Pedblu Geplaatst: 6 januari 2021 Geplaatst: 6 januari 2021 Ik weet dat het moet kunnen maar weet iemand een handleiding in Jip en Janneke taal waarmee je deze super apparaten kunt benaderen vanaf elders om bijv een programma te kunnen opnemen of zelfs TV te kijken via een internet verbinding? Er zit Openpli 8.0 resp Openpli 7,3 op. Verder heb ik glasvezel met 200 MB plus snelheden. Ik probeer e.e.a. te lezen en te begrijpen, maar lees vaak iets in de trant van "dat kun je via VPN doen" dussss.. ) Dan weet ik het nog niet. Andermaal beste wensen in goede cq betere gezondheid Peter VU + Ultimo 4k, Solo 4k, triple head, Pli 8
Jürgen Geplaatst: 6 januari 2021 Geplaatst: 6 januari 2021 Feitelijk is dit geen vraag die in dit forum thuishoort. Wat jij wilt doen kan binnenshuis via OpenWebIf maar om dit via het Internet uit te voeren zou je inderdaad een VPN kunnen gebruiken maar in elk geval moet jouw router / modem daarvoor geconfigureerd worden en dat heeft dus niets met het VU+ forum te maken. Je kunt ook jouw (geconfigureerde) OpenWebif poort op jouw router / modem open stellen maar daar zijn zonder passende veiligheidsmaatregelen grote risico's aan verbonden. Als je dat wil doen moet je maar op Google naar o.a. port forwarding zoeken. Elders in dit forum zijn er zijn er hier en daar wat rubrieken waar over VPN wordt gediscussieerd maar of jij daar iets aan hebt is de vraag. Er is hier althans geen Jip en Janneke handleiding voor. 1 MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
Moderator ceesv Geplaatst: 6 januari 2021 Moderator Geplaatst: 6 januari 2021 Verder is de eerste vraag die je moet stellen of je een statisch wan adres hebt, anders kan je "thuis" niet bereiken. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Tonskidutch Geplaatst: 6 januari 2021 Geplaatst: 6 januari 2021 (aangepast) Een VPN tunnel via de een of andere aanbieder is geen tunnel van home to home dat is van home to provider to device. 2 maal veiligheid in het geding. Dus ik raad het ten sterkste af. 6 januari 2021 aangepast door Tonskidutch haakjes The Crying Cowboys Aaron Rux
Moderator ceesv Geplaatst: 6 januari 2021 Moderator Geplaatst: 6 januari 2021 Een VPN tunnel kan de snelheid van je verbinding negatief beïnvloeden. De vraag is of het beeldmateriaal wat je wilt streamen extra beveiligd moet worden. Een sterk password is doorgaans voldoende om openstaande poorten te beveiligen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Pedblu Geplaatst: 6 januari 2021 Auteur Geplaatst: 6 januari 2021 (aangepast) Ik heb inderdaad het IP adres statisch. Binnenshuis lukt het mij prima. Zowel op de smartphone als mijn tablet via VU+ ap of (nog beter lijkt) Dream EPG Premium. Het lijkt mij gewoon handig om (Wanneer eea het weer toe laat) op een vakantieadres naar NL tv te kijken en programmas op te nemen en terug te kijken. Geen idee of daar nu een VPN verbinding voor nodig is. Ik ga iig verder googelen:) Dank voor de reacties tot nu toe. 6 januari 2021 aangepast door Pedblu VU + Ultimo 4k, Solo 4k, triple head, Pli 8
Moderator ceesv Geplaatst: 6 januari 2021 Moderator Geplaatst: 6 januari 2021 Tot zover ik kan nagaan, verandert je wan IP adres doorlopend. Of je post steeds van een ander (IP) adres. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Pedblu Geplaatst: 6 januari 2021 Auteur Geplaatst: 6 januari 2021 D8 dat u het adres van de Ultimo 4k bedoelde. Die is vast. Maar inderdaad geeft Orange in Frankrijk steeds een nieuw ip adres uit. Dat gaat eea waarschijnlijk onmogelijk maken. VU + Ultimo 4k, Solo 4k, triple head, Pli 8
jeevanhoof Geplaatst: 7 januari 2021 Geplaatst: 7 januari 2021 (aangepast) Welke modem/router heb je? Ik heb een ASUS die achter mijn modem staat. De modem staat in bridge en doet dus eigenlijk niet mee. Op de ASUS, kan je via Asus een VPN instaleren. Als ik van buitenaf op mijn DM8000 (of Vu Solo2) wil maak ik verbinding met thuis via de VPN van Asus. (Dit omdat mijn IP steeds veranderd) Vervolgens kom je op je router terecht en werkt alles alsof je thuis bezig bent. Wel moet je in Pli aangeven dat het toegestaan is om je box via VPN te benaderen. Anders werkt het nog niet. Heeft je router niet de mogelijkheid om een VPN op te zetten, dan kan je nog met een externe VPN werken. Maar die zijn meestal niet gratis. mvg 7 januari 2021 aangepast door jeevanhoof dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
Moderator ceesv Geplaatst: 7 januari 2021 Moderator Geplaatst: 7 januari 2021 Orange in Frankrijk gebruikt een Orange modem, naar ik aanneem. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Pedblu Geplaatst: 7 januari 2021 Auteur Geplaatst: 7 januari 2021 Het betreft een livebox 5 Sagem modem welke idd voor Orange in Frankrijk alom in gebruik is. VU + Ultimo 4k, Solo 4k, triple head, Pli 8
jeevanhoof Geplaatst: 8 januari 2021 Geplaatst: 8 januari 2021 (aangepast) Je kan proberen om in je router, als deze dat ondersteunt,via PPPoE een verbinding op te zetten. Als dit lukt zal je modem wel in brisge staan. Bij mijn bbbox geen probleem, mijn vorige modem van Sagem viel na een paar dagen uit. Ik vermoed echter dat kabelmodems dit niet ondersteunen.Je kan misschien met een DMZ zone werken. Mvg 8 januari 2021 aangepast door jeevanhoof dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen