Ga naar inhoud


VU+ zero met VU+ wifi dongle


Digipaps

Aanbevolen berichten

35 minuten geleden, Digipaps zei:

dus ga er maar een UTP kabeltje naar toe trekken

Dat is natuurlijk ook een goede optie, die naar mijn mening zeker ook stabieler is.

 

Ik bedacht me net nog, of dat dongeltje wel voldoende bereik heeft?

Is het er een met antennen of zonder?

 

Ik heb een 10cm usb kabeltje dat in sommige gevallen beter werkt, doordat de dongle niet aan de achterzijde aangestoken is.

den deze Screenshot_2.png.5543b86257916ca5402149accc3c56ca.png

 

die dongles met antenne zijn er ook

 

 

Misschien dat die usb kabel nog soelaas brengt voor je access points!

 

Rocket

Goldfrapp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 63
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Mijn VU+ Ultimo heeft wifi ingebouwd. Alles geprobeerd. Alle instellingen goed. Fritz- en VUbox zien elkaar. Geen verbinding. Met geen mogelijkheid. Ik denk voor 99 a 100% een open pli probleem.

 

Ik ben inmiddels zeer tevreden met de (noodgedwongen) aangelegde cat5 verbinding. Werkt perfect :)

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bekabeld netwerk aansluiten heeft altijd de voorkeur.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In dit stadium is het wel van belang om ook te vermelden met welke Image je de oude WiFi sticks op de oude types VU+ apparaten aan de praat hebt gekregen.

Immers lukt het TS niet om die Wifi stick met OpenPli werkbaar te krijgen terwijl dit met VTI schijnbaar wel moet lukken maar dat is TS niet van plan.

 

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Spotvogel zei:

Netwerk-wlan connectie-adapter instellingen-netwerk interface inschakelen (rechts groen maken dus)

 

Zonder dat zien ze elkaar wel maar komt er geen verbinding...

 

Was het maar zo simpel....... Dit recept geldt helaas niet voor iedere VU/openpli gebruiker. Ergens gaat er iets mis in de wijze waarop openpli de specifieke (hardware gebonden!) device driver van de draadloze netwerkchip aanspreekt. Of omgekeerd. Tenminste, dat is wat mijn kleine denkraam er van kan maken.

 

Device drivers literally drive everything you're interested in--disks, monitors, keyboards, modems--everything outside the computer chip and memory. And writing device drivers is one of the few areas of programming for the Linux operating system that calls for unique, Linux-specific knowledge.

 

Het is in principe oplosbaar, maar iemand moet daar zin aan hebben en er voor gaan zitten. Zelf ben ik met programmeren gestopt met de overstap naar windows XP.  Anderen doen dat nu eenmaal beter en efficiënter. Het schrijven van een robuuste device driver was bepaald geen sinecure. Zelfs in de redelijk overzichtelijke MS-Dos tijd. Mijn laatste projectje was een custom interface voor de 16550 UART.  Niemand gebruikt die chip meer. Maar er zijn nog heel wat toepassingen die deze chip (en haar voorgangers) emuleren in communicatie via de USB interface. Dan ben je een stuk sneller klaar dan dat je vanaf de bodem een  nieuwe device driver moet opbouwen. Oude bewezen protocollen zouden zo soepel in een nieuw jasje moeten glijden. Maar het is meteen een bron van zelden optredende onbegrepen problemen. Zo had ik moeite met updaten van de Schwaiger Satfinder via W10/USB. De overdracht kwam niet op gang. Ondanks de succes melding van de updater. Onder W7/USB lukte het wel. Hoe dan ook lijkt me dit probleem vergelijkbaar met de problemen die sommigen hebben met wifi van VU/openpli.

 

Maar ik wil wel meedenken met diegenen die denken dat het louter een kwestie van de juiste instellingen is:

 

414125569_vubroadcom.thumb.jpg.0a847d815c19196f3a0356986dbe5ccd.jpg

 

Het gewraakte schuifje staat op groen. Wat moet ik nu doen?

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De SSID naam kan een probleem zijn bij sommige applicaties.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...