Con Geplaatst: zaterdag om 10:35 Geplaatst: zaterdag om 10:35 Ik ben voorstander van 1 uur langer licht, zowel in de ochtend als in de avond. Kan dat ook? Daar hoor ik niemand over. 1 Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2024 gelukkig weer glasvezel via KPN. Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11 met 24H2. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Tonskidutch Geplaatst: zaterdag om 10:44 Geplaatst: zaterdag om 10:44 Ik ga pas volgende week over naar de zomertijd van vrijdag op zaterdag. In stapjes van tien minuten per dag. Dat went veel makkelijker 😁 1 Vaporous Elsiane
Drs. IJzerbout Geplaatst: zaterdag om 11:55 Geplaatst: zaterdag om 11:55 1 uur terug, Con zei: Ik ben voorstander van 1 uur langer licht, zowel in de ochtend als in de avond. Kan dat ook? Daar hoor ik niemand over. Ik ben een voorstander van de klok een half uur vooruit zetten. Dat is een compromis voor de voor en tegenstanders. Maar over die oplossing hoor je nooit iemand. En toch word dat in enkele landen zoals Indië ook gedaan. Zelfs de melkkoeien zouden het prima vinden. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
gerrit B Geplaatst: zaterdag om 12:11 Geplaatst: zaterdag om 12:11 Maakt voor mijn auto niets uit, die haalt de tijd toch van het internet. of bedoel je een ander melkkoe? zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Drs. IJzerbout Geplaatst: zaterdag om 12:47 Geplaatst: zaterdag om 12:47 Ik bedoelde de koeien die schijten in de wei. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
gerrit B Geplaatst: zaterdag om 14:23 Geplaatst: zaterdag om 14:23 Misschien dat ze daar bij jullie nog in de wei schijten maar hier zie je nog weinig koeien in de wei. Die melkkoeien op de weg leveren veel meer geld op en kun je vrijwel oneindig leeg blijven zuigen. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Con Geplaatst: zaterdag om 14:59 Geplaatst: zaterdag om 14:59 (aangepast) 2 uren geleden, Drs. IJzerbout zei: Ik bedoelde de koeien die schijten in de wei. Naast mij stonden vroeger 20 dames in de wei die de nodige shit loosden hetgeen je niet rook. Nu, geen dames meer, alleen nog de shit 4 x per jaar met de nodige odeur (lees gieren, niet van het lachen). Zo van de lasten maar niet meer de lusten. zaterdag om 15:00 aangepast door Con Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2024 gelukkig weer glasvezel via KPN. Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11 met 24H2. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
D.Quijote Geplaatst: gisteren om 15:26 Geplaatst: gisteren om 15:26 Het enige voordeel is dat het eerder 5 uur is. 🍷 en 🍺 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo
Sprietje Geplaatst: gisteren om 16:23 Geplaatst: gisteren om 16:23 Ik heb de klok niet hoeven te verzetten. Ik had er wieltjes onder gemaakt en nu kon ik hem rollen.
Drs. IJzerbout Geplaatst: gisteren om 17:17 Geplaatst: gisteren om 17:17 Sprietje…..nou moet ik weer naar mijn lijfarts vanwege aanhoudende buiklachkrampen. 😳👀😰 1 "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
gerrit B Geplaatst: gisteren om 18:03 Geplaatst: gisteren om 18:03 zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Eduard07 Geplaatst: 16 uren geleden Geplaatst: 16 uren geleden Op 29-3-2025 om 12:55, Drs. IJzerbout zei: Ik ben een voorstander van de klok een half uur vooruit zetten. Dat is een compromis voor de voor en tegenstanders. Maar het benadert bovendien de tijd die we in Nederland ooit hadden: https://nl.wikipedia.org/wiki/Amsterdamse_Tijd Waarom zeuren de voorstanders van afschaffing zomertijd/wintertijd nooit over de -soms enorme - tijdsverschillen waar ze al snel mee te maken krijgen als ze op vakantie gaan? Met name de vliegtuig-vakantiegangers? Verschil Spanje/Portugal, aangrenzende buurlanden: 1 uur. Verschil met Griekenland: 1 uur. Zouden de inwoners daar ook zoveel klagen over dat uurtje tijdsverschil? Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
zeeteefje Geplaatst: 14 uren geleden Geplaatst: 14 uren geleden 1 uur terug, Eduard07 zei: Zouden de inwoners daar ook zoveel klagen over dat uurtje tijdsverschil? Ja, dat is ook de reden dat Spanje West-Europese tijd hanteert in plaats van een uur later, zoals het VK en Portugal, hetgeen beter overeen zou komen met de locatie van Spanje. Spanje wil om economische redenen in dezelfde tijdzone zitten.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen