eboelens Geplaatst: 6 maart 2021 Geplaatst: 6 maart 2021 Mijn schoonvader heeft geen Internet , kijkt tv vlaanderen met een originele decoder van enkele jaren oud (klein model) Hij klaagt momenteel dat er heel wat zenders zijn (ik weet niet exact dewelke) waar je plots geen geluid meer hebt. Hij liet mij zien dat je ergens in het menu de taal kan kiezen. Bij die zenders is nu alleen AC3 te zien , je kan niets anders selecteren en dus geen geluid. (bbc one world news dacht ik onderandere) Bij sommige zenders is er wel een keuze 'Nederlands' of AC3 en is er wel geluid bij Nederlands, bij de meeste zenders staat er 1 taal en is er wel geluid Kan iemand helpen wat dit betekend ? dank erik
Tonskidutch Geplaatst: 6 maart 2021 Geplaatst: 6 maart 2021 (aangepast) indien TV geen AC3 kan weergeven moet de audio / video instelling AC3 downmix zijn, hetgeen PCMII naar de TV stuurt dan heeft hij weer geluid 6 maart 2021 aangepast door Tonskidutch klemtoon Always and Forever Pat Metheny Group
HG5812 Geplaatst: 6 maart 2021 Geplaatst: 6 maart 2021 Hallo. Als het gaat om een ontvanger uit de mz serie. Zet in het menu AC3 voorkeur op uit en AC3 uitvoer op PCM
Tonskidutch Geplaatst: 6 maart 2021 Geplaatst: 6 maart 2021 oké MZ serie, wist ik niet Always and Forever Pat Metheny Group
eboelens Geplaatst: 6 maart 2021 Auteur Geplaatst: 6 maart 2021 de decoder is een SAT801 ik zal straks het menu bekijken bedankt voor jullie reacties
HG5812 Geplaatst: 6 maart 2021 Geplaatst: 6 maart 2021 Hallo. Bij een sat801 is het anders. Ga naar menu. Voorkeur Scart output Zet Dolby Digital Output 'uit'
eboelens Geplaatst: 6 maart 2021 Auteur Geplaatst: 6 maart 2021 Inderdaad , ik had het zelf gevonden die DDO uit nogmaals bedankt mijn schoonvader is blij
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen