pirrewit Geplaatst: 8 januari 2021 Auteur Geplaatst: 8 januari 2021 Als ik naar opnames ga dan zie ik het volgende 1Anders 2 /media/hdd/movie 3 Internal flash Wanneer ik media HDD open zegt hij ; Deze map bestaat niet. Zijn dan de paden naar de schijf verloren en zo ja hoe herstel ik die of kan ik voor test ergens een map maken voor bvb directe opname om te testen? Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor
Jürgen Geplaatst: 8 januari 2021 Geplaatst: 8 januari 2021 Je kunt een testopname starten aar dan krijg je waarschijnlijk een foutmelding. Via het Schijf Menu proberen opnieuw te mounten. MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
pirrewit Geplaatst: 8 januari 2021 Auteur Geplaatst: 8 januari 2021 Als ik een opname start krijg ik Geen harde schijf gevonden of de harde schijf is niet geinitialiseerd. Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor
Jürgen Geplaatst: 8 januari 2021 Geplaatst: 8 januari 2021 Ok, dan zou ik proberen de schijf via het Harddisk Menu opnieuw te initialiseren en te mounten. Mocht dit niet lukken dan vrees ik dat de schijf wijlen is. MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
pirrewit Geplaatst: 8 januari 2021 Auteur Geplaatst: 8 januari 2021 (aangepast) Kun je dan eens precies zeggen in jip en janneke taal hoe ik moet initialiseren en mounten te beginnen met Harddisk Menu?? Alvast dank. Bij harde schijf staat enkel Instellingen m.b.t. de harde schijf en dit enkel voor schijf te stoppen op 5 minuten Formateren Bestandssysteemcontrole met bericht Ben je hier zeker van dit kan zeer lang duren en heb ik dus niet gedaan. dus init en mounten staan hier nergens bij. 8 januari 2021 aangepast door pirrewit Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor
Jürgen Geplaatst: 8 januari 2021 Geplaatst: 8 januari 2021 Ik heb geen OpenPli in gebruik maar het Initialiseren en mounten kan in het Menu - Instellingen - Hardisk. Waar je dit precies kunt vinden weet ik niet maar daar zijn voldoende andere leden die dat wel weten. MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
jeevanhoof Geplaatst: 8 januari 2021 Geplaatst: 8 januari 2021 47 minuten geleden, pirrewit zei: Kun je dan eens precies zeggen in jip en janneke taal hoe ik moet initialiseren en mounten te beginnen met Harddisk Menu?? Alvast dank. Bij harde schijf staat enkel Via het menu ga naar de harde schijf Je kan daar ook kiezen voor formateren, wat ik nog niet zou doen. Gewoon terug mounten of initialiseren. mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
pirrewit Geplaatst: 8 januari 2021 Auteur Geplaatst: 8 januari 2021 Jammer genoeg in pli op VU staat er bij harde schijf enkel Formateren en geen init. Maar omdat ik het zowat beu was heb ik toch Formateren genomen en dan is de volgende vraag initialiseren met verlies van alle data. Dat heb ik ook genomen en dan was het terug OK in minder dan een minuut. Kan ik weer timeshiften en opnemen en dergelijke. Wel met een lege schijf. grts Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor
Jürgen Geplaatst: 8 januari 2021 Geplaatst: 8 januari 2021 Prima dat het voor zo ver is opgelost. Maak wel even een testopname en kijk of de gebruikte en nog beschikbare ruimte in overeenstemming is met de verwachte beschikbare ruimte. MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
Codx Geplaatst: 8 januari 2021 Geplaatst: 8 januari 2021 Jongens, wat kunnen we toch moeilijk doen. Die schijf is waarschijnlijk defect en is daardoor zijn inhoud (deels) kwijt geraakt. Wat je zou kunnen proberen is de schijf aan een pc hangen en een recovery programma er op los laten als de inhoudt terug wilt. Als je daar niks om geeft zou ik de schijf direct vervangen, 1 TB kost maar een paar tientjes. Ik geloof best dat het lijkt alsof die het weer doet maar de kans is groot dat je over een paar weken hetzelfde probleem meldt. SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
minplus Geplaatst: 8 januari 2021 Geplaatst: 8 januari 2021 In m'n Windows tijd benaderde ik HD's die moeilijk deden via een Linux CD. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
Tonskidutch Geplaatst: 9 januari 2021 Geplaatst: 9 januari 2021 21 uren geleden, pirrewit zei: Maar omdat ik het zowat beu was heb ik toch Formateren genomen en dan is de volgende vraag initialiseren met verlies van alle data. Dat heb ik ook genomen en dan was het terug OK in minder dan een minuut. Kan ik weer timeshiften en opnemen en dergelijke. Wel met een lege schijf. ja dan is het toch vreemd hoe de mount informatie verloren gegaan is, daar het nu weer wel na opnieuw partitioneren en snel formatteren gelukt is. initialiseren = een partitie aanmaken op het volume van je HDD met het standaard EXT4 filesystem en formateren is indien het voorheen ook al EXT4 was heel snel gereed. Jammer dat we niet iets verder hebben kunnen zoeken naar de rede waarom het mis ging, want je bent nu immers alle opnames kwijtgeraakt. Je wilt soms nog het een of ander redden dat op die HDD staat. Dat is geen nodeloze actie dunkt me. Om toch Codx z'n commentaar niet onverlet te laten zou ik ook als inschatting meegeven dat die HDD wel eens een paar opslagfouten heeft opgelopen op sectoren van de HDD die onherstelbaar zijn. En minplus geeft terecht aan dat je dergelijke fouten kan opsporen met een EXT4 filesystem onder het linux systeem opdat je een betere inschatting kunt maken of die HDD end of life is , dus stuk is of stuk gaat. Ongeveer elke 3 jaar kijk ik naar de toestand van de HDD, want garantie op zo'n schijf is beperkt, en vervang liever dan data kwijt raken. The Crying Cowboys Aaron Rux
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen