PA4JJ Geplaatst: 2 april 2021 Geplaatst: 2 april 2021 Waar vind ik de instellingen van de Oscam Readers in de VU+ Ultimo? Ik heb de plugin er inmiddels wel in maar nu moet ik nog een en ander aanpassen voor gebruik met Ziggo.
Mimisiku Geplaatst: 2 april 2021 Geplaatst: 2 april 2021 Even Google raadplegen voor Ziggo i.c.m. Oscam.. Kwestie van een correcte oscam.server plaatsen. Uiteraard werkt dit alleen met de Irdeto kaarten van Ziggo.. Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD VU+Ultimo4K BTE, DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG 5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier
John van Dreumel Geplaatst: 2 april 2021 Geplaatst: 2 april 2021 En uiteraard de gebruikte image want de poort verschilt ook bij diverse images. In PLi vindt je de oscam configuratie via de webinterface via ipvanjouwbox:8081. Bij andere images weet ik dat niet uit mijn hoofd. Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam. Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.
paardengek Geplaatst: 2 april 2021 Geplaatst: 2 april 2021 59 minuten geleden, John van Dreumel zei: En uiteraard de gebruikte image want de poort verschilt ook bij diverse images. In PLi vindt je de oscam configuratie via de webinterface via ipvanjouwbox:8081. Bij andere images weet ik dat niet uit mijn hoofd. En die poort kun je altijd aanpassen, bij welke image dan ook. Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
John van Dreumel Geplaatst: 3 april 2021 Geplaatst: 3 april 2021 @Paardengek Jij hebt helemaal gelijk, maar als je geen inhoudelijke kennis van (Oscam) zaken hebt dan is het handig als je de standaardpoort van Oscam weet bij image X. Daarna kan je gaan experimenteren via de Oscam webinterface. Ik geloof niet dat de gemiddelde Oscamgebruiker gelijk aan de slag kan met het editen van de diverse Oscam bestanden met bv Notepad ++. Gewoon eerst maar eens beginnen met de webinterface. Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam. Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.
Oplossing PA4JJ Geplaatst: 3 april 2021 Auteur Oplossing Geplaatst: 3 april 2021 Allemaal bedankt. Ik heb het intussen werkend.
John van Dreumel Geplaatst: 4 april 2021 Geplaatst: 4 april 2021 Mooi dat jij het voor elkaar hebt. 👍🏼 Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam. Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen