blitz10 Geplaatst: 26 maart 2021 Geplaatst: 26 maart 2021 Heb een philips tv.heeft altijd naar behoren gewerkt.Op deze tv is een Vu duo 2 en een ziggo box next aangesloten via Hdmi kabels.Tevens is een Sonos soundbar aangesloten, om het blikkerig geluid te verbeteren.Deze combinatie werkt al zeker 1.5 jaar naar tevredenheid. Sinds eergisteren heb ik nu het probleem dat het geluid ineens erg hol cq met een echo klinkt. Als ik de tv terugzet naar fabrieksinstellingen, is het geluid weer als vanouds. Als ik dan de volgende dag de tv weer inschakel, klinkt het geluid weer hol/echo. Dit is zowel bij de Vuduo als de ziggo box. Jullie zullen begrijpen dat ik niet telkens terug ga naar fabriekinstelling om vervolgens de instellingen( alleen beeld instellingen ) weer goed te zetten Heeft iemand enig idee wat de oorzaak van dit kan zijn.
Old Satterhand Geplaatst: 26 maart 2021 Geplaatst: 26 maart 2021 Weet je zeker dat er ook geen geluid uit je TV komt? Dat kan de oorzaak zijn van dit echo effect. Het geluid uit je TV komt iets later dan het geluid van de soundbar. En dan krijg je een echo.
Tonskidutch Geplaatst: 27 maart 2021 Geplaatst: 27 maart 2021 Dat zou kunnen zoals Old Satterhand schrijft, maar dan hebben andere mensen het ook geconstateerd en op het beroemde Philipsforum is gemeld. De audio default instelling is dus middels die update gewijzigd op de TV en zou eigenlijk de interne luidsprekers op mute moeten staan voor het geval externe luidsprekers zijn aangesloten. Dat kan een bug in de firmware zijn die men moet aanpassen in de firmware. Mercy Mercy Me Robert Palmer
blitz10 Geplaatst: 27 maart 2021 Auteur Geplaatst: 27 maart 2021 Ik heb alle stekkers opnieuw aangesloten, ben terug gegaan naar fabrieksinstellingen, heb alles opnieuw geinstalleerd. Tot heden ondervindt ik geen probleem meer. oorzaak ???????
Tonskidutch Geplaatst: 28 maart 2021 Geplaatst: 28 maart 2021 Dat is inderdaad raar, zeker een verkeerde zender opgezet gehad... Mercy Mercy Me Robert Palmer
blitz10 Geplaatst: 28 maart 2021 Auteur Geplaatst: 28 maart 2021 Ja SBS 6 hoofdzaak het euvel is verholpen
mereltje Geplaatst: 28 maart 2021 Geplaatst: 28 maart 2021 20 uren geleden, blitz10 zei: oorzaak ??????? Stroom van de TV gehad ? Groeten Willy Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)
Psychosammie Geplaatst: 28 maart 2021 Geplaatst: 28 maart 2021 13 uren geleden, Tonskidutch zei: Dat is inderdaad raar, zeker een verkeerde zender opgezet gehad... P***hub met een vette echo 🤣 6 uren geleden, blitz10 zei: Ja SBS 6 hoofdzaak het euvel is verholpen Nou verholpen? Dat is pas als je de oorzaak hebt achterhaald. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Tonskidutch Geplaatst: 30 maart 2021 Geplaatst: 30 maart 2021 (aangepast) Denk dat je het moet zoeken in de HDMI-ARC uit de Next en dan naar die Sonos die even de weg kwijt is geraakt nadat de Philips TV met de nieuwe firmware opgestart is. Soms heb ik zelf ook problemen met die meerdere toestellen aangesloten via de AVreceiver omdat een ervan iets nieuws bevat, zoals laatst de Next met firmware 5.30 waardoor de TV niet tegelijk mee inschakeld als ik de Ziggo Next van standby afhaal. Terwijl alles voordien perfect op knopdruk inschakelde. 30 maart 2021 aangepast door Tonskidutch Mercy Mercy Me Robert Palmer
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen