Ga naar inhoud


Sat finder


dejeeper

Aanbevolen berichten

18 minuten geleden, dejeeper zei:

Hallo Sprietje, het klopt helemaal wat jij schrijft. De 23 graden schotel is 1.50 meter en de rest zijn schotels van ongeveer 1 meter. Ik heb inderdaad een ragebol staan om de sneeuw te verwijderen. Het probleem bij sneeuwval is dat "onze" schotels eigenlijk de LNB steunen aan de verkeerde kan hebben zitten. Bij bijna alle schotels zitten die aan de onderkant, terwijl montage aan de boven kant net zo eenvoudig zou zijn. De sneeuw hoopt zich op op de LNB maar voornamelijk op de armen. Daar wordt de sneeuw laag erg dik en sluit dan de LNB volledig af.

 

Wat let je. Je kunt de schotel toch gewoon ondersteboven monteren, dan werkt hij net zo goed. De lnb kijkt dan inderdaad omlaag maar de schotel komt schuin omhoog te staan i.p.v. nu iets voorover. Je hoeft dan de lnb niet meer schoon te maken maar de schotel des te meer.

3805484700_1412943824.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites


Even off-topic

Maar ben ik nu maf, nou ja, OK, of m'n computer, hm, betwijfel ik ergens maar wie weet zit daar het probleem, of jullie allemaal, hoogstwaarschijnlijk, maar ik zie nergens een foto behalve die van Sprietje en kan ook nergens een foto aanklikken of zo?

 

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de MegaSat Digital 1 HD en ben er tevreden over. Ik gebruik het toch minstens 12 keer per jaar, bv om nieuwe sats te proberen pakken. Maar ook de boel beter af te stellen na een storm. Beschikt uiteraard over NIT. En toont het beeld van de zender op een schermpje, maar dit is inderdaad niet nodig. Ik krijg ook regelmatig software-updates van de fabrikant. Deze satmeter is op internet tegen zeer uiteeenlopende prijzen te vinden, van 149 tot 247 euro. Kan echter geen multistream.

 

aangepast door ketupa
tikfout
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor je bericht. Wat bedoel je precies met multistream?

8 minuten geleden, minplus zei:

Even off-topic

Maar ben ik nu maf, nou ja, OK, of m'n computer, hm, betwijfel ik ergens maar wie weet zit daar het probleem, of jullie allemaal, hoogstwaarschijnlijk, maar ik zie nergens een foto behalve die van Sprietje en kan ook nergens een foto aanklikken of zo?

 

De foto naast mijn naam. Dat heet geloof ik avatar of zo. Maar i kan ook een grote foto plaatsen, als die behoefte daar is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

45 minuten geleden, dejeeper zei:
53 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

 

Iedere satelliet heeft een baken transponder. Dit baken geeft ook de naam en positie door. Op goede satelliet meetapparatuur te ontvangen. 

Daar ben ik ook op naar zoek. Ik wil niet van te voren een satelliet invoeren maar blank kijken welke satelliet zichtbaar is. Op de hoogte waar wij zitten is het aantal zichtbare satellieten enorm. Je kijkt als het ware van af de top van de aarde naar de evenaar.

 

Als dat u wens/voorkeur is, dan zal u een satelliet meter met nit functionaliteit nemen. Deze zijn wel duurder in aanschaf.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Ventura zei:

 

 

Als dat u wens/voorkeur is, dan zal u een satelliet meter met nit functionaliteit nemen. Deze zijn wel duurder in aanschaf.

 

Dan voor de informatie. Ik ga op zoek naar een geschikte. Alle ideeën zijn welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, minplus zei:

Even off-topic

Maar ben ik nu maf, nou ja, OK, of m'n computer, hm, betwijfel ik ergens maar wie weet zit daar het probleem, of jullie allemaal, hoogstwaarschijnlijk, maar ik zie nergens een foto behalve die van Sprietje en kan ook nergens een foto aanklikken of zo?

 

Zie jij die foto van zijn avatar niet? Even de afbeelding op zijn avatar aanklikken en je krijgt een rechthoekige foto van zijn schotelfarm.

Ik vraag me wel af of hij geen last heeft van als die hoge dennenbomen bij zijn huis, zeker met zo'n lage elevatie.

photo-111111.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, dejeeper zei:

Dank voor je bericht. Wat bedoel je precies met multistream?

De foto naast mijn naam. Dat heet geloof ik avatar of zo. Maar i kan ook een grote foto plaatsen, als die behoefte daar is.

Stom van mij, een soort tunnelvisie. Sorry.

Sprietje vroeg om het plaatsen van een foto en dan kijk je vervolgens zoals je gewend bent in de berichten en niet naar een avatar.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, Sprietje zei:

 

Zie jij die foto van zijn avatar niet? Even de afbeelding op zijn avatar aanklikken en je krijgt een rechthoekige foto van zijn schotelfarm.

Ik vraag me wel af of hij geen last heeft van als die hoge dennenbomen bij zijn huis, zeker met zo'n lage elevatie.

photo-111111.jpg

😊😊

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor, ik heb geen last met die hoge bomen. Zij zijn weliswaar 25 meter hoog. Maar de afstand tussen de schotels en de bomen is ongeveer 80 meter. Daarom heb ik de schotels ook daar geplaatst. De shuur staat ongeveer 45 meter van het huis. En ik heb goede ontvangst op alle schotels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk, hier heb je een schotel op zijn kop die t.o.v. horizontaal 15° schuin staat. Bij jou moet die voor de Astra 23,5 oost 44° schuin staan, zeg maar voor het gemak 45°, dat is makkelijker voor te stellen. Ik ga er van uit dat je de schotels op hoekbeugels gemonteerd hebt. Die kun je dus gewoon blijven gebruiken.

 

schotel omgekeerd opgesteld.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb meerdere buizen gemonteerd en op deze buizen zijn met klemmen de schotels vast gezet. Daardoor zit de de achterkant van de schotels bijna tegen de muur aan. Dus kantelen gaat niet werken maar ik na de winter eens kijken wat me gelijk is. En anders na een zware sneeuw bij even de ragebol pakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Sprietje zei:

Kijk, hier heb je een schotel op zijn kop die t.o.v. horizontaal 15° schuin staat. Bij jou moet die voor de Astra 23,5 oost 44° schuin staan, zeg maar voor het gemak 45°, dat is makkelijker voor te stellen. Ik ga er van uit dat je de schotels op hoekbeugels gemonteerd hebt. Die kun je dus gewoon blijven gebruiken.

 

schotel omgekeerd opgesteld.png

 

kan je hem in de zomer ook als vissenkom gebruiken voor de zweedse zalm 🤣

90

John Mayall

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...