Ga naar inhoud


Komend weekeinde F1 in Turkije


Sprietje

Aanbevolen berichten

Het komend weekeinde wordt de F1 gereden op het Istanbul Park nabij Istanbul, Turkije. Het circuit ligt ten oosten van de Bosporus dus in feite in Azië. De eerste F1 werd hier in 2005 gereden en de laatste in 2011. Het circuit heeft 14 bochten en is 5,338 km lang.

 

De onderdelen worden op de volgende tijden gereden:
vrijdag     09:00 - 10:30 uur   eerste vrije training
vrijdag     13:00 - 14:30 uur   tweede vrije training
zaterdag  10:00 - 11:00 uur   derde vrije training
zaterdag  13:00 - 14:00 uur   kwalificatie
zondag    11:10 uur                race

Het tijdschema is dus vroeger dan wat voor Europa gebruikelijk is.

 

De onderdelen zijn in heel Europa ongecodeerd te bekijken via de Astra 19,2.

 

vrijdag op N-Tv
12:55 - 14:30 uur   2e vrije training

 

zaterdag op RTL-Duitsland
12:00 - 12:45 uur   3e vrije training
12:45 - 14:15 uur   kwalificatie

 

zondag op RTL-Duitsland
10:00 - 11:00 uur   voorbeschouwing
11:00 - 12:45 uur   race
12:45 - 13:15 uur   huldiging en hoogtepunten

 

Mensen die in Spanje of Portugal verblijven kunnen alle onderdelen van de race ongecodeerd en zonder reclame rechtstreeks bekijken op de Badr 26 graden oost met een schotel van 60cm op de zender MBC-Action op transponder 12284V.

 

Istanbul  Park.png

Istanbul Park.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


De baan is nat omdat de nieuw asfaltlaag vanochtend met veel water is schoongemaakt.

Max is ook de baan op en roept via de boordradio "het lijkt wel ijs".

Vettel zet de snelste rondetijd weg van meer dan 2 minuten. :blink:

Alle wagens terug in de pits. Ik denk dat ze schaatsen onder gaan doen.

Pirelli heeft van de 5 banden soorten ook nog gekozen voor de hardste 3. Een rode band is dus in feite de middelste hardheid.

Bottas vliegt uit de bocht omdat hij niet kan remmen op de gladde baan.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was toch ook altijd het handelsmerk van Max, rijden op banen tijdens slecht/nat weer.

Meen me een interview met hem te herinneren waarin hij aangaf dat iedereen op een droge baan en onder optimale omstandigheden kan rijden maar dat hij zich kon onderscheiden door juist onder moeilijke omstandigheden goed te presteren.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, gerrit B zei:

maar dat hij zich kon onderscheiden door juist onder moeilijke omstandigheden goed te presteren.

 

Een onzinnig statement...

 

Als "onze Max" onder moeilijke omstandigheden goed presteert, dan zou ie onder makkelijke omstandigheden nog veel beter moeten presteren.

Blijft bij mij de vraag hangen waarom hem dat niet lukt.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

Een onzinnig statement...

 

Als "onze Max" onder moeilijke omstandigheden goed presteert, dan zou ie onder makkelijke omstandigheden nog veel beter moeten presteren.

Blijft bij mij de vraag hangen waarom hem dat niet lukt.

 

Dat is maar de vraag.

Maar misschien dat het dan meer aankomt op stuurmanskunst en minder op prestaties van de auto?

Is je vraag waarom het hem niet lukt onder normale omstandigheden waarschijnlijk ook meteen opgelost.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met nog een half uur te gaan in de 2e vrije training ziet Hamilton geen kans om Leclerc voorbij te komen. Hij blijft met 0,5 sec achter Leclerc op de 3e plaats. Max is weer 0,4 sec. sneller dan Leclerc en staat nr.1. Allen rijden op zachte banden.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het is toch ook al jaren zo dat de vrije training geen wedstrijd is wie de snelste training tijd laat zien?

Zodra het zondag is, zijn de Mercedessen weer sneller.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...