Ga naar inhoud


Newbie vraag


Radd

Aanbevolen berichten

8 minuten geleden, Radd zei:

Op andere forums en ook op deze gaan ze er vanuit dat we allemaal specialisten zijn,aangezien ik weinig ervaring heb met dit probleem ben ik een newbie.

Maar je schijnt ook geen haast te hebben met je probleem, bij mij moet een probleem van vandaag al gisteren zijn opgelost.

 

Mensen hier hebben jou een aantal vragen gesteld waar je nog altijd geen antwoord op hebt gegeven, daarnaast heeft iemand aangeboden om online je probleem op te lossen met Teamviewer en ook daar ga je niet op in. Daar zakt bij menig mens de broek van af.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


20 minuten geleden, Radd zei:

Op andere forums en ook op deze gaan ze er vanuit dat we allemaal specialisten zijn,aangezien ik weinig ervaring heb met dit probleem ben ik een newbie.

 

Dat kun je dan bij je probleemstelling er bij zetten en vragen of mensen het op een simpele manier willen uitleggen maar de naam van een nieuw onderwerp moet de inhoud van de vraag dekken en dat doet je niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Speciaal voor nieuwe vragenstellers, onze huisregels.

 

https://www.sat4all.com/forums/guidelines/

 

4. Vragen stellen? Kies de juiste methode - Wees duidelijk met je vraagstelling en onderwerptitel

Wij houden dit board graag netjes. D.w.z. dat wij niet gediend zijn met mensen die hun berichten duidelijk in een verkeerd forum plaatsen of hetzelfde bericht meerdere keren in verschillende forums plaatsen. Neem niet het onderwerp van een ander over door in zijn onderwerp een nieuwe vraag te stellen die weinig of niets met het onderwerp te maken heeft. Heb je een vraag, open dan zelf een nieuw onderwerp met een duidelijke onderwerptitel. Onderwerptitels plaatsen in de aard van "even een vraagje", "help mij", "satelliet", "advies" of "is dit wat" gaan nergens over en zijn er de oorzaak van dat mensen niet meer de mogelijkheid hebben gericht te zoeken naar bepaalde berichten. Geef in de onderwerptitel dus duidelijk en kort aan waar jouw vraag of bericht over gaat! B.v. "Voeding probleem Xtrend ET-9000" is beter dan enkel "Xtrend probleem" in de onderwerptitel te vermelden. Door een duidelijke onderwerptitel blijft het board overzichtelijk.

Het is even belangrijk om leden die jou geholpen hebben met jouw vraag of probleem, dit als afsluiting van het door jouw geplaatste bericht even te laten weten. Het is niet prettig als leden de moeite nemen om je uitgebreid te helpen en dan vervolgens niets meer van je horen.

Verder kan je via dit board privé met anderen communiceren (PB = Privé Bericht ). Het is echter niet wenselijk om openlijk in een bericht:

- te vragen om "iets" per PB te ontvangen.

- te melden dat je een PB stuurt of verstuurd hebt.

- te melden dat je via PB iets aan kunt bieden.

Een privé vraag of aanbod aan een lid hoort dus privé te blijven. Dan is het dus verstandig om dergelijke vragen of opmerkingen gewoon via PB te plaatsen. De persoon die een PB ontvangt wordt daarvan (indien gewenst) automatisch uitgebreid op de hoogte gebracht. Daar hoef je die persoon dus niet via het forum op te wijzen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn excuses voor de mensen waarop ik niet heb geantwoord. 

Mijn dank voor alle hulp die ik mocht ontvangen.

Het probleem is nog niet opgelost en heb i.v.m. drukte op mijn werk ook weinig tijd om me op dit moment er verder mee bezig te houden.

Als ik tv kijk doe ik dat nu eerst via een stream op telefoon naar de tv te zenden

(Het is even niet anders)

 

Nogmaals excuses en dank voor jullie hulp

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Radd zei:

Mijn excuses voor de mensen waarop ik niet heb geantwoord. 

Mijn dank voor alle hulp die ik mocht ontvangen.

Het probleem is nog niet opgelost en heb i.v.m. drukte op mijn werk ook weinig tijd om me op dit moment er verder mee bezig te houden.

Als ik tv kijk doe ik dat nu eerst via een stream op telefoon naar de tv te zenden

(Het is even niet anders)

 

Nogmaals excuses en dank voor jullie hulp

Ja jongen. Er zitten hier nu eenmaal freaks die het willen oplossen🙄

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er was zelfs een aanbod om in 10 minuten het op afstand op te lossen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben een beetje bang dat (gezien de terughoudendheid van de TS én het statement dat CDS hem niet kon helpen) dat hij een kaart via-via in gebruik heeft en de TS niet de contractant van die kaart is. De contractant heeft de kaart opgezegd (of een betalingsachterstand). CDS heeft de kaart gewoon uitgezet...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Mimisiku zei:

Ik ben een beetje bang dat (gezien de terughoudendheid van de TS én het statement dat CDS hem niet kon helpen) dat hij een kaart via-via in gebruik heeft en de TS niet de contractant van die kaart is. De contractant heeft de kaart opgezegd (of een betalingsachterstand). CDS heeft de kaart gewoon uitgezet...

Niets van dit, het is een abbo op cd en het lukt cd niet om het probleem op te lossen.

Ook geen betalings achterstand.

Wat wordt hier veel aannames gedaan.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het is geen Canaldigitaal probleem, immers wij hebben allemaal beeld.

Maar je motivatie ontbreekt om het op te lossen, kijk bijvoorbeeld eens naar de titel van dit onderwerp.

 

Het verschil tussen ongeveer en precies.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Canal Digitaal kan gewoon een heractivatie sturen. Als je box een correcte softcam met configuratie heeft komt binnen een uur gewoon weer beeld.

We hebben allerlei oplossingen geboden, maar van geen enkele wordt gebruik gemaakt. Dan volgen de aannames natuurlijk snel...

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Radd zei:

Wat wordt hier veel aannames gedaan.

 

Dat was mij ook al opgevallen bij dit topic.

Neem gewoon je tijd om te kijken wat je met de suggesties kunt doen.

We horen graag wat werkt en wat niet!

 

En persoonlijk heb ik liever een titel als 'newbie vraag', dan een titel met termen die ik niet eens begrijp.

Omdat een topic regelmatig met andere thematiek eindigt dan de vraag waarmee het topic begon, is een titel vaak geenszins bepalend voor de inhoud.

(In die zin is newbie vraag nog niet eens zo slecht gekozen, wat mij betreft.)

 

Maar het schijnt dat ik wel eens een mening heb die afwijkt van die van anderen.... ;)

 

Overigens, welkom op sat4all! (Sorry, dat had ik bij mijn eerdere post in dit topic nog niet gezegd...)

 

Groet,

A33

  • Like 1

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...