Ga naar inhoud


Spaun Switch vervangen


minplus

Aanbevolen berichten


Zonet de Spaun netjes via Post.NL aangeleverd gekregen, een dag eerder dan verwacht. Net te laat om er nu nog mee bezig te gaan.

De nieuwe buitenmantel ziet er leuk uit maar is een klasse minder dan de vorige. Deze kun je alleen met een bijgeleverde tiewrap aan een mast bevestigen, terwijl je bij de vorige de keuze had tussen paal en muur waarbij je hem in het laatste geval aan een muurplaatje schoof. Ik heb ze onder de dakrand aan de muur, dus ga de oude huls opnieuw gebruiken want aan een muurplaatje schuiven gaat met deze doos niet lukken. Jammer dat ze dat veranderd hebben.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 10-11-2020 om 18:07, Ventura zei:

De opvolger van de SAR 411.

1580957557_Spaun412.JPG.141a5df80ec125a74c625b3bc7bb46b8.JPG

 

Precies dezelfde switch wordt door de bekende Duitse leverancier Axing ook op de markt gebracht voor slechts €13,99 in een regenbestendige behuizing.

 

Axing SPU 41-02.png

image.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Spaun is inmiddels failliet, voorraad wordt verkocht.. Misschien een dingetje voor eventuele garantie... Ben nu even over op EMP-Centauri 8W1.. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Spaun, garantie nodig?

 

Zolang je geen bliksem inslag hebt werken die gewoon.

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan ik beamen. De Spaun-switch die ik verving bleek nog perfect.

De nieuwe switch aangesloten en probleem bleef, dus de zaak nog eens geanalyseerd en kwam tot de conclusie gezien de configuratie dat er een probleem met tuner B moest zijn.

En wat bleek: een kat had de coax van tuner B deels uit de connector getrokken. Zag je pas als je goed keek.

Stom dat ik dat niet eerder inzag.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kat heeft nu nog maar 8 levens?😁

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen van de katten...maar de muis die ze achterna zaten :) 

23 uren geleden, minplus zei:

Kan ik beamen. De Spaun-switch die ik verving bleek nog perfect.

De nieuwe switch aangesloten en probleem bleef, dus de zaak nog eens geanalyseerd en kwam tot de conclusie gezien de configuratie dat er een probleem met tuner B moest zijn.

En wat bleek: een kat had de coax van tuner B deels uit de connector getrokken. Zag je pas als je goed keek.

Stom dat ik dat niet eerder inzag.

Daarom ook PTC pluggen gebruiken! Die frut schroef RF pluggen zijn niet stevig.. En je had geweten welke kat de schuldige was (hij had dan de ontvanger om zijn nek hangen)..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, Mimisiku zei:

Geen van de katten...maar de muis die ze achterna zaten :) 

Daarom ook PTC pluggen gebruiken! Die frut schroef RF pluggen zijn niet stevig.. En je had geweten welke kat de schuldige was (hij had dan de ontvanger om zijn nek hangen)..

Zou ook best kunnen zijn gebeurd. Letterlijk, want ze laten hier regelmatig binnen eentje los om mee te spelen.

 

Bijna alle connectoren hier zijn van het pers-principe, maar er zijn nog een paar oude die een schroef hebben. Waaronder deze.

Misschien maar eens vervangen; heb de tang en een paar pluggen nog liggen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 22-11-2020 om 14:51, Sprietje zei:

 

Precies dezelfde switch wordt door de bekende Duitse leverancier Axing ook op de markt gebracht voor slechts €13,99 in een regenbestendige behuizing.

 

Axing SPU 41-02.png

image.jpg

 

Beste Sprietje
Ik heb een webshop gevonden gevestigd in polen, kosten ongever 12 euro per stuck, met verzending kosten ongever 10 euro nog bij.

Welke webshop raadt u aan om dit artikel te kopen?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...