Ga naar inhoud


Harde schijf gewist VU Ultimo?


pirrewit

Aanbevolen berichten

Ik ging eens kijken naar de opnames en stel vast dat de harde schijf leeg is . Open pli 7.3 van eind december. Heb ook nog naar opnames gekeken rond de kerst. Time shift en directe opname starten niet meer . Vraagt telkens om initialisatie???? In de specs vind ik nog de schijf van 1TB met 1TB open space.

Wat moet ik eerst doen of nakijken. ?

grts

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zoals jij het probleem summier beschrijft denk ik weinig.

Dit zijn vaak problemen die veroorzaakt zijn door vage onderliggende oorzaken die je in de soft- of hardware moet zoeken.

 

Ik begrijp dat je schrijft dat je een 1 Tb interne harddisk gebruikt welke nu blijkt dat de volledige 1 Tb een lege ruimte laat zien, correct?

Zo ja, dan is er in de regel nauwelijks iets mee te doen.

Natuurlijk kun je het één of andere meestal prijzige recovery programma op los laten maar de praktijk is dat het niets of nauwelijks iets oplost.

 

Ik heb enige tijd geleden een gelijksoortig probleem ervaren met mijn UNO 4K SE met VTI en ook een 1 TB harddisk.

Daar waren zonder enige aanleiding van het ene op het andere moment alle opnames uit de mappen verdwenen, dus de mappen stonden er nog maar de inhoud was consequent in geen enkel map meer zichtbaar.

Omdat het probleem zo bizar was heb ik het hier niet eens geplaatst.

 

Ik heb toen diversen pogingen ondernomen om de opnames terug te krijgen maar dat lukte nauwelijks.

Wel kon ik nog enkele opnamen terugvinden maar de bijbehorende bestanden waren zo door elkaar gehusseld dat ik daar niets mee kon.

Ik heb toen de schrijf opnieuw geformatteerd en die draait nog steeds met intussen alweer meer dan 500 Gb aan opnamen.

 

 

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Correct  de schijf is leeg zo ver ik kan zien. Ook de mappenstructuur en de vuilbak en dergelijke zijn weg. Indien er geen recovery is geen probleem.

Maar ik heb al  lang geen schijf meer geformateerd. Ik denk een jaartje of twaalf .

Komen met het formateren ook de mappen structuur en vuilbak en dergelijk terug of moet je die aanmaken.  ? Sinds gisteren een jaartje of 76 dus dus formateren ,initialiseren ,sectoren en dergelijk gaan mijn petje te boven. In expert mode zie ik wel nog formateren staan dus dat zal wel lukken.🤣

grts

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

De schijf heeft een ident nummer en een grote. Ik dacht met WA of WD en wat nummers doe ik geheugen werk.

Ik zie nu dat in mijn ident ook  nog steeds DB8000 staat maar het gaat hier wel degelijk over een VU Ultimo.

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, pirrewit zei:

...Komen met het formateren ook de mappen structuur en vuilbak en dergelijk terug of moet je die aanmaken.  ? Sinds gisteren een jaartje of 76 dus dus formateren ,initialiseren ,sectoren en dergelijk gaan mijn petje te boven. In expert mode zie ik wel nog formateren staan dus dat zal wel lukken.🤣

grts

 

Het formatteren stelt niets voor, dat doe je d.m.v. de binnen OpenPli beschikbare optie.

Behalve de naam van de schrijf op te geven hoef je verder niets in te vullen.

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

c ) als je schijf dus in de firmware herkent wordt resteert de vraag of die gemount is

gebruik DCC_E2.exe om in te loggen op je Vu+ en dat te controleren

 

d ) is de schijf niet meer te initialiseren en aansluitend te formatteren, zoals Jürgen schrijft dan is een vervanging nodig

 

 

 

 

Rocket

Goldfrapp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer ik naar mijn ontvanger spec's ga dan zie ik

gedetecteerde harde schijf ATA(WDC WD 10EVD-63U  maar vreemd staat er ook 1000-204GB, - 1.0MB vrij. Is dan de schijf vol?

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is initialiseren eerst en dan formateren?

Waar zie ik in DCC of de schijf gemount is. ? DCC is mij redelijk bekend.

Herstart gedaan met stoppen en van de stroom halen voor 30 seconden.

 

aangepast door pirrewit

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij lia staan wat datums van 1970 en eentje van 05 -01-2021 eentje van 07 gisteren dus en een van vandaag met de huidige tijd.

Achter 05 en 07 staan blauwe punten en achter deze van vandaag ash-history. Wat dat ook moge betekenen.

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...