Jan Ambers Geplaatst: 30 oktober 2020 Geplaatst: 30 oktober 2020 (aangepast) Tijdens het werken is onze microgolf oven uitgevallen, met een knal en zekering oven is ie naar de eeuwige jachtvelden vertrokken. Het is een 4in1 toestel Siemens MicroCombi type 77020FB De zekering is een 10A type op achterkant bedieningspaneel Ik vermoed de diode(s) door? Iemand ervaring hiermee? Ik heb beide diodes doorgemeten op stand 20Mohm, en beide diodes meten in beide richtingen oneindig???? Of zijn dit speciale types gelet op de hoge spanning? 30 oktober 2020 aangepast door Jan Ambers Na meting
iemand Geplaatst: 30 oktober 2020 Geplaatst: 30 oktober 2020 (aangepast) Misschien in het spanningscircuit tbv de bediening of in het magnetron gedeelte de bij de HV-diode. Maar kan eventueel ook sluiting in de gloeilamp zijn, als die er in zit. ******** High Voltage diodes kun je meestal niet direct testen met een multimeter. Even met een (extra) spanning meten, icm 1KOhm stroombescherming hier een filmpje hoe je alle componenten kunt testen.... LETOP de condensatoren eerst even controleren op aanwezige spanning en anders ontladen.... of deze 30 oktober 2020 aangepast door iemand gr. Erik
jeevanhoof Geplaatst: 30 oktober 2020 Geplaatst: 30 oktober 2020 De diodes zouden toch in een richting moeten doorgeven.. Ik zou de condensator en de diodes vervangen. Mvg En de zekering natjurlijk dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen