Tonskidutch Geplaatst: 23 november 2020 Delen Geplaatst: 23 november 2020 35 minuten geleden, Digipaps zei: dus ga er maar een UTP kabeltje naar toe trekken Dat is natuurlijk ook een goede optie, die naar mijn mening zeker ook stabieler is. Ik bedacht me net nog, of dat dongeltje wel voldoende bereik heeft? Is het er een met antennen of zonder? Ik heb een 10cm usb kabeltje dat in sommige gevallen beter werkt, doordat de dongle niet aan de achterzijde aangestoken is. den deze die dongles met antenne zijn er ook Misschien dat die usb kabel nog soelaas brengt voor je access points! Rock The Casbah Rachid Taha Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tonskidutch Geplaatst: 23 november 2020 Delen Geplaatst: 23 november 2020 Deze dus, ik wist ik had hem al eens op 't forum gezet. Rock The Casbah Rachid Taha Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Digipaps Geplaatst: 23 november 2020 Auteur Delen Geplaatst: 23 november 2020 6 minuten geleden, Tonskidutch zei: Deze dus, ik wist ik had hem al eens op 't forum gezet. De box met dongle staat 50 cm. van AP vandaan en PLI vind ook het netwerk, maar doet er niets mee digipaps "I'm not a complete idiot, some parts are missing" Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kwetal Geplaatst: 23 november 2020 Delen Geplaatst: 23 november 2020 Mijn VU+ Ultimo heeft wifi ingebouwd. Alles geprobeerd. Alle instellingen goed. Fritz- en VUbox zien elkaar. Geen verbinding. Met geen mogelijkheid. Ik denk voor 99 a 100% een open pli probleem. Ik ben inmiddels zeer tevreden met de (noodgedwongen) aangelegde cat5 verbinding. Werkt perfect T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420. W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55" VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75" Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Moderator ceesv Geplaatst: 23 november 2020 Moderator Delen Geplaatst: 23 november 2020 Bekabeld netwerk aansluiten heeft altijd de voorkeur. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Spotvogel Geplaatst: 23 november 2020 Delen Geplaatst: 23 november 2020 (aangepast) Ik heb toevallig deze week m'n verschillende Vu+ ( een Ultimo en een Zero) met 2 oude SAB Wifi dongeltjes laten werken, gaat prima. Het huiskamer apparaat draait DAAR wel goed op, powerline adapters bleef problemen geven.. 23 november 2020 aangepast door Spotvogel Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jürgen Geplaatst: 24 november 2020 Delen Geplaatst: 24 november 2020 In dit stadium is het wel van belang om ook te vermelden met welke Image je de oude WiFi sticks op de oude types VU+ apparaten aan de praat hebt gekregen. Immers lukt het TS niet om die Wifi stick met OpenPli werkbaar te krijgen terwijl dit met VTI schijnbaar wel moet lukken maar dat is TS niet van plan. MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Spotvogel Geplaatst: 24 november 2020 Delen Geplaatst: 24 november 2020 Open Pli 7.3 Geen enkel probleem, alleen, je moet de wifi wel aan zetten. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Spotvogel Geplaatst: 24 november 2020 Delen Geplaatst: 24 november 2020 (aangepast) Netwerk-wlan connectie-adapter instellingen-netwerk interface inschakelen (rechts groen maken dus) Zonder dat zien ze elkaar wel maar komt er geen verbinding... 24 november 2020 aangepast door Spotvogel Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tonskidutch Geplaatst: 24 november 2020 Delen Geplaatst: 24 november 2020 Op 23-11-2020 om 08:35, Tonskidutch zei: p.s. laat nu gewoon eens zien hoe je die dongle in het netwerk hebt ingesteld met een paar screenshots van de Vu+ (via webinterface) ciao Rock The Casbah Rachid Taha Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jürgen Geplaatst: 24 november 2020 Delen Geplaatst: 24 november 2020 Schijnbar heeft TS HIER ook geen zin in want dit is nu ook al herhaaldelijk gevraagd....😉 1 MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tonskidutch Geplaatst: 24 november 2020 Delen Geplaatst: 24 november 2020 dat klopt maar ook @Spotvogel kan al een sluier lichten die de schaamte van @Digipaps, wat instellingen betreft helpt overwinnen Rock The Casbah Rachid Taha Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tonskidutch Geplaatst: 24 november 2020 Delen Geplaatst: 24 november 2020 laten we eens kijken wat er heen en weer gebeurd... ethtool eth1 in telnet intikken. Rock The Casbah Rachid Taha Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kwetal Geplaatst: 24 november 2020 Delen Geplaatst: 24 november 2020 4 uren geleden, Spotvogel zei: Netwerk-wlan connectie-adapter instellingen-netwerk interface inschakelen (rechts groen maken dus) Zonder dat zien ze elkaar wel maar komt er geen verbinding... Was het maar zo simpel....... Dit recept geldt helaas niet voor iedere VU/openpli gebruiker. Ergens gaat er iets mis in de wijze waarop openpli de specifieke (hardware gebonden!) device driver van de draadloze netwerkchip aanspreekt. Of omgekeerd. Tenminste, dat is wat mijn kleine denkraam er van kan maken. Device drivers literally drive everything you're interested in--disks, monitors, keyboards, modems--everything outside the computer chip and memory. And writing device drivers is one of the few areas of programming for the Linux operating system that calls for unique, Linux-specific knowledge. Het is in principe oplosbaar, maar iemand moet daar zin aan hebben en er voor gaan zitten. Zelf ben ik met programmeren gestopt met de overstap naar windows XP. Anderen doen dat nu eenmaal beter en efficiënter. Het schrijven van een robuuste device driver was bepaald geen sinecure. Zelfs in de redelijk overzichtelijke MS-Dos tijd. Mijn laatste projectje was een custom interface voor de 16550 UART. Niemand gebruikt die chip meer. Maar er zijn nog heel wat toepassingen die deze chip (en haar voorgangers) emuleren in communicatie via de USB interface. Dan ben je een stuk sneller klaar dan dat je vanaf de bodem een nieuwe device driver moet opbouwen. Oude bewezen protocollen zouden zo soepel in een nieuw jasje moeten glijden. Maar het is meteen een bron van zelden optredende onbegrepen problemen. Zo had ik moeite met updaten van de Schwaiger Satfinder via W10/USB. De overdracht kwam niet op gang. Ondanks de succes melding van de updater. Onder W7/USB lukte het wel. Hoe dan ook lijkt me dit probleem vergelijkbaar met de problemen die sommigen hebben met wifi van VU/openpli. Maar ik wil wel meedenken met diegenen die denken dat het louter een kwestie van de juiste instellingen is: Het gewraakte schuifje staat op groen. Wat moet ik nu doen? T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420. W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55" VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75" Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Moderator ceesv Geplaatst: 24 november 2020 Moderator Delen Geplaatst: 24 november 2020 De SSID naam kan een probleem zijn bij sommige applicaties. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen