imbean Geplaatst: 29 december 2020 Geplaatst: 29 december 2020 (aangepast) Het is alweer een hele tijd geleden dat ik op dit forum was, dus ik hoop dat ik het goed doe. Ik heb de topics en internet doorzicht maar vind nog geen antwoord op mijn vraag. Ik heb een VU ULTIMO4K en gebruik nu een externe USB-drive als harddrive i.p.v. een interne harddisk. Dat werkt prima. Ik wil nu OpenPli op mijn VU Ultimo 4k installeren. - USB stick formatteren (Fat32) en de image kopiëren; de directory heet VUPLUS. - VU ULTIMO 4k uitgeschakeld - externe drive ontkoppeld. - USB stick aan de voorkant erin - Power on VU ultimo 4k Normaal gesproken krijg je dan de vraag of je de image wilt installeren en bevestig je met de soft power button. Ik heb meerdere USB sticks geprobeerd, diverse images geprobeerd maar de Vu+ blijft gewoon opstarten. De USB stick wordt direct gebruikt als opname device. Zou ik eerst weer een fysieke harde schijf moeten monteren? Kan er sprake zijn van een corrupte bootloader? Is er een andere manier om image (geforceerd) te flashen? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. 29 december 2020 aangepast door imbean
Jürgen Geplaatst: 29 december 2020 Geplaatst: 29 december 2020 Nee, jij hoeft geen fysieke harddisk te monteren. Het kan altijd sprake zijn van een corrupte boot-lader maar in deze situatie betwijfel ik dat en zou ik dat in eerste instantie terzijde leggen. In de regel is altijd een te grote of niet goed geformatteerde USB stick de veroorzaker van dit probleem. Heb jij tijdens het installeren van de nieuwe of vervangende Image ALLE USB apparaten uit de USB aansluitingen verwijderd, zoals ook b.v. de USB Drive? MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
bellejt Geplaatst: 29 december 2020 Geplaatst: 29 december 2020 kleine usb stick gebruiken (of oude flash drive) of een kleine partitie er op aanmaken in fat32.Welke image staat erop want mss kan je wel een couch flash doen.Is altijd beter met een interne HDD dan een usb maar is niet nodig.Je beschreven werkwijze is in orde en soms eens proberen op een andere usb poort helpt ook Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
imbean Geplaatst: 29 december 2020 Auteur Geplaatst: 29 december 2020 @Jürgen Dank je. Ik heb alle apparaten verwijderd inderdaad; ook in de tussentijd een harddisk gemonteerd maar dat gaf geen verandering. Ik heb twee USB sticks gebruikt en een daarvan heb ik vaker gebruikt voor het flashen van een image. Ik zal nog een derde proberen.
imbean Geplaatst: 29 december 2020 Auteur Geplaatst: 29 december 2020 @bellejt Ik gebruik OPENATV op dit moment. Een couch flash; moet ik daarbij denken aan een plugin die zorgt dat de VU+ opstart in flashmode? Of dat je via de plugin een nieuwe image laadt welke bij herstart wordt geinstalleerd? Of nog iets anders? Dank alvast!
imbean Geplaatst: 29 december 2020 Auteur Geplaatst: 29 december 2020 @bellejt @Jürgen De derde USB-stick deed het hem. Het was inderdaad de USB stick. Dank jullie wel! Groeten
bellejt Geplaatst: 29 december 2020 Geplaatst: 29 december 2020 couch flash is dat je de image download op je box en dan installeert van daaruit.Zit in openvix nu standaard 1 Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
John van Dreumel Geplaatst: 29 december 2020 Geplaatst: 29 december 2020 31 minuten geleden, imbean zei: @bellejt @Jürgen De derde USB-stick deed het hem. Het was inderdaad de USB stick. Dank jullie wel! Groeten Mooi dat het gelukt is. Configureren, zenderlijst plaatsen, eventueel nog een FastScan uitvoeren, vervolgens nog even Oscam downloaden, de kaart plaatsen en gelijk TV kijken en genieten van alle streams die in de Hanssatlijsten te vinden zijn. Leuk als de verveling toeslaat. Persoonlijk zou ik ook de applicatie serviceapp installeren. Alle andere applicaties naar believen downloaden. Zo lekker intuïtief. 1 Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam. Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.
imbean Geplaatst: 29 december 2020 Auteur Geplaatst: 29 december 2020 5 minuten geleden, John van Dreumel zei: ... Persoonlijk zou ik ook de applicatie serviceapp installeren ... Dank je. Ik ga gelijk kijken. Ik neem aan dat het een plugin is. Groeten
John van Dreumel Geplaatst: 29 december 2020 Geplaatst: 29 december 2020 Yep, waardoor weergave van streams beter verloopt. Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam. Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen