Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

weet iemand of er in Nederland simpele kleine rotors zijn om met de zon mee te draaien? Op deze rotor komt een spiegel te staan om zonlicht donkere kamers in te reflecteren. Er is een Italiaans bedrijf Solenica dat het met hun item Lucy en later met hun product Caia adverteert (+/- Euro 200,00) maar die zijn nu niet te koop en waarschijnlijk pas over 2 jaar een keer in productie. Ik wil zelf een meedraaiende zonnespiegel maken en zoek een 'kant en klare' met de zon meedraaiende draaischijf/rotor. Weet iemand op dit forum dit wellicht?

Er is ook een Duits bedrijf EGIS maar die biedt een meedraaiende spiegel aan voor ruim Euro 8.000,00 wat veel te duur is.

aangepast door Patrick-zonnespiegel
aanvulling.

Geplaatst:

een antwoord van mij is reeds gewist  door iemand

je term waarnaar je zoekt is heliostats

0104_21-1446x1000.jpg.25809f24600b228a64a29c0e0e40bcf3.jpg

en die zijn ook als kleine installatie te vinden, alleen kon ik geen merken oid voor je opvissen

ze zijn er echter wel, zie afbeelding

Screenshot_3.jpg

Redemption Day

Sherel Crow, Johnny Cash

Dan moet je maar een zonnebril opzetten.

Maar ja, stel dat je een spiegel van 60cm hebt en die laat je zo hoog mogelijk door de raam schijnen, dan loop je nog de kans dat de lichtbundel je hoofd raakt.

Misschien moet je een spiegel nemen zoals de zonnebrillen met mee kleurende glazen. Schijnt de zon erg fel, dan moet de spiegel donker kleuren zodat je minder fel licht in huis krijgt.

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

Als je op zon volgsystemen zoekt vind je vele , ook zelfbouw projecten .

Motorisch weinig probleem mee om dat te maken , maar zorgen dat ze de zon volgen is verhaal twee , sensor- of programma gestuurd ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

Als het hier een beetje/erg donker is gaat de lamp aan 😂

• Haha 1

Groeten Willy

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Ja maar dat kan altijd. :grin:

In de Projecten die ik ontworpen heb waren de bedrijfskosten voor verlichting alsook de aanschaf van die verlichting / installatie zo hoog dat het gebruiken van heliostats zinvol was.

En er zijn veel toepassingen zoals je eigen groenten in de kas ermee op juist lichtniveau houden in de benepen binnenstedelijke tuin waar normaal geen zon komt.

aangepast door Tonskidutch
schaduw

Redemption Day

Sherel Crow, Johnny Cash

Geplaatst:

Maar ik kan voor Euro 8.000,00 een hoop stroom kopen , een paar zonnepanelen op het dak en de hele dag licht in mijn darkroom😁

Groeten Willy

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Foutje

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Geplaatst:
16 uren geleden, mereltje zei:

Maar ik kan voor Euro 8.000,00 een hoop stroom kopen

ligt eraan of je een grote wilt of een kleine

TOTAL COST     $128.05

Redemption Day

Sherel Crow, Johnny Cash

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen