Sprietje Geplaatst: 22 oktober 2020 Geplaatst: 22 oktober 2020 (aangepast) Ik erger me groen en geel aan hoe in Spanje een rontonde genomen moet worden. Officieel moet je de rechter baan nemen als een rontonde uit 2 of 3 rijstroken bestaat. Ook tijdens de rijlessen wordt het je zo aangeleerd maar het belemmert de doorstroming enorm. Dit betekent in feite dat een rontonde met twee of drie rijstroken helemaal geen zin hebben want je moet steeds de meest rechts baan gebruiken. Als een automobilis bijv. een 3/4 ronde moet nemen, moet hij steeds rechts blijven rijden zodat verkeer dat de rontonde wil oprijden soms elle lang moet wachten voordat de rechter rijstrook vrij is. Wil je een beetje opschieten op de rontonde en neem je de tweede rijstrook, dan loop je altijd de kans dat als je af wilt slaan, er iemand op de rechter baan zit en de rontonde gewoon wil vervolgen. Nu lees ik op "Spanje vandaag" een artikel over turbo rontondes in Spanje, die je in Nederland maar genoeg tegen komt, zie https://www.spanjevandaag.com/22/10/2020/zijn-turborotondes-de-oplossing-voor-spanje/ Die zijn een stuk veiliger en kunnen veel meer verkeer verwerken dan een rontonde met een enkele of dubbele baan volgens de Spaanse verkeersregels. Nu zijn er nogal wat sat4all-leden die in regelmatig in Spanje verblijven. Hoe denken zij over het nemen van een rontonde in Spanje? 22 oktober 2020 aangepast door Sprietje
Penthe Geplaatst: 22 oktober 2020 Geplaatst: 22 oktober 2020 Nou heb er helemaal geen last van het enige wat ik ziet op rotondes hier is verkeerd richting aangeven en daardoor komen de ongelukken, daarom blijf ik standaard wachten ook al geeft iemand aan met de knipper eraf te gaan. In vele gevallen staat de knipper aan eraf te gaan en rijd men toch door op de rotonde zodat andere bestuurders de rontonde oprijden en dan boem. Heel irritant maar wat doe je ertegen, Spanjaarden zijn heel erg als het om de knipperlichten gaat of ze gebruiken ze helemaal niet of verkeerd.
Sprietje Geplaatst: 22 oktober 2020 Auteur Geplaatst: 22 oktober 2020 Ik vind het maar een merkwaardig antwoord. Eerst schrijf je:"Nou heb er helemaal geen last van" en 3 regels later schrijf je:"Heel irritant maar wat doe je ertegen"
Penthe Geplaatst: 22 oktober 2020 Geplaatst: 22 oktober 2020 Omdat richting aangeven een algeheel probleem in Spanje is en niet alleen op rotondes, volgende keer wat beter lezen.
minplus Geplaatst: 22 oktober 2020 Geplaatst: 22 oktober 2020 Geen last van gehad in Spanje, maar bij 3/4 de binnenste nemen en als anderen moeilijk doen met invoegen gewoon een extra rondje rijden. Los je alles mee op. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
de mon Geplaatst: 22 oktober 2020 Geplaatst: 22 oktober 2020 Varkens ginds als je met 'n Belgische nr plaat rijd. Dreigend komt dat aangevlogen omdat je wat treuzelt of wat voorzicht bent. Het enige mooie was die groene pinker op de vrachtwagens. 1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900
Drs. IJzerbout Geplaatst: 23 oktober 2020 Geplaatst: 23 oktober 2020 (aangepast) Sprietje is nog nooit in de Emiraten geweest. Het verkeer hier op de rotondes is catastrofaal. Richting aangeven heeft niemand ooit van gehoord. Zelfs de politie doet het niet en zou het goede voorbeeld moeten geven. Wil je driekwart de rotonde om en in de binnenste baan gaan rijden? Nooit aan beginnen want je komt er niet meer uit. Het vreemde is dat het wel goed geleerd wordt in de rijscholen hier, die ik zou haast zeggen op een hoger niveau zijn dan in Nederland/Duitsland. Het allerergste wat ik ooit heb gezien was een vrouw die voor me reed. Zat aan het stuur van d'r supergrote SUV, hoog op haar troon, met een klein kind op d'r arm terwijl ze ook nog aan het telefoneren was en de rotonde verkeerd om reed. Was natuurlijk zo'n stom Engels expat wijf, die het rechtse verkeer niet gewend was. Ik erger me er al lang niet meer aan. Dat mag ik niet van mijn lijfarts. 😊😊😊😊 23 oktober 2020 aangepast door Drs. IJzerbout "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Moderator ceesv Geplaatst: 23 oktober 2020 Moderator Geplaatst: 23 oktober 2020 New Delhi, dat is pas erg! Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Ventura Geplaatst: 23 oktober 2020 Geplaatst: 23 oktober 2020 Wat een gezaag over een rotondes. Bij de randsteden zijn deze soorten rotondes redelijk geaccepteerd. Wat ceesv informeerde, ga eens auto rijden in New Delhi. Succes verzekerd.
Sprietje Geplaatst: 23 oktober 2020 Auteur Geplaatst: 23 oktober 2020 Als dit onderwerp je niet interesseert, lees dan het corona topic.
wanderer Geplaatst: 23 oktober 2020 Geplaatst: 23 oktober 2020 nog veel erger is een belg voor je........ Samsung 40D6510WS
Moderator ceesv Geplaatst: 23 oktober 2020 Moderator Geplaatst: 23 oktober 2020 Of een fransoos uit regio 13! Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Drs. IJzerbout Geplaatst: 23 oktober 2020 Geplaatst: 23 oktober 2020 1 uur geleden, Ventura zei: Wat een gezaag over een rotondes. Bij de randsteden zijn deze soorten rotondes redelijk geaccepteerd. Wat ceesv informeerde, ga eens auto rijden in New Delhi. Succes verzekerd. Zal ik je wat vertellen? Met die rotondes in Nederland ben ik ook op oorlogspad. Daar word je gedwongen doormiddel van vage sporen in een vooraf te bepalen spoor te rijden en daar word ik helemaal niet goed van. Vooral als je twijfelt en de weg niet kent ga ik daarmee helemaal over de zeik. Zoals veel rotondes in Nederland zijn tegenwoordig, heb ik dat nog nergens ter wereld gezien. Totaal over-gecompliceerd en aan het doel voorbij geplend en gebouwd. Welke jochies hebben dat eigenlijk verzonnen? "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Tonskidutch Geplaatst: 23 oktober 2020 Geplaatst: 23 oktober 2020 de Ingenieur van Rijkswaterstaat en de ingenieurs van de Gemeente indien de weg op Gemeentegrond ligt, die blijkbaar niet eens de draaicirkel van een vrachtwagen met of zonder aanhang kent en de opstelruimte van fietsers en brommers bij de verkeerslichten niet kennen. Maar met je ogen dicht rijden is ook geen goed plan. 1 uur terug, wanderer zei: nog veel erger is een belg voor je........ Ik vond rotondes altijd wel weer spannend met de kennis van de verkeersregels van de gemiddelde Belg. Mr. Blue Sky Electric Light Orchestra
Drs. IJzerbout Geplaatst: 23 oktober 2020 Geplaatst: 23 oktober 2020 1 uur geleden, Sprietje zei: Als dit onderwerp je niet interesseert, lees dan het corona topic. Hier moet ik Sprietje, bij hoge mate van uitzondering gelijk in geven. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen