opie Geplaatst: 3 januari 2021 Geplaatst: 3 januari 2021 Hoi, beter 2021! PLI 8 voor de dreambox 8000 is uit maar zei geen verschil tov 7.3 gr Dreambox 8000s (720 hdd, PLI) Samsung smart tv Dreambox 800 HD SE
Mimisiku Geplaatst: 3 januari 2021 Geplaatst: 3 januari 2021 Het is een nieuwe motor, zelfde carosserie... Wat had je verwacht? Dat de oude DM8000 plots meer kan? Hardware veranderd niet hoor! Zelf gebruik ik het allang niet meer.. Reden mag inmiddels bekend zijn.. Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD VU+Ultimo4K BTE, DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG 5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier
John van Dreumel Geplaatst: 3 januari 2021 Geplaatst: 3 januari 2021 Jij een nóg beter 2021. Wat had jij dan willen zien? 8.0 pixels? 🤣 Voor zover ik gelezen heb zit het meeste onder de motorkap. Met name de branch (Zeus) waarop deze image gebaseerd is. Als dát niet gelukt was dan was er misschien wel geen dm8000 8.0 image meer geweest. Maar ik heb geen dm8000 en dus is het misschien wel handiger om die vraag op het openpli forum te vragen. Twee man dezelfde gedachte. 🤣 Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam. Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.
Gast patje7of9 Geplaatst: 3 januari 2021 Geplaatst: 3 januari 2021 1 uur terug, opie zei: PLI 8 voor de dreambox 8000 is uit maar zei geen verschil tov 7.3 Wie gebruikt nog zo'n oude ontvanger die al meer dan 10 jaar oud is en waarvoor geen enkele support er meer is? Om nog maar te zwijgen wat voor stroomverbruik deze decoder geven.
Tonskidutch Geplaatst: 3 januari 2021 Geplaatst: 3 januari 2021 Het is wel zo dat men die kassies nog brutaal duur aan de man brengt en koopt. En eenmaal binnen en geflashed ook weer zo spoedig als maar kan doorverkoopt.......... Hou op over die oude toestellen, of blijf bij een ouder image dat gewoon stabiel is. I Am Gone Love You JESTOFUNK
opie Geplaatst: 3 januari 2021 Auteur Geplaatst: 3 januari 2021 Ben al weg! Dreambox 8000s (720 hdd, PLI) Samsung smart tv Dreambox 800 HD SE
jeevanhoof Geplaatst: 3 januari 2021 Geplaatst: 3 januari 2021 54 minuten geleden, patje7of9 zei: Wie gebruikt nog zo'n oude ontvanger die al meer dan 10 jaar oud is en waarvoor geen enkele support er meer is? Om nog maar te zwijgen wat voor stroomverbruik deze decoder geven. Ik !!!! Waarom zou ik deze niet meer mogen gebruiken? Hij werkt nog prima, doet nog steeds alles wat hij moet doen. En bij mij is dat veel. Moet ik nu echt een andere ontvanger kopen die wat sneller opstart en voor de rest alles hetzelfde doet? Man man wat een antwoord.. dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
John van Dreumel Geplaatst: 3 januari 2021 Geplaatst: 3 januari 2021 Ik ben het volledig eens met J van Hoof. Zijn opmerking, daar is natuurlijk geen speld tussen te krijgen. En zolang de dm8000 nog gewoon werkt, dan is het toch gewoon goed. Nee dan de mensen die een nieuwe ontvanger aangeschaft hebben en dan verwachten dat je er, naast satelliet of kabel mee kunt kijken (liefst voor niets) dat je er ook allerhande op het internet rondzwervende films mee kunt bekijken incl. ondertitels en uiteraard ook nog gratis, + gratis een gekraakte Netflix etc. etc. O ja, en ook nog koffie mee kunt zetten. Maar enige kennis van zaken om problemen op te lossen, nihil. Maar wel mopperen als iets niet 100% werkt. In hun optiek dan. De dm8000 was en is nog steeds een prima satellietontvanger voor het doel waarmee deze destijds is gemaakt. 1 Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam. Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.
