Ga naar inhoud


Einde kijken via Oscam vanaf (februari 2022)? (22 september 2023?) December 2023?


Satelliet

Aanbevolen berichten

  • Moderator

De kaart blijft werken in een ci module.

Oscam gaat geen beeld meer geven op jouw ontvanger

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ze moeten  mensen heel snel fatsoenlijk gaan informeren want zo wordt het niks.  Je kunt niet zomaar  40-50% van je klanten zonder beeld zetten. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Uitschakeling gepland door iemand op kantoor die nog nooit een satelliet ontvanger heeft gezien?

 

Dat is tegenwoordig de standaard benadering.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ze maken het werken met een softcam onmogelijk, de kaart blijft werken in een origineel ci module, maar die biedt niet dezelfde functionaliteit als een ontvanger met softcam.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ceesv zei:

Ze maken het werken met een softcam onmogelijk, de kaart blijft werken in een origineel ci module, maar die biedt niet dezelfde functionaliteit als een ontvanger met softcam.

 

 

ok, wat zijn de nadelen van zo'n ci module dan?

Ik heb denk ik zo'n witte ci module gezien maar wat ik dan weer verwarrend vind is dat er Mediaguard 3.5 op staat terwijl dat niet meer zou werken. De CI+ module met ingebouwde smartcard is geen optie voor mij volgens mij?

Link naar reactie
Delen op andere sites

nadelen zijn, niet 4 opnames doen van verschillende transponders en als ze de opname functie blokkeren instellen dan kan het zijn dat je bepaalde programma's niet meer kan opnemen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, tajvdz zei:

ok, wat zijn de nadelen van zo'n ci module dan?

Ik heb denk ik zo'n witte ci module gezien maar wat ik dan weer verwarrend vind is dat er Mediaguard 3.5 op staat terwijl dat niet meer zou werken. De CI+ module met ingebouwde smartcard is geen optie voor mij volgens mij?

 

Mijn advies is wacht het eerst is af wat er echt gaat gebeuren, nogmaals ze kunnen meteen seca mode op alle zenders uitschakelen maar CDS/TVV kennende zal dit wel weer een traject van jaren worden. En misschien kun je met een simpele configuratie aanpassing eea nog werkend krijgen voorlopig. Zonder fatsoenlijke aankondiging blijft alles gokken en gaan ze alleen maar kwaad bloed zetten bij hun klanten.

 

En mocht het toch niet meer werken is een CI+ module waar je bestaande kaart in past de oplossing of het nemen van een lijntje ergens. Ik zou mijn abo of kaart niet meteen de deur uit doen als ik jullie was.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ok maar ik lees ook berichten dat de geschikte ci modules door Canal Digitaal niet meer aangeboden worden. Ik zie ze wel in webshops maar daar zou een run op komen. Als deze module dadelijk niet meer te krijgen is dan wordt het problematisch.

Niet meer dan 4 programma's tegelijk opnemen is voor mij geen probleem. Geheel niet meer op kunnen nemen wel want dit is eigenlijk de enige rede dat ik mijn Canal digitaal abonnement nog heb. Het geheel blokkeren is volgens mij alleen mogelijk met CI+ toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien hebben ze wel 30.000 van die modules op een paar pallets liggen ergens. Ze zullen toch iets moeten aanbieden als mensen bellen dat ze geen beeld meer hebben.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, tajvdz zei:

Ik heb denk ik zo'n witte ci module gezien maar wat ik dan weer verwarrend vind is dat er Mediaguard 3.5 op staat terwijl dat niet meer zou werken.

Nee, er staat helemaal geen Mediaguard 3.5 op.  Er staat op CI Module Manufactured under Nagra licence.

m7-canal-digitaal-en-tv-vlaanderen-ci-module.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, Sprietje zei:

Nee, er staat helemaal geen Mediaguard 3.5 op.  Er staat op CI Module Manufactured under Nagra licence.

m7-canal-digitaal-en-tv-vlaanderen-ci-module.jpg

 

Volgens de meneer can canaal digitaal zou deze gewoon werken als je hier je oranje kaart in steekt, ook na de bewuste datum 😐 

Vu+ Zero 4k

Formuler F3

Dreambox 500HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Sprietje zei:

Nee, er staat helemaal geen Mediaguard 3.5 op.  Er staat op CI Module Manufactured under Nagra licence.

m7-canal-digitaal-en-tv-vlaanderen-ci-module.jpg

In verschillende webshops staat Mediaguard 3.5 in de omschrijving. Is dit een CI+ module of CI? Ik dacht namelijk dat een CI+ niet ging werken in een Dreambox 8000HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...