Sprietje Geplaatst: 23 oktober 2020 Auteur Geplaatst: 23 oktober 2020 6 uren geleden, Drs. IJzerbout zei: Hier zet ik grote twijfels bij en geloof er eigenlijk niets van. Het is namelijk juist het idee en grote voordeel van een rotonde om aan de binnenkant te rijden als je half of driekwart rond wil. Spanje zal daar geen uitzondering zijn. Tja, het zal @IJzerbout wel weer wezen die twijfelt aan de situatie dat de meeste Spanjaarden een rontonde helemaal op de rechter rijbaan nemen. Hoe de verkeersregels ook precies zijn, als je rijlessen neemt en een rijexamen moet afleggen, moet je voldoen aan de eisen van de rijexaminatoren en die zijn hier onder te zien: Hoe een rotonde te nemen volgens de examinators. Bekijk het volgende filmpje: bij 2:15 hoe de eerste afslag te nemen bij 2:20 hoe de tweede afslag te nemen bij 2:30 hoe de derde afslag te nemen bij 2:52 hoe de vierde afslag te nemen
Mojo Geplaatst: 23 oktober 2020 Geplaatst: 23 oktober 2020 5 uren geleden, Tonskidutch zei: beste @Drs. IJzerbout, als je al iets langer rondrijdt in je Opel manta Nou kappen hè Tonski😉 You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Drs. IJzerbout Geplaatst: 23 oktober 2020 Geplaatst: 23 oktober 2020 40 minuten geleden, Sprietje zei: Hoe een rotonde te nemen volgens de examinators. De examinatoren moeten ook beter geschoold worden. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Moderator ceesv Geplaatst: 23 oktober 2020 Moderator Geplaatst: 23 oktober 2020 Slechts wat er in de Spaanse wegenverkeerswet staat is maatgevend. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Sprietje Geplaatst: 23 oktober 2020 Auteur Geplaatst: 23 oktober 2020 Dat kan wel zijn cees, maar als alle nieuwe bestuurders het zo leren, dan blijven ze ook zo rijden en dat zorgt er voor dat het zo'n janboel is op de rontondes in Spanje. Als ze nu de rontondes veranderen in turbo rontondes, dan wordt iedereen gedwongen op een manier te rijden die voor een vlotte doorstroming zorgt. Ik kom natuurlijk regelmatig achter een Spaanse lesauto te zitten bij een rontonde en dan duurt het allemaal nog langer want die leerlingen rijden uiterst langzaam. Ze durven al bijna niet op te steken want zoals al eerder is geschreven, geven Spanjaarden meestal geen richting aan als ze de rontonde willen verlaten dus staan de automobilisten die de rontonde op willen rijden maar te wachten totdat er helemaal geen auto meer op de rontonde is.
a33 Geplaatst: 23 oktober 2020 Geplaatst: 23 oktober 2020 16 uren geleden, Drs. IJzerbout zei: Het allerergste wat ik ooit heb gezien was een vrouw die voor me reed. Zat aan het stuur van d'r supergrote SUV, hoog op haar troon, met een klein kind op d'r arm terwijl ze ook nog aan het telefoneren was en de rotonde verkeerd om reed. Persoonlijk zou ik denk ik nooit achter iemand rijden, die de rotonde verkeerd om rijdt. Hoewel, als iemand voor je het doet, wordt het natuurlijk wel heel verleidelijk... Dus ik kan je toch wel een beetje begrijpen. Groet, A33 Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.
Moderator ceesv Geplaatst: 23 oktober 2020 Moderator Geplaatst: 23 oktober 2020 Ik heb zelf ook wel eens in het buitenland aan de verkeerde kant van de weg gereden, bij de Tafelberg is een parkeerplaats, waarna je niet verder kunt rijden, het is geen doorgaande weg. Wanneer je dan in de auto stapt, en vanaf de parkeerplaats de weg oprijdt, mis je een referentie, waarna ik keurig rechts ging rijden. Bij de eerste tegenligger werd het weer duidelijk.😎 En ja, gewoonte getrouw ben ik ook een keer ingestapt om weg te rijden, aan de linkerkant van de wagen...de passagiersplaats! Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Drs. IJzerbout Geplaatst: 23 oktober 2020 Geplaatst: 23 oktober 2020 1 uur terug, Sprietje zei: geven Spanjaarden meestal geen richting aan als ze de rontonde willen verlaten Dat is in de UAE ook zo. En wel om een heel eenvoudige en logische reden: "je ziet toch waar ik heen ga?" Dus waarom zou ik richting aangeven? Is nergens voor nodig !! "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Moderator ceesv Geplaatst: 23 oktober 2020 Moderator Geplaatst: 23 oktober 2020 In India toeteren ze tenminste nog. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
minplus Geplaatst: 23 oktober 2020 Geplaatst: 23 oktober 2020 😁 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
Drs. IJzerbout Geplaatst: 24 oktober 2020 Geplaatst: 24 oktober 2020 Misschien wel leuk om te vertellen nu we het toch over rotondes hebben: Ik moet af en toe voor mijn werk bij Al Jazeera in Doha, Qatar zijn. Kom je aan op de luchthaven daar en stap je in een taxi en zegt: "naar Al Jazeera", dan weet geen enkele taxichaffeur waar dat is. Maar als je zegt: "naar de TV Roundabout" (= rotonde in het Engels) dan weten ze onmiddelijk waar je naar toe wilt. Direct aan de Rotonde zijn de gebouwen van Al Jazeera en TV Qatar. Vandaar de naam TV Roundabout. Het is de drukste rotonde in Doha. Onlangs nog geheel omgebouwd met stoplichten vanwege de enorme chaos op die rotonde. TV Roundabout, which is so named because it sits at the corner of Al Jazeera Media Network’s headquarters, is one of the last and most congested junctions to be tackled by Ashghal. https://medium.com/dohanews/qatars-tv-roundabout-bites-the-dust-38bdc7aaede4 "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
D.Quijote Geplaatst: 24 oktober 2020 Geplaatst: 24 oktober 2020 Toevallig, heb arrow classic rock op staan, met het nummer roundabout, terwijl ik dit lees. M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo
johnno Geplaatst: 24 oktober 2020 Geplaatst: 24 oktober 2020 15 uren geleden, Drs. IJzerbout zei: De examinatoren moeten ook beter geschoold worden. In sommige landen geldt dat eveneens voor de politie. Ik zag ooit in Saudi Arabia de politie meerdere malen tegen de stroom in rijden op een rotonde. Want ja......dat was nou eenmaal korter.😀
Tonskidutch Geplaatst: 24 oktober 2020 Geplaatst: 24 oktober 2020 36 minuten geleden, johnno zei: In sommige landen geldt dat eveneens voor de politie. Sommige landen? Pff hier rijden ze zo maar een deuk in je netjes geparkeerde auto op de A79 nachtblindheid zeker Mr. Blue Sky Electric Light Orchestra
gerrit B Geplaatst: 24 oktober 2020 Geplaatst: 24 oktober 2020 Rotondes hier in Nederland zijn ook niet optimaal hoor. Het 1e wat ze moeten doen is fietsers ed. geen voorrang meer geven op een rotonde of de rotondes zo maken dat je ook kunt zien dat er een fietser, snorfiets oid. de rotonde oprijdt. Rij je met een bedrijfsauto (dus met verplicht geblindeerde of gedeeltelijk geblindeerde ramen aan de achterkant) een rotonde op dan kun je voor het oprijden alles nog overzien maar eenmaal op de rotonde zie je niet meer of er nog snel ergens een fietser tussendoor is geschoten. Dus bij het verlaten van de rotonde is het vaak "op goed geluk" dat je niemand raakt. Vooral met de elektrische fietsen komt men soms met snelheden de rotonde oprijden "omdat men toch voorrang heeft en iedereen maar moet stoppen" die niet voordat je zelf de rotonde oprijdt zijn in te schatten. Dus prima dat men langzamere/kwetsbare verkeersdeelnemers wil beschermen, maar bescherm ze dan ook tegen zichzelf of maak de rotondes zo dat ze ten allen tijde overzichtelijk zijn. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen