astro iris Geplaatst: 23 december 2020 Geplaatst: 23 december 2020 Vanavond reeds een paar keer uitval , even de radarbeelden bekeken en felle buien boven het up link gebied. Waarschijnlijk daar de oorzaak.
Wimo01 Geplaatst: 23 december 2020 Geplaatst: 23 december 2020 (aangepast) Hier bij mij ook, heeft weliswaar niet te lang geduurd. En op deze moment opnieuw. 23 december 2020 aangepast door Wimo01 Bijvoeging tekst Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2 / 23.5 / 13 / LG 49inch 4K Belgie : TVV abo. AIO met basic+ / VU+ Zero 4K DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88 /19.2 / 23.5 / 13 / LG 55LA6908
astro iris Geplaatst: 23 december 2020 Auteur Geplaatst: 23 december 2020 Ook bij TVV en Joyne hebben ze er last van. Wel stevig weer boven Nederland.
grondstof Geplaatst: 23 december 2020 Geplaatst: 23 december 2020 Hier de zenders van SBS6, SBS9, Net5 en Veronica die regelmatig blijven hangen.
leor888 Geplaatst: 23 december 2020 Geplaatst: 23 december 2020 Hier zelfde probleem met npo1, ik vroeg me al af of dat aan mijn schotel lag. (ik heb niet veel regen reserve maar het regent niet..)
el renegade Geplaatst: 23 december 2020 Geplaatst: 23 december 2020 Heb ik ook gemerkt, toevallig alleen op de horizontale zenders,.
Pillo2 Geplaatst: 23 december 2020 Geplaatst: 23 december 2020 Hier bij behoorlijk wat zenders: NPO 1, 2 en 3. Ziggo Sport. RTL 4 en 7 doen t wel normaal. Vreemde is dat FOX Sport 2 (ook 11856) ook vast staat af en toe. Lijkt dan toch op up link vanuit Hilversum ? REBOX8220HD Ext PVR500Gb ; Triax 88 Astra 19.2/23.5/28.2 REBOX4000HD met CI+ module 3.5
leor888 Geplaatst: 23 december 2020 Geplaatst: 23 december 2020 ook op radio2 hetzelfde probleem. Nu via ip gaat het goed dus ik kan rustig slapen
alias haha Geplaatst: 25 december 2020 Geplaatst: 25 december 2020 You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth. The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Miauw Geplaatst: 25 december 2020 Geplaatst: 25 december 2020 (aangepast) Canal Digitaal heeft toch altijd storing? Al was het maar wegens veel pulpzenders en de reclame die onderbroken wordt door programma's. 25 december 2020 aangepast door Miauw Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.
mebo870 Geplaatst: 26 december 2020 Geplaatst: 26 december 2020 Is het niet zo als de ontvangst nauw luistert, dat ook het geval is met het opstralen van het signaal. m.a.w. alles te nipt ingeregeld. The key to happiness. Stay away from idiots
Moderator ceesv Geplaatst: 26 december 2020 Moderator Geplaatst: 26 december 2020 Omdat transponders in de satelliet lineair zijn, wordt het uplink budget precies uitgerekend. Veelal zit er een terugkoppeling die het zend signaal van de uplink regelt, om variaties in de traject demping te compenseren. Het maximum zend signaal is uiteraard gelimiteerd door het ontwerp van de eindtrappen. Wordt de traject demping hoger als het beschikbare zendvermogen, zal het downlink vermogen van de satelliet afnemen, en je beelduitval gaan waarnemen. Er is dus geen sprake van te nipt inregelen, het uplink vermogen ligt voor elke uplink precies vast. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
astro iris Geplaatst: 26 december 2020 Auteur Geplaatst: 26 december 2020 6 uren geleden, ceesv zei: Omdat transponders in de satelliet lineair zijn, wordt het uplink budget precies uitgerekend. Veelal zit er een terugkoppeling die het zend signaal van de uplink regelt, om variaties in de traject demping te compenseren. Het maximum zend signaal is uiteraard gelimiteerd door het ontwerp van de eindtrappen. Wordt de traject demping hoger als het beschikbare zendvermogen, zal het downlink vermogen van de satelliet afnemen, en je beelduitval gaan waarnemen. Er is dus geen sprake van te nipt inregelen, het uplink vermogen ligt voor elke uplink precies vast. Is dit dan de reden dat op dezelfde transponder, sommige zenders gecodeerd signaal gaven en dan weer anderen wel te ontvangen waren?
Moderator ceesv Geplaatst: 26 december 2020 Moderator Geplaatst: 26 december 2020 Nee, codering heeft hier niets mee te maken. Ontvangers kunnen wel bij te laag signaal als foutmelding "Gecodeerd signaal" weergeven, omdat de sleutels bij te laag signaal niet ontvangen worden. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
astro iris Geplaatst: 26 december 2020 Auteur Geplaatst: 26 december 2020 Wel raar dat op dezelfde transponder sommige zenders wel te zien waren.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen