tommiedepommie Geplaatst: 3 april 2021 Geplaatst: 3 april 2021 Volgens mij was hij overgestapt naar Linux Mint Cinnamon 64bit. De wereld is verdeeld in 10 groepen mensen, zij die het binaire talstelsel kennen en de rest.
Spotvogel Geplaatst: 3 april 2021 Auteur Geplaatst: 3 april 2021 Klopt, maar, die had ik tot gisteren ook al. Nu bij de 2e harde schijf met dat er op dus NIET die kleine problemen. Los van dat ene advies over iets weghalen dat ik dit keer maar niet gedaan had zou het ook wel 's kunnen zijn omdat ik nu METEEN braaf na de installatie alle updates binnen gehaald heb, en toen pas verder gegaan ben met aan passen...
Spotvogel Geplaatst: 8 april 2021 Auteur Geplaatst: 8 april 2021 Ik heb nog 's wat andere linux versies geprobeerd, Zorian, Debian, Ubuntu, maar, ik vind Mint toch wel het prettigst en het snelst.
Tonskidutch Geplaatst: 8 april 2021 Geplaatst: 8 april 2021 dan zou je ook nog eens OpenSuse moeten testen met KDE interface wordt ook mede ondersteund door Red Hat eerlijk gezegd weet ik niet of je laptop geschikt is en snel genoeg maar ik gebruik hem op 13 jaar oude hardware Coles Corner Richard Hawley
Spotvogel Geplaatst: 8 april 2021 Auteur Geplaatst: 8 april 2021 Ha, ik wilde Open Suse ook testen, maar, om de een of andere reden snapte ik NIET hoe ik het moest downloaden, of er was wat in storing daar... Zal het binnenkort nog 's proberen...
Tonskidutch Geplaatst: 9 april 2021 Geplaatst: 9 april 2021 ik download ze zo zonder moeite, komt in downloads terecht en met Rufus maak ik er een bootable USB stickje van. linkje https://rufus-usb.en.uptodown.com/windows vergeten Coles Corner Richard Hawley
Spotvogel Geplaatst: 9 april 2021 Auteur Geplaatst: 9 april 2021 Ja, hallo, rufus gebruik ik altijd al hoor! :-)\ https://get.opensuse.org/leap Wat ik ook doe, welke browser ik gebruik, ook al ga ik naar een mirror, ik kan daar niets downloaden?
Tonskidutch Geplaatst: 9 april 2021 Geplaatst: 9 april 2021 (aangepast) de eerste nl mirror kies ik en hoppa begint te downloaden firefox default niks aparts 4 minuten exact 9 april 2021 aangepast door Tonskidutch tweede afbeelding Coles Corner Richard Hawley
Spotvogel Geplaatst: 9 april 2021 Auteur Geplaatst: 9 april 2021 Ha, ik had het al op verschillende laptops geprobeerd, met verschillende browsers. Ik loop net naar m'n linux laptop, daar werkt het ook niet met de browser die ik normaal gebruik, maar, DAAR zit ook nog Firefox op, en, dat werkt wel meteen.... 🙂 Zal het later 's testen..
Spotvogel Geplaatst: 9 april 2021 Auteur Geplaatst: 9 april 2021 Wow, dat Open Suse is heftig? Heb inmiddels de cpu monitor aan de gang, maar, ook met Yast wil de Nederlandse taal nog niet lukken. Staat in Yast aan, nu ook in de gewone instellingen als default ingesteld, nu werkt het. Nu op zoek naar Wine.
Spotvogel Geplaatst: 9 april 2021 Auteur Geplaatst: 9 april 2021 Wine loopt vast bij openen DCC, "unable to get ping handle", Dreamlan wil ook niet, Dreamboxedit doet het wel
Spotvogel Geplaatst: 9 april 2021 Auteur Geplaatst: 9 april 2021 Dreamset doet het door 'm op passive te zetten, maar ik krijg geen een van m'n DCC versies aan de gang.
Tonskidutch Geplaatst: 10 april 2021 Geplaatst: 10 april 2021 (aangepast) DCC hoef je niet te gebruiken onder linux kun je zo in de box met editor en harddisk Overigens ligt dat DCC.EXE niet wil aan de standaard strikt ingestelde firewall in Opensuse, die kun je aanpassen maar ik gebruikte DCC nooit onder linux p.s. je kan een NFS mount naar je receiver (root passwd) maken en dan is ftp niet nodig of je gebruikt de verkenner waar je ook een pad kan laten zien en dan met ftp:\\ipreceiver ga je der ook zo in 10 april 2021 aangepast door Tonskidutch aanvulling Coles Corner Richard Hawley
Tonskidutch Geplaatst: 10 april 2021 Geplaatst: 10 april 2021 (aangepast) Bovendien maakte ik een host bestand via yast met enkel mijn apparaten in het netwerk die ik wilde zien dan staan ze ook in je verkenner onder de netwerk omgeving. Allemaal kleine dingetjes dus maar heel handig. en VLC voor linux installeren dan kun je ook je box live streamen ipv Dreamlan. 10 april 2021 aangepast door Tonskidutch Coles Corner Richard Hawley
Spotvogel Geplaatst: 10 april 2021 Auteur Geplaatst: 10 april 2021 Mmm, ik heb in YaST de firewall uitgezet, (denk ik), maar, dat maakt niets uit?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen