Ga naar inhoud

VU+ DUO2 : vaak niet mogelijk om zender op te nemen en een andere zender te bekijken

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik gebruik een VU+ DUO2 met OpenPLI 8 (2 tuners aangesloten). Ik merk echter dat als ik wat opneem sommige zenders het niet meer doen of (tijdelijk) vastlopen. Ook merk ik dat de opnames hickups hebben of erg compleet vastlopen.
Op zich moet het toch makkelijk mogelijk zijn om 1 zender te kijken en een andere zender op te nemen. Doe ik ms wat fout (instelling oid) of is de DUO2 eenvoudig te oud geworden?

1x OpenPLI @VU+DUO en 1x VIX @ET9000

Geplaatst:

instelling tuners staat vermoedelijk verkeerd.Onafhankelijk instellen.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:

Inderdaad, hoe staan de tunerinstellingen?

Hoe staan je voorkeurstuners ingesteld?

Om welke provider/zenders gaat het?

En werk je met een CAM of softcam?

Wat zijn dan de instellingen van achteraf decoderen (bij een CAM) of die van je softcam?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst:

tuner B instellen zoals A en niet gelijk aan? Je hebt toch ook 2 kabels verbonden ?

Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Geplaatst:

Twee kabels van switches tot ontvanger, dus geen single LNB's.

Screenshots kan je overigens makkelijk maken via bijvoorbeeld de webinterface van je ontvanger.

Kan je ook nog wat meer vertellen om welke zenders het gaat en de vragen m.b.t. hoe je decodeert, als het om gecodeerde zenders gaat dan.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst:

Je moet tuner B dezelfde instellingen geven als tuner A, dus maak geen gebruik van die setting gelijk aan.

Iets meer werk, maar het werkt wel. Is een bug in ??????? (vul maar in)

De andere reageerders geven dit ook aan, maar het is wellicht nog wat duidelijker zo.

Geplaatst:

Ik heb 2 kabels vd satelliet naar mijn DUO2 en die zijn aangesloten op de 2 verschillende tuners. Maar ik begrijp dat ik Tuner B dezelfde configuratie moet gaan geven als Tuner A. Ik dacht dat 'gelijk aan' je dezelfde instellingen krijgt. Ik ga dat eens proberen en  laat hier het resultaat weten

1x OpenPLI @VU+DUO en 1x VIX @ET9000

Geplaatst:

is een misbegrip : gelijk aan is bedoeld als je maar 1 kabel hebt naar je tuners. Anders moeten ze apart ingesteld worden maar met dezelfde instellingen

Geplaatst:
37 minuten geleden, bellejt zei:

is een misbegrip : gelijk aan is bedoeld als je maar 1 kabel hebt naar je tuners. Anders moeten ze apart ingesteld worden maar met dezelfde instellingen

Op de VU+ Ultimo 4K met OpenPli 8.0 heb ik daarvoor de instelling [Doorgelust vanaf...]

Aangezien het een dubbele tuner betreft is er geen door lus kabeltje meer nodig, maar gaat dat intern.

Het is echt een bug, het heeft ooit goed gewerkt maar sinds enige tijd kan ik de instelling [Gelijk aan] niet meer gebruiken.

Ik krijg dan dezelfde problemen als de TS.

Geplaatst:
14 uren geleden, Old Satterhand zei:

Het is echt een bug, het heeft ooit goed gewerkt maar sinds enige tijd kan ik de instelling [Gelijk aan] niet meer gebruiken.

Ik krijg dan dezelfde problemen als de TS.

Klopt en dat is al een hele tijd geleden. Maar wat is er zo moeilijk aan twee tuners volledig invullen beste gebruiker? Dat schrijven we al jaren.

Dark & Long ,  Drift 2 Dark Train

Underworld

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen