Checkin Geplaatst: 24 februari 2021 Geplaatst: 24 februari 2021 Ik probeer via "fing" en via "advanced Ip scanner" te achter halen welk apparaat nu een bepaald ip adres heeft gekregen. Er staat jammer genoeg totaal geen info welke fabrikant het is. Wel zijn de Mac adressen bekend Is er nog op een andere manier achter te komen welk apparaat het zou kunnen zijn, zonder alles af te gaan koppelen/ uitschakelen. Thx Zo nu eerst een Bavaria na zoveel werk.
Psychosammie Geplaatst: 24 februari 2021 Geplaatst: 24 februari 2021 (aangepast) Log eens in op je router en kijk of die wat meer info geeft. Probeer eens Fing of NetX op je telefoon. Ik heb eigenlijk nooit alleen maar een IP adres. Edit De icoontjes zijn grijs. Dat betekent dat hij ooit een apparaat op dat IP adres heeft gezien maar dat die apparaten er nu niet zijn. Doordat je DHCP gebruikt kan dat best een van de andere devices geweest zijn. NB: Een NAS geef je het beste een vast IP adres. 24 februari 2021 aangepast door Psychosammie Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Checkin Geplaatst: 24 februari 2021 Auteur Geplaatst: 24 februari 2021 @Psyhosammie Thx voor je reactie. Ingelogd op mijn Draytek router, daar kom ik ook nog niet iets tegen dat ik kan achter halen welk apparaat het zou kunnen zijn. Ik heb met Fing getracht, echter daar zie ik ook geen extra info . NetX, is dat voor een Iphone ? Zo nu eerst een Bavaria na zoveel werk.
Checkin Geplaatst: 25 februari 2021 Auteur Geplaatst: 25 februari 2021 18 uren geleden, Psychosammie zei: Log eens in op je router en kijk of die wat meer info geeft. Probeer eens Fing of NetX op je telefoon. Ik heb eigenlijk nooit alleen maar een IP adres. Edit De icoontjes zijn grijs. Dat betekent dat hij ooit een apparaat op dat IP adres heeft gezien maar dat die apparaten er nu niet zijn. Doordat je DHCP gebruikt kan dat best een van de andere devices geweest zijn. NB: Een NAS geef je het beste een vast IP adres. Het "probleem" is ontstaan omdat mijn Draytek router is overleden en er moest natuurlijk snel een nieuwe komen. Na het plaatsen van de nieuwe Draytek router, en het opnieuw indelen van de netwerk apparaten, liep ik tegen deze 2 vreemde ip adressen aan. Mede omdat ik gebruik maak van een range vaste Ip adressen en vanaf 192.168.1.50 via DHCP worden uitgedeeld. Uiteindelijk bleek het mijn eigen Iphone te zijn, wel vreemd dat deze niet als zodanig herkend werd. Toch vreemd als je gebruikt maakt van "FING" of "Advanced Ip Scanner" dat niet alle apparaten (fabrikant) worden herkend en alleen een ip adres en een Mac adres weergeven en geen fabrikant. Welk programma werkt dan beter ? Zo nu eerst een Bavaria na zoveel werk.
bellejt Geplaatst: 25 februari 2021 Geplaatst: 25 februari 2021 GOOGLE eens op die mac adressen.Dan vind je meestal de constructeur van het apparaat terug.Heb je al een idee wat het zou kunnen zijn. Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Tonskidutch Geplaatst: 25 februari 2021 Geplaatst: 25 februari 2021 Toch heb ik het zelf al eens meegemaakt, dat de MAC adressen niet overeenkwamen met die van mijn thuis netwerk apparaten. die ik alle opgeschreven heb qua MAC adres, dat is wel zo verstandig Maar je vergeet wel eens, dat je ooit jouw gasten toegang gegeven hebt voor hun mobieltje en dan staat dat grijs IP adres in de router. Als je de juiste SID beveiliging toepast, is er niets aan de hand en moet je de IPflushen Mercy Mercy Me Robert Palmer
Checkin Geplaatst: 26 februari 2021 Auteur Geplaatst: 26 februari 2021 Thx voor de reactie's Toch vreemd als je gebruikt maakt van "FING" of "Advanced Ip Scanner" dat niet alle apparaten (fabrikant) worden herkend en alleen een ip adres en een Mac adres weergeven en geen fabrikant. Welk programma werkt dan beter ? Zo nu eerst een Bavaria na zoveel werk.
Tonskidutch Geplaatst: 26 februari 2021 Geplaatst: 26 februari 2021 Dat is volgens mij een veiligheid die bewust is aangepast daar een broadcast wie je bent in een netwerk tegenwoordig niet meer middels de hostnaam gaat. Mercy Mercy Me Robert Palmer
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen