linuxcobra Geplaatst: 16 november 2020 Geplaatst: 16 november 2020 Hallo, Sinds een paar dagen zijn getimde opnames bij VT4 en VTM gewoon zwart. De timer geeft wel aan dat hij loopt. Echter wordt er 0 seconden opgenomen en dus gewoon zwart. Als ik timer instel op bijvoorbeeld canvas of één, dan verloopt alles normaal. Heeft iemand enig idee ? toestel is Solo 2 met 2 tuners (en 1 externe DVBT tuner) Dank u
Moderator ceesv Geplaatst: 16 november 2020 Moderator Geplaatst: 16 november 2020 Heb je al gekeken of de 2 kabels of de 2 tuners nog signaal geven? Aan je verhaal te oordelen wordt er alleen maar opgenomen wanneer de zenders in een kwadrant of transponder liggen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
linuxcobra Geplaatst: 16 november 2020 Auteur Geplaatst: 16 november 2020 Ik zal dit even bekijken, dank u
linuxcobra Geplaatst: 16 november 2020 Auteur Geplaatst: 16 november 2020 Beide tuners geven idd signaal (tv op VT4 gezet, dan via signaal zoeker tuner A genomen en daarna tuner B), geven beiden ongeveer hetzelfde signaal)
jeevanhoof Geplaatst: 16 november 2020 Geplaatst: 16 november 2020 Welke ontvanger, welke image en welke cam gebruik je? Ik heb de indruk dat de DM8000 met Openpli 7.2 problemen geeft Als je opneemt van VTM en gelijktijdig naar een andere zender kijkt. Terug naar openpli 6.? En de problemen waren voorbij. De laatste Openpli heb ik nog niet getest. Mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
linuxcobra Geplaatst: 16 november 2020 Auteur Geplaatst: 16 november 2020 VU solo2 staat nog op openpli 6, ik was net van plan deze deze week te flashen. Ik heb even de tuners opnieuw ingesteld (je weet nooit dat het helpt) en zal nu wat testen en zien wat er gebeurt. Het rare is dat ik sinds december geen updates meer heb gedaan en alles altijd correct werkte.
Tonskidutch Geplaatst: 17 november 2020 Geplaatst: 17 november 2020 In een enkel geval kan de provider aan de CI+ schroeven draaien waardoor maar één zender op de smartcard gekeken kan worden, ook met softcam. Naast het feit dat ik nu even niet zeker ben alsook niet kan controleren of je VT4 en VTM met die oude TvVlaanderen smartcard überhaupt gezien kan worden. Always and Forever Pat Metheny Group
Jean-Claude Geplaatst: 17 november 2020 Geplaatst: 17 november 2020 13 uren geleden, jeevanhoof zei: Welke ontvanger, welke image en welke cam gebruik je? Ik heb de indruk dat de DM8000 met Openpli 7.2 problemen geeft Als je opneemt van VTM en gelijktijdig naar een andere zender kijkt. Terug naar openpli 6.? En de problemen waren voorbij. De laatste Openpli heb ik nog niet getest. Mvg dat was als je CCcam gebruikte. Met oscam werkt het terug normaal. maar een opname van 0 bytes wil meestal zeggen dat de tuner geen signaal had. DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.
linuxcobra Geplaatst: 17 november 2020 Auteur Geplaatst: 17 november 2020 Dag Tonski, Jean-Claude, Ik heb zo een vermoeden dat er idd aan de schroeven is gedraaid. Op FTA zenders doet dit probleem zich helemaal niet voor. Mijn ontvanger stond tot daarnet nog op 6.2 ik heb nu net geflasht naar 7.3 mss lost dit het op ? Geen signaal zou me wel verbazen, ...enkel geen signaal op 2 zenders. Ondertussen heb ik ook gemerkt dat zelfs opnames wanneer niet naar andere zaken wordt gekeken (dus geen tuners anders in gebruik) zich dit voordoet. Het bijzondere is dat het me precies lijkt of ik het enkel heb voor 'nieuwe' reeksen die eerste keer worden uitgezonden en niet voor herhalingen van oudere reeksen. Zou het kunnen dat op 1 of andere manier deze nieuwe door de bewuste zenders worden tegen opname beschermd ? Maar dan zou toch nog iemand dit probleem moeten hebben.
Tonskidutch Geplaatst: 18 november 2020 Geplaatst: 18 november 2020 Op bepaalde zenders zijn er ook al "voorwaardse snelspoel blokkering" van reclame actief waardoor je verplicht wordt te kijken of je ogen dicht te knijpen en heel af en toe was zelfs maar 1SiD mogelijk met je kaartje, dus men draait aan de mogelijkheden om het de klanten het opnemen te ontmoedigen. Dat is niet leuk. Of anderen het nu specifiek ook bij TV4 en VTM hebben zal nog wel naar voren komen als je ook even zegt Wat voor programma je opneemt. Always and Forever Pat Metheny Group
jeevanhoof Geplaatst: 18 november 2020 Geplaatst: 18 november 2020 4 uren geleden, Tonskidutch zei: Op bepaalde zenders zijn er ook al "voorwaardse snelspoel blokkering" van reclame actief waardoor je verplicht wordt te kijken Het niet kunnen doorspoelen ga je normaal niet tegenkomen op een Enigma box. Dit is voor de ontvangers die de providers je door de strot willen duwen. Of als ze de + van de CI+ actief maken dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
linuxcobra Geplaatst: 18 november 2020 Auteur Geplaatst: 18 november 2020 Ik heb geflasht naar 7.3 in de hoop het probleem op te lossen,....beter niet gedaan wat is me dat een ramp,.... -herstarten toestel duurt 5 minuten (duurde in 6.2 welgeteld 50 sec.), het schermpje (solo 2) geeft de zender niet meer weer nog de klok, mijn externe dvb-t tuner werkt niet meer,... of het opnemen beter wordt zal ik ondervinden. In antwoord op vraag welke programma's,...as said alle nieuwe reeksen .... justice for all bijvoorbeeld op 4, anderhalve meter schow, zonen van van as nieuwe reeks op vtm...
Tonskidutch Geplaatst: 19 november 2020 Geplaatst: 19 november 2020 joh dan zet je toch je backup terug, dat gezeik met die Openpli, kun je overal lezen. Maar niemand vraagt hun zelf. Always and Forever Pat Metheny Group
Moderator ceesv Geplaatst: 19 november 2020 Moderator Geplaatst: 19 november 2020 Probeert hij geen opnamen te maken van die nieuwe omroep, eh hoe heet die alweer? Oja, omroep Zwart.😜 1 Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Tonskidutch Geplaatst: 19 november 2020 Geplaatst: 19 november 2020 Maar die omroep wil toch juist niemand discrimineren ? Always and Forever Pat Metheny Group
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen