Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 3


ceesv

Aanbevolen berichten

8 uren geleden, Eduard07 zei:

Ik denk dat je het besmettingsgevaar nu te simpel voorstelt.

Veel mensen hebben ongewild besmetting opgelopen op hun werk of in een onderwijsinstelling of in een verzorgingstehuis. Of thuis via de kinderen (die besmetting mogelijk op school op hadden gelopen).

Ondanks dat ze zich zeer nauwgezet aan de voorschriften hielden!

Misschien.... en dan heb ik het niet goed gezegd wat ik bedoelde.

Ik heb het geluk niet meer te moeten werken, dus daar kan ik het niet oplopen... Ik heb gelukkig ook geen kinderen of partner die thuis kan komen met een besmetting... en ik ga totaal niet op bezoek, niet in verpleeghuizen, niet bij mensen thuis, niet "buiten"...

Uiteraard loop ik risiko door boodschappen te doen, en als ik eens naar een arts toe moet... beiden probeer ik gewoon te beperken zo veel het kan, en daar heb je helemaal gelijk, uitsluiten kan je dit soort bezoeken niet, en je weet nooit wie er daar rondloopt.

Volgens mij zijn de regels veel te zwak... daardoor is het onveilig buiten, zelfs als de mensen zich aan de geldende regels zouden houden, is het risiko te hoog volgens mij... dus ik heb geen vertrouwen in het niet-besmet-zijn van mensen die zich 100% aan de regels houden, gewoon omdat de regels onvoldoende goed zijn.

Feit is, een totale lockdown heeft overal vruchten afgeworpen... en omdat je uiteraard nooit alles kan uitsluiten, en door de grote fout om kinderen te negeren in dit geheel, is het resultaat slechter geweest dan mogelijk zou zijn geweest.

8 uren geleden, Eduard07 zei:

De ellende is gewoon dat er te veel mensen zijn die coronaverschijnselen hebben en dat drommels goed weten, maar die toch willen trotseren, en niet thuisblijven en zich laten testen, of gewoon hun schouders ophalen. Zij veroorzaken de clusters.

Daar sla je weer een spijker op de kop! Dit soort mensen denkt dat het allemaal niet zo een vaart loopt, en dan heb je de poppen aan het dansen...  En deels komt dat ook weer voort uit volgens mij te lakse regels. Ik ken mensen (die ik de afgelopen 1½ jaar niet gezien heb voor de duidelijkheid) die allebei besmet waren, de kinderen ook... maar die hadden geen symptomen... Een kind was wel positief, zonder symptomen.... en dan hoor ik dat dat kind "officieel" blijkbaar, gewoon naar haar vader toe mag (die elders woont), na een week, terwijl ze dus wel positief was, en gewoon in hetzelfde huis woont waar de overige bewoners nog steeds behoorlijk ziek waren, en 1 zelfs naar het ziekenhuis toe moest.... een extra test die bewijst dat ze negatief is, was niet nodig.... dat "is zo" is dan de uitleg die ik kreeg.......   Geen idee of dat (In Nederland) echt de regel is, maar dit soort dingen sterkt mij in mijn besluit om me heel erg afzijdig te houden van wie dan ook, en mijn uitstapjes alleen te beperken tot even op een uiterst rustige tijd naar de supermarkt te gaan (7 uur 's ochtends is meestal wel ok, of zondagochtend) om de 2 tot 3 weken.... en verder helemaal niets.... en of ik nu helemaal gevaccineerd zal zijn of niet, heeft daar geen invloed op, ik blijf exact dezelfde regels handhaven.... want volgens mij maakt vaccinatie de mensen overmoediger als ze al zijn, en er blijft toch een restrisiko over, wat dan in verhouding groter wordt door de meerdere contacten die ze maken.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Onder het valse voorwendsel dat ze "bezorgde zorgmedewerkers" zijn, dan, want het zijn natuurlijk in wezen Paarden van Troije in dit geval.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een nieuwe variant van het coronavirus lijkt bij honden te zijn ontstaan. Het advies om dergelijke virussen bij dieren in de gaten te houden is natuurlijk een open deur. Daar kunnen we in dit land met de tig miljarden bio-industrie dieren over meepraten.

 

https://news.osu.edu/new-human-coronavirus-that-originated-in-dogs-identified/

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Eduard07 zei:

Ik begrijp niet wat je ons nu wilt zeggen met een anti-vax propagandaverhaal.

Nou hier dan een pro-vax bericht. Vandaag de brief gekregen via de post --> direct naar huis gegaan --> direct afspraken gemaakt voor de vaccinatie😛

  • Like 2

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeli, Mojo en sterkte, Astro.

