Elsinga Geplaatst: 30 december 2020 Geplaatst: 30 december 2020 (aangepast) Hallo, binnenkort legt KPN glasvezel bij ons in de straat aan en ik denk er over om Ziggo vaarwel te zeggen voor een combi glasvezel en Joyne. Reden om voor Joyne te kiezen: mijn LG 55EF950V ondersteunt satelliet ontvangst en dan (net als nu) geen extra kastje (van KPN) nodig. Ben nu aan het onderzoeken wat er nog meer is te ontvangen. Daarvoor ben ik op zoek naar de footprints van satellieten, want het heeft geen zin om zenders uit te zoeken op satellieten die hier in Nederland (Friesland) niet te ontvangen zijn. Wat gaat er waarschijnlijk komen: een 88cm schotel op een rotor met een enkele (ruisarme) LNB, aangesloten op mijn LG televisie. Die ondersteunt DiseQc 1.2 en UALS voor aansturing rotor. Ik wil in elk geval Eutelsat 9B (Joyne), Astra 1 (heel veel Duitse zenders) en Astra 2 (UK zenders) gaan ontvangen. Door de plaatsing van mijn huis houdt het met satellieten vanaf zo'n 30 a 32 graden oost wel op (Astra 2 moet prima gaan volgens Satfinder, maar zit bijna parallel aan de gevel), richting west kom ik een stuk verder. De Es'Hail 2 satelliet kan ik in elk geval prima ontvangen (en er via zenden, als zendamateur), daarvoor heb ik al een fixed schotel staan.. Is er ergens of een lijst met hier te ontvangen satellieten of een site met de nodige footprints te vinden? Een lijst met te ontvangen FTA Nederlanstalige, Duitstalige en Engelstalige zenders is ook prima. 30 december 2020 aangepast door Elsinga
Mojo Geplaatst: 30 december 2020 Geplaatst: 30 december 2020 14 minuten geleden, Elsinga zei: een site met de nodige footprints te vinden www.lyngsat.com www.flysat.com You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Elsinga Geplaatst: 30 december 2020 Auteur Geplaatst: 30 december 2020 Dank! Daar kan ik wel wat mee!
Tonskidutch Geplaatst: 30 december 2020 Geplaatst: 30 december 2020 niet te vergeten Kingofsat je kan veel ontvangen op satelliet maar er is wel ook veel gecodeerd van die te ontvangen zenders Die keuze of je glas neemt of bij kabel blijft is gewoon een vergelijking wat voor jou uit de "all in one" prijzen de beste lijkt. Coles Corner Richard Hawley
Satfeeds-DX Geplaatst: 30 december 2020 Geplaatst: 30 december 2020 Ook satbeams is interessant met de nodige footprints en kanalenlijsten. https://www.satbeams.com/footprints Edision Piccollo Benelux Edition Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E Triax 88 cm: 7°E, 2°E Triax 64 cm: 42°E Triax 78 cm: 4°W Maximum E-85: 28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W DVBT-TNT DAB+
Jean-Claude Geplaatst: 30 december 2020 Geplaatst: 30 december 2020 zeker van die satellietontvangst ? niet volgens de specifikaties : 55EF950V en dan draaibaar ? Dan hoop ik dat de tv disecq 1.2 aan boord heeft ..... DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.
Moderator ceesv Geplaatst: 30 december 2020 Moderator Geplaatst: 30 december 2020 In de link bij de technische specificaties staat echt dat deze ontvanger is stop gezet, het is een uitloop model. De ontvanger heet 2 rf ingangen, op sommige sites staat geen , en op andere wel DVB-S2 satelliet ontvangst. Het CI slot ondersteunt volgens opgave Ziggo, Joyne zal dan ook wel werken. Doorgaans is het ordenen van de zenders in een lijst een hele klus, met een draaibare schotel en meerdere satelliet posities is dat wel iets om over na te denken. een losse ontvanger is dan tot voordeel. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Elsinga Geplaatst: 30 december 2020 Auteur Geplaatst: 30 december 2020 Dank voor de aanvullende info. De tv heeft echt DVB-S2 aan boord en Diseqc 1.2, er zit een F connector achterop en ik kan in het zenderzoekmenu ook gewoon satellieten kiezen en een rotor kiezen. Ook al zegt de site van LG zelf ook dat er geen DVB-S2 in zit... Ik ben inmiddels een aardig eindje door de sites met gegevens heen en er is het nodige FTA te ontvangen op diverse satellieten. Naast Joyne op Eutelsat 9B natuurlijk het nodige op de Astra's (ook Astra 2 zou moeten kunnen). Daarnaast nog veel meer. Het is net een grote snoepwinkel.... En qua keuze voor glasvezel of Ziggo: bij glasvezel is ook de upload een beetje fatsoenlijk. En voor wat ik nu betaal (76,50/mnd voor 500/40, televisie en telefoon) krijg ik bij KPN Glasvezel 500/500 (55 euro) plus Joyne (22,-). En de telefonie gebruikte ik toch al niet via Ziggo. Dus zelfde prijs, veel hogere upload, vrijwel zelfde televisiepakket (alleen Spike en NGC niet meer in HD, maar daarvoor een stapel extra HD zenders die bij Ziggo in pakketten zitten). Daar bovenop dus nog veel FTA zenders en een paar zenders in 4K (ook leuk!). De zenders op voorkeur sorteren zal inderdaad nog wel even tijd kosten, maar dat hoeft niet vaak (hoop ik). Bovendien zullen heel veel FTA zenders wel even leuk zijn, maar het zal vooral het Joyne pakket zijn wat ik ga kijken. En als ik al echt ga feedhunten of zo, dan kan er ook een extra ontvanger voor bij. Enige nadeel van satelliet: last van hevige regen en/of sneeuw. Maar ik ben van plan een grotere schotel te kopen (88cm) en dat zou (zeker op Eutelsat 9B) niet tot veel uitval moeten leiden. Astra 2 is een ander geval, maar ook nice to have.
Mimisiku Geplaatst: 30 december 2020 Geplaatst: 30 december 2020 Leuk gegeven! Ik heb eigenlijk dezelfde overweging gehad.. Weliswaar geen glasvezel, maar VDSL voor internet, CDS voor TV. CDS werd te duur voor de prut die ze nog bieden. Geen Discovery meer. Feitelijk hetzelfde als de kabel van Ziggo. CDS opgezegd t.g.v. Joyne. Eutelsat 9B komt op mijn 64cm Triax prima binnen en met regenbuien geen uitvoel gezien.. Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD VU+Ultimo4K BTE, DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG 5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier
cookie monster Geplaatst: 30 december 2020 Geplaatst: 30 december 2020 (aangepast) 2 uren geleden, Elsinga zei: Astra 2 is een ander geval Die gaat zelfs met 45cm , echter niet te veel weerreserve !! Hier in België krijg ik zelfs 34 transponders met een 28cm meshschotel , wel heeeel weinig slechtweerreserve , maar ach , da' was enkel een test !! Met een gemotoriseerde 88cm kan je best veel zenders ontvangen !! 30 december 2020 aangepast door cookie monster C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen