marcow Geplaatst: 23 maart 2021 Geplaatst: 23 maart 2021 Ik heb een HD camcorder nu wil ik gewone mini DV bandjes van iemand afspelen maar dan krijg ik strepen tijdens de weergave Kun je geen bandjes afspelen die met een gewone camcorder zijn opgenomen op een HD camcorder
Moderator ceesv Geplaatst: 23 maart 2021 Moderator Geplaatst: 23 maart 2021 Heeft de afspeel recorder de mogelijkheid de tracking met de hand na te regelen? 1 Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Zilverhippie Geplaatst: 23 maart 2021 Geplaatst: 23 maart 2021 Ligt dit niet aan de bandjes zelf (oud?) of aan de hardware (vuile koppen?). Ik heb ook lange tijd mijn camcorder niet gebruikt en bij het afspelen van oude bandjes kreeg ik strepen en blokjes, maar na een tijdje kwam alles goed. Alsof het bandje in het begin de koppen aan het reinigen was.
Moderator ceesv Geplaatst: 23 maart 2021 Moderator Geplaatst: 23 maart 2021 Een foto van de streepjes op het beeld kan ons extra informatie geven wat er aan de hand is. Koptrommel aarding die vervuild is kan ook streepjes geven. De bandloop, kan bij verschillende recorders soms niet gelijk zijn, een bandgeleider kan scheef staan, of de hoogte van die geleider niet juist ingesteld. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
marcow Geplaatst: 23 maart 2021 Auteur Geplaatst: 23 maart 2021 Ik heb het nog even getest met gewone oude bandjes die ik nog had ( geen HD ) en die speelt hij goed af ( merk Panasonic). De bandjes die problemen geven zijn Sony bandjes die zijn opgenomen met een Canon camrecorder Ik heb zelf een Panasonic camrecorder .
Old Satterhand Geplaatst: 23 maart 2021 Geplaatst: 23 maart 2021 De bandjes die niet afspeelbaar zijn zullen hoogstwaarschijnlijk zijn opgenomen in de LP (LongPlay) modus. Nee die kun je niet afspelen.
marcow Geplaatst: 24 maart 2021 Auteur Geplaatst: 24 maart 2021 Dat is inderdaad het geval Kun je die dan alleen afspelen op een Sony camcorder De Sony camcorder waar ze mee opgenomen zijn is helaas stuk
pietpiet50 Geplaatst: 24 maart 2021 Geplaatst: 24 maart 2021 Meerdere camcorders hebben een knopje LP/SP. of in het menu, dan zou het moeten lukken. Het merk bandjes heeft niets met het merk camera te maken. Zelfde als vroeger met cassettebandjes. VU+ DUO 4K 4x DVB-S / Octagon SF8008 4K / Wavefrontier T90
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen