Ga naar inhoud


uitbreiding met Joyne abo...


joker55
Ga naar oplossing Opgelost door Jürgen,

Aanbevolen berichten

Ik weet niet zeker of deze vraag moet in het Joyne gedeelte, of hier, het lijkt mij het meeste VU+ gerelateerd.  (heb een VU+ SOLO 4K)

Als ik fout zit, mijn excuses......graag verplaatsen dan naar de JOYNE sectie..

 

Het volgende: ik heb eens een vraag gesteld over het plaatsen van een extra dubbele tuner:

extra tuner in vu+ solo 4K - Pagina 2 - Vu Plus - Sat4all - Alles over Satelliet TV, Ziggo en Telenet!

 

Als bijlage zit een schemaatje hoe mijn situatie is.......Deze is reeds aangeschaft, maar deze tuner zit nog alleen aangesloten op de 23 graden (daar kijk ik het meeste naar.)

De gestippelde lijn misschien uitbreiding met JOYNE-BE pakket. 

 

Nu heb ik af en toe 2 vragen/ problemen.   

1.  Waarschijnlijk is mijn fout (maar weet niet precies hoe dit op te lossen is) dat ik ingesteld heb dat tuner C gelijk is aan tuner A en B.

Neem ik iets op van 19 graden, en daarna iets van 23 graden, dan kan ik niets meer opnemen van de hotbird bijv, want tuner C is alleen 23 graden .........    Ik zou graag willen dat als ik iets ga opnemen van de 23 graden, hij allereerst tuner C pakt (immers, dan heb ik nog alle opties open van tuner 1 en 2 voor hotbird, en BBC oid.)   Maar waar kan ik dat instellen?

 

2.  Ik zit eraan te denken om een vijfde LNB erbij te prikken, en een BE abo te nemen bij JOYNE........ maar is dat mogelijk?  De JOYNE  CI in het ci slot, de CD kaart via softcam, huidige situatie?

 Moet ik zenderlijst instellen helemaal apart van de andere drie, apart inscannen en in een aparte map zetten?  Bij JOYNE-BE  zit ook npo1..... als ik wat opneem van npo1, welke pakt hij dan?   graag tips?

 

 

 

 

 

sat opstelling.jpg

aangepast door joker55

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


3 minuten geleden, joker55 zei:

1.  Waarschijnlijk is mijn fout (maar weet niet precies hoe dit op te lossen is) dat ik ingesteld heb dat tuner 3 gelijk is aan tuner A en B.

Neem ik iets op van 19 graden, en daarna iets van 23 graden, dan kan ik niets meer opnemen van de hotbird bijv, want tuner C is alleen 23 graden .........    Ik zou graag willen dat als ik iets ga opnemen van de 23 graden, hij allereerst tuner C pakt (immers, dan heb ik nog alle opties open van tuner 1 en 2 voor hotbird, en BBC oid.)   Maar waar kan ik dat instellen?

 

2.  Ik zit eraan te denken om een vijfde LNB erbij te prikken, en een BE abo te nemen bij JOYNE........ maar is dat mogelijk?  De JOYNE  CI in het ci slot, de CD kaart via softcam, huidige situatie?

 Moet ik zenderlijst instellen helemaal apart van de andere drie, apart inscannen en in een aparte map zetten?  Bij JOYNE-BE  zit ook npo1..... als ik wat opneem van npo1, welke pakt hij dan?   graag tips?

 

1. Je kan instellen welke tuner de voorkeur heeft, deze wordt dan als eerste gekozen.
Zie Instellingen > Systeem > Diverse instellingen
afbeelding.png.f622f4299ee07a9f0793e823ab8e76b6.png

 

 

2. Als je opneemt op de zender NPO 1 op 9E gaat de box niet ineens opnemen op een andere NPO 1, tenzij je natuurlijk alternatieven hebt ingesteld.
Als je nog een abonnement op beide hebt zou je dat kunnen overwegen.

Klik in je zenderlijst bij de zender op menu en kies Voeg alternatieven toe:
afbeelding.png.7c59c79fd937db82b57668e01271a106.png

 

Ga dan naar de 'andere' NPO 1 (die als alternatief is voor deze) en klik op OK, de regel wordt dan rood:
afbeelding.png.d4bb8bf9f6fa1623a3ed44f39e22ed90.png

 

Je kan er nog zoveel aan toevoegen als je wil, maar dat lijkt me in jouw geval niet.
Klik dan op Menu en Alternatieven bewerken stoppen:

afbeelding.png.1f64aa6cb045d1a05162a0c813a8b4c2.png

 

Als je nu in je zenderlijst voor NPO 1 kiest zal deze eerst afstemmen op 9E, maar als die tuner bezet is zal NPO 1 op 23.5E gekozen worden.

Om ervoor te zorgen dat een (timer)opname altijd de beschikking over de tuner krijgt, ook al zit je al te kijken naar een zender op 9E (maar niet op dezelfde transponder), zet dan 'Een opname heeft altijd voorrang' aan in Menu > Instellingen > Systeem > Expert instellingen > Opname:
afbeelding.png.19d7fb9d9ccbd574524aa50c840329ee.png

 

Zie je deze instelling niet, dan bij Menu > Instellingen > Systeem > Expert instellingen > Gebruikersinstellingen het gebruikersniveau op Geavanceerd of Expert zetten.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai Alex1970:  hartelijk dank voor je uitgebreid antwoord.  Misschien was het ook handig te vertellen dat ik VTI-15.0 heb, dus "Instellingen > Systeem > Diverse instellingen"  ziet er bij mij heel anders uit.....iig kan ik niet zien de optie voorkeurtuner.

 

Tevens het verhaal over "alternatieven" kan ik ook niet vinden.

 

 

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar daar kan je alleen de volgorde aangeven van S ,  C,  en T, niet tuner 3, 2 of 1.

En als in het systeem staat van prioriteit van tuner 3, dan komt er een probleem, dan wordt een opname van de 28 sat niet correct, want daar zit alleen 23 op aangesloten.

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, joker55 zei:

Hai Alex1970:  hartelijk dank voor je uitgebreid antwoord.  Misschien was het ook handig te vertellen dat ik VTI-15.0 heb, dus "Instellingen > Systeem > Diverse instellingen"  ziet er bij mij heel anders uit.....iig kan ik niet zien de optie voorkeurtuner.

 

Tevens het verhaal over "alternatieven" kan ik ook niet vinden.

 

 


Je bevestigt wel weer waarom ik voor OpenPLi kies...

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing
16 uren geleden, joker55 zei:

Ja, maar daar kan je alleen de volgorde aangeven van S ,  C,  en T, niet tuner 3, 2 of 1.

 

 

Mijn excuses, ik had de vraag niet goed gelezen.

De voorkeuze Tuner kun je instellen via Menu -> VTi -> Instellingen - Systeem -> en dan 3e pagina onderaan, zie bijlage.

Standaard staat deze instelling op Auto.

1_0_19_36BA_72_8C9_FFFF0000_0_0_0.jpg

  • Bedankt 1

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Alex1970 zei:


Je bevestigt wel weer waarom ik voor OpenPLi kies...

 

Sorry Alex1970, dit is geen enkele reden om voor OpenPli te kiezen en niet voor VTi.

Met VTi je kun je tenminste net zoveel Instellingen te kiezen en wellicht nog meer.

Het blijft natuurlijk altijd wel een persoonlijke keuze....

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat hoor ik elke keer dat alles wat je in OpenPLi kan ook in andere images kan, en dat zou m.i. ook zo moeten zijn, maar ik kan het nooit vinden en heb geen zin om dagenlang ermee bezig te zijn (zonder resultaat) als ik dat in OpenPLi direct gevonden heb.

 

Maar als dat dat ook in VTi kan, dan hoor ik het graag waar je dan die instellingen in VTi doet die ik aangegeven heb.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb feitelijk dezelfde opstelling (maar dan 8:1).. Waarom zo moeilijk met alternatieven? Als ik timers programmeer kies ik direct de zender uit het boeket. Wil ik meerdere opnames van dezelfde provider, kies ik altijd voor Ziggo (FBC) of TV-Vlaanderen (FBC). Joyne (vanwege de CI beperkingen) wordt alleen gebruikt als 'kijk' provider. Desnoods wordt hij 's nachts wel eens gebruikt voor opname (niemand die dan kijkt)...

Overigens kan de Joyne CI wel degelijk 2 kanalen verwerken zolang je op dezelfde transponder blijft óf je zou achteraf decoderen aan moeten zetten.....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8-3-2021 om 10:50, Jürgen zei:

 

Mijn excuses, ik had de vraag niet goed gelezen.

De voorkeuze Tuner kun je instellen via Menu -> VTi -> Instellingen - Systeem -> en dan 3e pagina onderaan, zie bijlage.

Standaard staat deze instelling op Auto.

1_0_19_36BA_72_8C9_FFFF0000_0_0_0.jpg

 

Hartelijk dank.....dit is de oplossing, nu werkt het zoals ik wil en in gedachte had.

voorkeur tuner is nu "J",  en die pakt hij nu ook....

 

 

 

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...