Mimisiku Geplaatst: 3 januari 2021 Geplaatst: 3 januari 2021 Tsja, de naam Dreambox DM8000 doet bij velen het bloed sneller dromen.... Er is absoluut niks mis mee om deze nog te gebruiken als deze alles doet wat je wenst... Je moet aan de ene kant beseffen dat electronica nooit het eeuwige leven heeft en dat de DM8000 oook ooit een keer zal bezwijken. Aan de andere kant is de bouwkwaliteit van de DM8000 uitzonderlijk goed.. Er zijn niet veel apparaten die na 10-12 jaar nog 100% werken.. De mijne is na 9 jaar werkend teruggegaan in de doos en die stond 24/7 te draaien... Enige reden voor vervanging was de 4K mogelijkheid en de FBC tuners... Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD VU+Ultimo4K BTE, DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG 5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier
-verwijderd- Geplaatst: 3 januari 2021 Geplaatst: 3 januari 2021 (aangepast) 3 uren geleden, opie zei: PLI 8 voor de dreambox 8000 is uit maar zei geen verschil tov 7.3 OpenPLi Wiki - OE Zeus branch (Yocto project) - Gstreamer version 1.18.1 ... Rest kan je lezen in de OpenPLi Release notes-8.0https://wiki.openpli.org/Releasenotes-8.0 3 januari 2021 aangepast door satmaat
Gast patje7of9 Geplaatst: 3 januari 2021 Geplaatst: 3 januari 2021 1 uur terug, jeevanhoof zei: Ik !!!! Waarom zou ik deze niet meer mogen gebruiken? Hij werkt nog prima, doet nog steeds alles wat hij moet doen. En bij mij is dat veel. Moet ik nu echt een andere ontvanger kopen die wat sneller opstart en voor de rest alles hetzelfde doet? Man man wat een antwoord.. Toch wel bijzonder dat men bepaalde oud electro material blijft gebruiken, daar is niets verkeerd aan. Maar wie dezer dagen gebruikt nog een GSM/smartphone van tien jaar geleden, praktisch niemand meer.
Satneef Geplaatst: 3 januari 2021 Geplaatst: 3 januari 2021 Nou,Pli is ook voor de Zgemma H7S geen optie. Geflasht onder openatv,reboot en weg was de multiboot. Hij was er nog wel zag ik in de foutmelding,maar er was iets mis met het 1 of andere bestand. ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
Satneef Geplaatst: 3 januari 2021 Geplaatst: 3 januari 2021 Mijn excuses mensen. Ik heb het nogeens geprobeerd en nu is het wel gelukt. Mogelijk was er toch met de eerdere image iets mis. Voor degene die dit ook wil doenmeld ik alvast dat de naam van de gedownloadde zip veranderd moet worden in openpli-8.0-release-zgemmah7-20201231_multiboot.zip. Er moet dus zgemma voor h7 komen te staan. Download,zoals je ziet,de multiboot-image! ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
usefullaliman Geplaatst: 6 januari 2021 Geplaatst: 6 januari 2021 Op 3-1-2021 om 12:40, patje7of9 zei: Wie gebruikt nog zo'n oude ontvanger die al meer dan 10 jaar oud is en waarvoor geen enkele support er meer is? Om nog maar te zwijgen wat voor stroomverbruik deze decoder geven. Mijn auto is ook meer dan 10 jaar oud,moet ik deze maar verkopen en een nieuwe auto kopen? wat een nare opmerking. Als men gelukkig is met zijn/haar Dreambox 8000 is niks mis mee,en trouwens het zijn nog steeds goede boxen,ook al verbruikt die veel stroom is dat toch de zorg van de gebruiker die betaal uit eindelijk de rekening "We ride together, we die together. Bad boys for life."
Tonskidutch Geplaatst: 6 januari 2021 Geplaatst: 6 januari 2021 (aangepast) Op 3-1-2021 om 14:29, John van Dreumel zei: De dm8000 was en is nog steeds een prima satellietontvanger voor het doel waarmee deze destijds is gemaakt. En waarom zou je voor een meer dan 10 jaar oud toestel nog 75€ of meer moeten betalen? Het is gewoon creëren van een mythe, als je de topics en de tweedehands aanbiedingen ziet. Vintage is mooi en goed voor een liefhebber, het blijft echter ouderwets. ( "destijds is gemaakt" ) Maar iedereen mag kopen wat die wil en erop flashen wat die wil. Misschien heb je geluk dat je zelf kan solderen en de voedingen kan herstellen voor de dreambox, lang houden die het niet vol uit die tijd. 6 januari 2021 aangepast door Tonskidutch I Am Gone Love You JESTOFUNK
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen