Ga naar inhoud


Einde kijken via Oscam vanaf (februari 2022)? (22 september 2023?) December 2023?


Satelliet

Aanbevolen berichten


Kijk nu wat CDS doet: gewoon paniek zaaien.

Verleden jaar deden ze precies hetzelfde; ervoor zorgen dat iedereen òf een andere ontvanger (van hun) kochtte, of dat je een CI+ (van hun) kochtte.

 

Ik moet het allemaal nog zien gebeuren; MAAR als CDS dit ėcht doordrukt moet je er imho snel bij zijn om maatregelen te nemen.

 

 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mappen kan altijd, alleen gaan echte Nagra zenders er niet mee werken maar bijv. Mezzo wel. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de gewone OScam kreeg ik DreamWorks echt niet open via mapping.. Is een paar maandjes geleden dat wel. Kan nu anders zijn natuurlijk. In de 'halve' Nagra die nu werkt gaat ie zeker niet open..

De basiszenders doen het (nog) wel. Zelfs Film1 (wordt niet meer als exclusief gezien)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Codx zei:

Mappen kan altijd, alleen gaan echte Nagra zenders er niet mee werken maar bijv. Mezzo wel. 

Ik heb het geprobeerd met RTL4 HD, die zou in principe met mapping kunnen werken maar lukt niet met de kaart hier, zelf de caid van de reader op 1817 gezet enz maar toch niet willen open gaan, echt vreemd.

heb niet verder gezocht wat het kan zijn, zou vreemd zijn dat de kaart het niet kan, is wel zo een recreatie kaart dat eind september niet meer werkt tot de vakantie periode weer start, heeft het daarmee misschien te maken, is pas sinds een 14 tal weken als nieuwe kaart geactiveerd.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt natuurlijk wél een CAK7 versie van OScam nodig mét de benodigde extra sleuteltjes! Alleen met een regeltje ‘caid=1817’ ga je het niet redden. Dat zou wel héél erg makkelijk zijn….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Mimisiku zei:

Je hebt natuurlijk wél een CAK7 versie van OScam nodig mét de benodigde extra sleuteltjes! Alleen met een regeltje ‘caid=1817’ ga je het niet redden. Dat zou wel héél erg makkelijk zijn….

dan houd het op, heb die gegevens niet dat extra nodig is, spijtig genoeg.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag wilde ik eigenlijk mijn CD-abonnement opzeggen, de goedkoopste versie, Riant.

Gevraagd of ik de CI-module niet gratis kon krijgen, maar nee. Ik kon wel, wanneer ik mijn abonnement voor 2 jaar vastlegde, een CD-box met ingebouwde kaart in bruikleen krijgen. Niets voor mij dus.

 

Uiteindelijk, na een tweede keer bellen en een ander aan de lijn te krijgen, kreeg ik het aanbod mijn abonnement voor een jaar vast te leggen, dan kreeg ik gratis de CI-module. Wel zelf de porto betalen. Nu maar wel gedaan. Er zijn een paar (niet veel) CD-zenders waar ik zo nu en dan naar kijk.

Ik neem niet veel van de CD-zenders op, dus die beperking van 1+1 is dan nog te doen. Ik neem meer op van de Engelse, Franse en soms Duitse zenders. Bovendien heb ik ook nog gewoon de standaard (Ziggo, voormalig UPC) kabelaansluiting via coax.

 

Volgend jaar zien we wel verder.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je had het toch over mapping, dat kan met elke oscam!!! Bij mappen zorg je er voor dat CAID 1817 aanvragen naar een CAID 0100 kaart gaan ook als de CAID verwijzing is weggehaald bij de zender.

 

Je kunt mappen op de volgende manieren, door in de dvbapi deze regel te zetten:

 

M: 1817:00006A 0100:00006A

 

Doe je het liever met een mapping reader, kan dat ook. Dan maak je een aparte reader met 

 

CAID =              1817:0100,0100

  • Like 1

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

En heb je ze hun zin gegeven. Je had gewoon je losse kaart kunnen behouden.. Nu sterk je ze om de losse kaarten uit te schakelen…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...