 

Er loopt trouwens een waanzinnige  Sherry Baudet/Willem Engel aanhanger met een mitrailleur e.d. rond langs onze zuidgrens met de bedoeling mensen die zinnige info geven af te knallen.

 

En daar hebben we meteen het grote probleem van geschifte volksmenners als een jurist en een dansleraar die het waanidee hebben dat zij ,omdat de ene verstand heeft van rechten en de andere kan dansen en ergens benul heeft van chemie, alles begrijpen van virussen en het menselijk lichaam.

Ze hebben invloed op onbenullen met hun bizarre extreme ideeën waarbij bij allen extreem rechts om de hoek komt kijken.

  • Like 1

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, astro iris zei:

Daarnet telefoon gekregen dat ook tweede corona test negatief was. Morgen is quarantaine afgelopen, de zoon is er slechter aan toe, te bed met koorts.

 

Hou er maar rekening mee dat je 3e test positief zal zijn, of je moet volledig uit de buurt van je zoon kunnen blijven.

Onze zoon dacht ook "ik ga voor de zekerheid nog even een test doen om zeker te weten dat ik mijn vriendin niet kan besmetten maar ik mankeer niets dus overmorgen (hemelvaart) kan ik mooi uit met mijn vriendin"

Mooi dat hij na 2 negatieve testen 's avonds bericht kreeg dat hij deze keer wel positief was en dat terwijl hij zich opgesloten had in zijn kamer niet samen met ons ging eten, hier de ramen en deuren zoveel mogelijk open stonden voor ventilatie en hij overdag grotendeels in het magazijn van ons bedrijfspand is geweest waar ik niet kwam.

Extra nadeel was dat hij dus pas 2 dagen later symptomen kreeg als koorts en dat vanaf dat moment pas de 7 dagen en minimaal 24 uur geen klachten in ging en dus gisteren pas weer naar buiten kon.

 

Maar nog iets wat veel dus niet weten.

Vraag je de GGD hoe je zeker kunt weten dat je niet meer besmettelijk bent dan zeggen ze doodleuk dat ze geen test hebben om dat te onderzoeken en dat je met de test die ze gebruiken de 1e 8 weken nog positief getest zal worden vanwege de virusresten die je nog in je lichaam hebt.

En ja een kuchje, vermoeidheid, geen geur en smaak en nog wat verhoging (als het maar onder de 38 is) dat zijn normale symptomen die je ook na 7 dagen nog kunt hebben.

Maar ja wat is het verschil tussen een kuchje en hoesten???? je wilt toch zeker geen andere besmetten door te vroeg weer naar buiten te gaan?

 

Dit dus ook bij een klant voorgelegd waar ik naar toe moest voor een storing en die gaf direct aan "geen probleem, wij hebben wel een test die aangeeft of je nog besmettelijk bent of niet", dus meld je maar bij de dame die daar over gaat en met 15 min weten we of je hier mag gaan werken of niet".

 

Die hadden dus een test die minder ver je neus in ging ( 3 cm) maar wel 15 sec in elk neusgat rond gedraaid moet worden.

wattenstaafje in de vloeistof, poosje wachten, een druppel op een plaatje en even later de uitslag "je mag hier gewoon aan het werk en nee een mondkapje oid. is niet verplicht op je werkplek (wel als je door het pand loopt) als je maar afstand bewaard en regelmatig je handen wast en/of desinfecteert.

 

Die hadden dus gewoon een test van Roche de SARS=CoV-2 Rapid Atigen Test Nasal

Waarom heeft zo'n bedrijf dan wel zo'n test (ik heb er inmiddels ook een paar liggen) en heeft de GGD die niet?

Zo weet je toch veel beter of je nog besmettelijk bent of niet en vooral niet te vroeg weer naar buiten gaat.

 

Het bedrijf waar ik was gaf aan dat sommigen na 5 dagen al niet meer besmettelijk waren terwijl anderen dat na 7 dagen toch nog zeker wel waren.

Bij hun werd iedereen elke 3 dagen getest of ze moesten al ingeënt zijn of genezen zijn (ze werken in afgesloten ruimtes zonder dat er voldoende afstand bewaard kan worden) en wie positief getest werd kon direct naar huis en kreeg vanaf dag 5 testen in huis om zichzelf te kunnen testen.

Had men thuis 2 dagen na elkaar negatief getest dan mocht men weer aan het werk, maar voor het werk wel eerst langs de dame die de testen uitvoerde voor nog een laatste test en was ook die negatief dan mocht men weer naar binnen en gaan werken.

 

Ze gaven aan dat ze wel positief geteste personen hadden maar dat (tot nu toe) nog niemand op het werk besmet was geraakt wel dat vrijwel iedereen in de thuissituatie een besmetting had opgelopen. (vrijwel altijd via een partner, kinderen of familie)

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...