marcow Geplaatst: 6 januari 2021 Geplaatst: 6 januari 2021 Ik wil het poortnummer wijzigen voor veilig e mailen op mijn windows 10 PC , maar als ik bij de account instellingen van mijn emailadres kijk zie ik deze niet staan Wel zie ik de inkomende en uitgaande map staan en dat SSL is ingesteld dmv een vinkje Waar kan ik de poortnummers inzien r
Penthe Geplaatst: 6 januari 2021 Geplaatst: 6 januari 2021 1 uur geleden, marcow zei: Ik wil het poortnummer wijzigen voor veilig e mailen op mijn windows 10 PC , maar als ik bij de account instellingen van mijn emailadres kijk zie ik deze niet staan Wel zie ik de inkomende en uitgaande map staan en dat SSL is ingesteld dmv een vinkje Waar kan ik de poortnummers inzien r Ik denk dat iedereen heel graag wil weten welk email programma je gebruikt alvorens antwoord op je vraag te geven.
Moderator ceesv Geplaatst: 6 januari 2021 Moderator Geplaatst: 6 januari 2021 eh, ik kan mij vergissen, maar wanneer je het poortnummer wijzigt naar een niet standaard nummer, zal er gegarandeerd geen e-mail meer binnen komen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
marcow Geplaatst: 6 januari 2021 Auteur Geplaatst: 6 januari 2021 Ik heb een brief van XS4all gekregen dat zij geconstateerd hebben dat mijn email instellingen onveilig zijn en dat zij mijn accounts 2 februari verwijderen als ik ze niet wijzig. Dat heb ik op mijn telefoon nu gedaan ik moest de waarde van de poorten aanpassen 143 verandert in 993 en TLS aanvinken bij inkomend en bij uitgaand poort 25 wijzigen naar 587 en TLS aanvinken . Dit moet ik op al mijn apparaten aanpassen volgens de brief Tablet , Smartphone en PC Maar op mijn PC zie ik bij mijn emailaccount de poortwaardes niet staan Ik gebruik standaard email van EDGE Ik heb een foto gemaakt van de instellingen zoals ze nu zijn dus nog niets veranderd
wanderer Geplaatst: 6 januari 2021 Geplaatst: 6 januari 2021 een "klik op deze link" bericht? Samsung 40D6510WS
marcow Geplaatst: 6 januari 2021 Auteur Geplaatst: 6 januari 2021 Beste , Ik heb op je bericht geklikt een "klik op deze link" bericht? Maar het werkt niet MVG
Penthe Geplaatst: 6 januari 2021 Geplaatst: 6 januari 2021 Als het imap is staan de poorten al per direct goed, weet je wel zeker dat daar de oorzaak ligt en niet aan een ander aparaat?
marcow Geplaatst: 6 januari 2021 Auteur Geplaatst: 6 januari 2021 Bij mijn telefoon stond ook imap maar de waarde van de poort stond toch verkeerd volgens de richtlijnen van Xs4all
Penthe Geplaatst: 6 januari 2021 Geplaatst: 6 januari 2021 Als ik op mijn telefoon imap aanvink staan de poorten goed, het zou raar zijn als dit niet zo was anders kun je geen mail halen. Dus loop alles nog eens goed na, en is er niet een oude telefoon of een tablet aktief met andere instellingen?
marcow Geplaatst: 7 januari 2021 Auteur Geplaatst: 7 januari 2021 Bij mijn telefoon stond ook imap maar de waarde van de poort stond toch verkeerd volgens de richtlijnen van Xs4all
marcow Geplaatst: 7 januari 2021 Auteur Geplaatst: 7 januari 2021 Volgens de brief van Xs4all werkt email ontvangen en verzenden wel met de oude poortwaarden 143 voor inkomend en 25 voor uitgaand maar je bent dan niet beveiligd tegen hacken Bij mijn telefoon stonden ze op die waardes en ik kon gewoon emailen Nu ik de poortwaarden op mijn telefoon gewijzigd heb in 993 en 587 werkt de email ook
Moderator ceesv Geplaatst: 7 januari 2021 Moderator Geplaatst: 7 januari 2021 aanbevolen XS4all instellingen mail https://www.xs4all.nl/service/installeren/e-mail/e-mailinstellingen/ Aanbevolen XS4all poort vrijgaven https://www.xs4all.nl/service/probleem-oplossen/e-mail/andere-e-mailprogrammas-veilig-instellen/ Aanbevolen poort beveiliging xs4all https://www.xs4all.nl/service/installeren/beveiliging/veilig-internetten-poortbeveiliging/ Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
marcow Geplaatst: 7 januari 2021 Auteur Geplaatst: 7 januari 2021 Beste Ceesv Bedankt voor je reactie , Ik heb de emailinstellingen op mijn telefoon gisteren aangepast zoals in jouw 1e link staan . Alleen zag ik vandaag dat hij de waarde bij uitgaande mail weer aangepast had naar 465 ( was gisteren door mij aangepast naar 587 ) De brief van XS4all die ik heb gehad verwees inderdaad naar jouw link 2 De poortbeveiliging staat bij mij op drie ( jouw link 3 ) Maar nu wil ik op mijn PC ook deze procedure doorlopen ,maar bij openen email account zie ik de poortnummers niet staan ( zie foto boven in eerder bericht )
Pionewbie Geplaatst: 7 januari 2021 Geplaatst: 7 januari 2021 Volgens een paar handleidingen die ik vind op het internet zet je bij Windows Mail achter de servernaam een dubbele punt en dan het poortnummer (alles aan elkaar). Voorbeeld: xxx.xs4all.nl:587
marcow Geplaatst: 7 januari 2021 Auteur Geplaatst: 7 januari 2021 Bedankt voor het uitzoeken Wat ik niet begrijp , ik heb bij XS4All de poortbeveiliging al jaren op de waarde 3 staan : 3 Aanbevolen aan vrijwel alle klanten van XS4ALL. De meest misbruikte poorten zijn hiermee beveiligd, en misbruikers hebben niets aan de computer om spam te versturen of virussen te verspreiden. Normaal www- verkeer, mailverkeer via XS4ALL servers en Bellen via XS4ALL is mogelijk. Zie ook hieronder het voorbeeld over 'normaal' gebruik. Dan zou je toch denken dat het e mailprogramma ook is beveiligd
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen