Patrick-zonnespiegel Geplaatst: 5 december 2020 Geplaatst: 5 december 2020 (aangepast) weet iemand of er in Nederland simpele kleine rotors zijn om met de zon mee te draaien? Op deze rotor komt een spiegel te staan om zonlicht donkere kamers in te reflecteren. Er is een Italiaans bedrijf Solenica dat het met hun item Lucy en later met hun product Caia adverteert (+/- Euro 200,00) maar die zijn nu niet te koop en waarschijnlijk pas over 2 jaar een keer in productie. Ik wil zelf een meedraaiende zonnespiegel maken en zoek een 'kant en klare' met de zon meedraaiende draaischijf/rotor. Weet iemand op dit forum dit wellicht? Er is ook een Duits bedrijf EGIS maar die biedt een meedraaiende spiegel aan voor ruim Euro 8.000,00 wat veel te duur is. 5 december 2020 aangepast door Patrick-zonnespiegel aanvulling.
Tonskidutch Geplaatst: 5 december 2020 Geplaatst: 5 december 2020 een antwoord van mij is reeds gewist door iemand je term waarnaar je zoekt is heliostats en die zijn ook als kleine installatie te vinden, alleen kon ik geen merken oid voor je opvissen ze zijn er echter wel, zie afbeelding Redemption Day Sherel Crow, Johnny Cash
Sprietje Geplaatst: 5 december 2020 Geplaatst: 5 december 2020 Dit is er te lezen op Wikipedia: https://en.wikipedia.org/wiki/Heliostat En dit: http://www.egis.org/helio_us.html https://inhabitat.com/solar-powered-lucy-tracks-the-sun-to-brighten-any-indoor-space/solenica-lucy-sunlight-inside/
Tonskidutch Geplaatst: 6 december 2020 Geplaatst: 6 december 2020 Wij hebben die uit America gebruikt in enkele projecten (de grotere zijn inderdaad erg duur) https://www.heliostat.us/heliostatcost.htm voor de privé sector best te doen. Redemption Day Sherel Crow, Johnny Cash
Sprietje Geplaatst: 6 december 2020 Geplaatst: 6 december 2020 Heliostaat maakt gebuik van 2 rotors en een spiegelhttp://www.heliostaat.nl/video.html Bekijk hier de videofilm:
Tonskidutch Geplaatst: 6 december 2020 Geplaatst: 6 december 2020 goede vondst @Sprietje overigens moet je opletten dat je niemand verblind als je het direct naar binnen spiegelt (genzime building + light chandelier in 't atrium) Redemption Day Sherel Crow, Johnny Cash
Sprietje Geplaatst: 6 december 2020 Geplaatst: 6 december 2020 (aangepast) Dan moet je maar een zonnebril opzetten. Maar ja, stel dat je een spiegel van 60cm hebt en die laat je zo hoog mogelijk door de raam schijnen, dan loop je nog de kans dat de lichtbundel je hoofd raakt. Misschien moet je een spiegel nemen zoals de zonnebrillen met mee kleurende glazen. Schijnt de zon erg fel, dan moet de spiegel donker kleuren zodat je minder fel licht in huis krijgt. 6 december 2020 aangepast door Sprietje
trust Geplaatst: 6 december 2020 Geplaatst: 6 december 2020 Als je op zon volgsystemen zoekt vind je vele , ook zelfbouw projecten . Motorisch weinig probleem mee om dat te maken , maar zorgen dat ze de zon volgen is verhaal twee , sensor- of programma gestuurd ? Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
mereltje Geplaatst: 6 december 2020 Geplaatst: 6 december 2020 Als het hier een beetje/erg donker is gaat de lamp aan 😂 1 Groeten Willy Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)
Tonskidutch Geplaatst: 6 december 2020 Geplaatst: 6 december 2020 (aangepast) Ja maar dat kan altijd. In de Projecten die ik ontworpen heb waren de bedrijfskosten voor verlichting alsook de aanschaf van die verlichting / installatie zo hoog dat het gebruiken van heliostats zinvol was. En er zijn veel toepassingen zoals je eigen groenten in de kas ermee op juist lichtniveau houden in de benepen binnenstedelijke tuin waar normaal geen zon komt. 6 december 2020 aangepast door Tonskidutch schaduw Redemption Day Sherel Crow, Johnny Cash
mereltje Geplaatst: 6 december 2020 Geplaatst: 6 december 2020 Maar ik kan voor Euro 8.000,00 een hoop stroom kopen , een paar zonnepanelen op het dak en de hele dag licht in mijn darkroom😁 Groeten Willy Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)
Mojo Geplaatst: 6 december 2020 Geplaatst: 6 december 2020 (aangepast) Foutje 6 december 2020 aangepast door Mojo You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Tonskidutch Geplaatst: 7 december 2020 Geplaatst: 7 december 2020 16 uren geleden, mereltje zei: Maar ik kan voor Euro 8.000,00 een hoop stroom kopen ligt eraan of je een grote wilt of een kleine Quote TOTAL COST $128.05 Redemption Day Sherel Crow, Johnny Cash
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen