range van vrij te gebruiken adressen beperkt is tot een bepaald gebruik.

 

Je kan bijvoorbeeld de range tot 20 vrij houden voor apparaten die een statisch adres behoeven, zoals een netwerk printer of een camera.

 

Ik gebruik thuis 192.168.188.xxx

Dat zou volgens jouw redenering betekenen dat mijn VU+ Solo4k op adres 188,50 zit, dus zoals jij het formuleerde 18850.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dacht het niet.

Dat was het conflict met het lagere getal wat ik met de bewakingscamera's had, hoewel ik niet eens exact hetzelfde adres had. Kon toen op m'n biel in Utrecht niet meer zien wat er thuis gebeurde en af en toe kreeg ik geen camerabeeld van 1 of meer van de camera's op de TV.

 

Maar goed, laten we er maar vanuit gaan dat ik 3x de punt vergeten had.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...