Ga naar inhoud


Werking Diseqc


Saucer

Aanbevolen berichten

Trust: 

Jazeker.  In zo'n (sporadisch) geval eerst het tape erom, en dan pas de afscherming, zonder vingeraanraking, terug er over heen.

 

 

Pjotrb:

Heb een andere kabel geprobeerd, maar had hetzelfde effect. Zelfs met een andere LNB.

Dit verklaart nog steeds niet waarom ik op de ontvanger met alleen de LNB voor de Hotbird aangesloten een prima ontvangst heb (dus wel beeld) maar geen signaal. (dus geen kwaliteitsbalk (blokjes) of signaalsterkte balk (blokjes)).

Ik kan maar één conclusie trekken: en dat is dat in ieder geval de Hotbird ingang van de ontvanger defect geraakt is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er is geen HotBird ingang op de ontvanger! Je hebt een tuner die je middels DiseqC kunt programmeren. Ik denk dat je door de kortsluiting gewoon je tuner opgeblzen hebt.. De 13/18V is meestal niet kortsluitbeveiligd...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Saucer zei:

Dit verklaart nog steeds niet waarom ik op de ontvanger met alleen de LNB voor de Hotbird aangesloten een prima ontvangst heb (dus wel beeld) maar geen signaal. (dus geen kwaliteitsbalk (blokjes) of signaalsterkte balk (blokjes)).

Ik kan maar één conclusie trekken: en dat is dat in ieder geval de Hotbird ingang van de ontvanger defect geraakt is.

 

Indien de ontvanger echt defect is, dan zal u ook dit ervaren met de aansluiting van de astra 1, 2 en 3. Wat eerder gezegd is, wissel even de hotbird om naar een goede werkende astra aansluiting. En kijk of dit soelaas biedt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

verkeerde instellingen ? Of je LNB slecht uitgericht op 13E ? Nagenoeg zeker of een onvolledige satelites list. Of een ontvanger die zo brak is als je maar wil.Low budget gepromoveerd door TVV en CD NL

aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Philips DSR 8121 is een bijzonder geval. Je kun de Hotbird alleen op diseqc-positie 4 instellen, niet op 1, 2 of 3.
Astra 1, 2 en 3 kun je wel willekeurig instellen op de drie eerste posities.
Ik heb toch het vermoeden dat het probleem wordt veroorzaakt door de diseqc-instellingsbeperkingen. Daar is 5 jaar geleden al eens aandacht aan besteed door Totaal TV.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had ik gisteren nog beeld en werkte 19,2 23,5 en 28,2 (zonder Hotbird) wel goed.  Vanavond was dat anders.

Nergens meer beeld. (en dat terwijl er niets is veranderd.)

Alleen de 19,2 aangesloten zonder iets ertussen: de ontvanger geeft zelfs op de 23,5 een bijna volle balk, terwijl er geen LNB 23,5 aangesloten is............ 

 

Heb alles uitgezet.

Weet het nu wel zeker dat hij defect is.

Ga me beraden wat ik ga doen.

 

In ieder geval deze ontvanger niet meer aansluiten en kijken naar een andere...... 

 

Bedankt voor alle berichten en suggesties.

aangepast door Saucer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Recol/Sprietje.

 

Bedankt voor de reacties en het grappig plaatje. Dit geeft er wat kleur aan.

Ik heb geen boerderij en ook nooit gehad. Misschien was dat achteraf beter geweest. Ha ha .

Ben altijd in de elektrotechniek werkzaam geweest.

 

Ik heb een Fluke, dus een meter aanschaffen hoeft niet.

Zal toch in de loop van de dag nog even meten, alhoewel ik er (bijna) volledig van overtuigd ben dat dat niet het probleem is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog een DSR 7141 in de kast staan. Single tuner en geen opname mogelijkheid. Nooit effectief gebruikt. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...