Ga naar inhoud


Einde kijken via Oscam vanaf (februari 2022)? (22 september 2023?) December 2023?


Satelliet

Aanbevolen berichten

2 minuten geleden, Mimisiku zei:

En heb je ze hun zin gegeven. Je had gewoon je losse kaart kunnen behouden.. Nu sterk je ze om de losse kaarten uit te schakelen…

 

Volgens de help-meneer van Canal Digitaal gewoon een witte CI+ module, oranje kaart er in, en je beeld blijft ook na de gevreesde datum het gewoon doen 🙂 

Vu+ Zero 4k

Formuler F3

Dreambox 500HD

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 minuten geleden, FelixB zei:

 

Volgens de help-meneer van Canal Digitaal gewoon een witte CI+ module, oranje kaart er in, en je beeld blijft ook na de gevreesde datum het gewoon doen 🙂 

 

Is die datum inmiddels al echt bekend trouwens?  want ik vermoed ergens begin oktober. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie inderdaad soms 1 september, andere keren oktober staan. De vrouw die ik als eerste aan de lijn kreeg was volkomen ONdeskundig. Ze wist niet eens dat mijn kaart zonder module onbruikbaar zou worden. Maar zij had het na enig intern overleg wel over 1 september.

De man die ik later sprak, liet zich daar verder niet over uit.

 

Overigens heb ik er tot op heden, als abonnee van CD, officieel nog niets over gehoord. Geen mail, geen brief, niets.

aangepast door MaartenM
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met dien verstande dat CDS deze officieel niet meer in de shop aanbiedt (wat ik in april 2021 al voorspelde!). Je moet dus retesnel op zoek naar diverse satshops om nog zo’n module te bemachtigen…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een ander punt is mijn SmartWi. Die zal ik helaas niet meer kunnen gebruiken. Het is er een van waarschijnlijk de eerste generatie, Op zich doet hij het nog, maar omdat ik de indruk had dat hij zo nu en dan haperde (zie mijn andere postings in andere draadjes), heb ik een maand geleden een nieuwe besteld. Ik wist toen dus nog niet dat het binnenkort voorbij zou zijn.

 

Maar deze nieuwe versie van de SmartWi kreeg ik niet aan de praat. Ik heb hem geretourneerd en intussen heb ik mijn geld

teruggekregen.

 

Over die CI-module: kennelijk hebben ze stiekem ergens nog een voorraadje liggen. Morgen of overmorgen verwacht ik hem te ontvangen.

aangepast door MaartenM
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Mimisiku zei:

Met dien verstande dat CDS deze officieel niet meer in de shop aanbiedt (wat ik in april 2021 al voorspelde!). Je moet dus retesnel op zoek naar diverse satshops om nog zo’n module te bemachtigen…

 

Bij bol en andere diverse satelliet winkels struikel je nog steeds over die witte ci modules 😉

 

Vu+ Zero 4k

Formuler F3

Dreambox 500HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, MaartenM zei:

Ik zie inderdaad soms 1 september, andere keren oktober staan. De vrouw die ik als eerste aan de lijn kreeg was volkomen ONdeskundig. Ze wist niet eens dat mijn kaart zonder module onbruikbaar zou worden. Maar zij had het na enig intern overleg wel over 1 september.

De man die ik later sprak, liet zich daar verder niet over uit.

 

Overigens heb ik er tot op heden, als abonnee van CD, officieel nog niets over gehoord. Geen mail, geen brief, niets.

 

2023-10-09

Vu+ Zero 4k

Formuler F3

Dreambox 500HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Mimisiku zei:

Je hebt natuurlijk wél een CAK7 versie van OScam nodig mét de benodigde extra sleuteltjes! Alleen met een regeltje ‘caid=1817’ ga je het niet redden. Dat zou wel héél erg makkelijk zijn….

heb de  oscam-1.20_svn-r11724

en Nagra:                                   yes
Nagra Merlin:                            yes

 

dus veronderstel dat het moet lukken, maar de mapping geprobeerd en ook met de caid aanpassing in de reader zoals @Codx melde, maar geen beeld, 

no reader found constant als melding bij verschillende zenders.

dus vrees er beetje voor of mag ik het nog niet opgeven met proberen en uitzoeken ???

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, MaartenM zei:

Een ander punt is mijn SmartWi. Die zal ik helaas niet meer kunnen gebruiken. Het is er een van waarschijnlijk de eerste generatie, Op zich doet hij het nog, maar omdat ik de indruk had dat hij zo nu en dan haperde (zie mijn andere postings in andere draadjes), heb ik een maand geleden een nieuwe besteld. Ik wist toen dus nog niet dat het binnenkort voorbij zou zijn.

 

Maar deze nieuwe versie van de SmartWi kreeg ik niet aan de praat. Ik heb hem geretourneerd en intussen heb ik mijn geld

teruggekregen.

 

Over die CI-module: kennelijk hebben ze stiekem ergens nog een voorraadje liggen. Morgen of overmorgen verwacht ik hem te ontvangen.

 

De SmartWi werkt niet met de witte CI+-module, wel met de zwarte module met wereldbol maar die is binnenkort niet meer bruikbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • ceesv wijzigde de titel naar Einde kijken via Oscam vanaf (februari 2022)? 22 september 2023?
1 uur geleden, digitaal kijker zei:

heb de  oscam-1.20_svn-r11724

en Nagra:                                   yes
Nagra Merlin:                            yes

 

dus veronderstel dat het moet lukken, maar de mapping geprobeerd en ook met de caid aanpassing in de reader zoals @Codx melde, maar geen beeld, 

no reader found constant als melding bij verschillende zenders.

dus vrees er beetje voor of mag ik het nog niet opgeven met proberen en uitzoeken ???

 

Ingebouwde Nagra (Merlin)  support heeft hier niks mee te maken, ik vraag me af wat je wilt bereiken want je begrijpt er niks van. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Codx zei:

 

Ingebouwde Nagra (Merlin)  support heeft hier niks mee te maken, ik vraag me af wat je wilt bereiken want je begrijpt er niks van. 

wil het uittesten of ik de zenders kan draaien in Nagra mode 1817, meer niet, ze werken perfect onder de Seca 100 vorm, maar zou leuk zijn als de Nagra versie ook werkt.

is altijd leuk om bij te leren en te ontdekken.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...