Ga naar inhoud


Einde kijken via Oscam vanaf (februari 2022)? (22 september 2023?) December 2023?


Satelliet

Aanbevolen berichten

  • Moderator
18 minuten geleden, tajvdz zei:

In verschillende webshops staat Mediaguard 3.5 in de omschrijving. Is dit een CI+ module of CI? Ik dacht namelijk dat een CI+ niet ging werken in een Dreambox 8000HD.

Er staat ci module versie 3.5, niet mediaguard versie 3.5

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


4 minuten geleden, ceesv zei:

Er staat ci module versie 3.5, niet mediaguard versie 3.5

Nou dat staat er dus wel maar als ik zeg in welke webshop wordt dat bericht niet goedgekeurd om een of andere vage rede.

11 minuten geleden, Dreeke zei:

Er wordt geen rekening gehouden met museumstukken. 😁

wat is dat voor dom en overbodig antwoord zeg

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, tajvdz zei:

Nou dat staat er dus wel maar als ik zeg in welke webshop wordt dat bericht niet goedgekeurd om een of andere vage rede.

omdat er in de regels staat dat je geen reclame mag maken van webshops hier ;) 

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
4 minuten geleden, tajvdz zei:

Nou dat staat er dus wel maar als ik zeg in welke webshop wordt dat bericht niet goedgekeurd om een of andere vage rede.

wat is dat voor dom en overbodig antwoord zeg

Ik lees toch echt bij alle webshops dezelfde tekst.

Canal Digital CI+ Mediaguard module 3.5 · 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, tajvdz zei:

Maar welke module er nodig is weet ik nu wel. Blijft over of deze wel of niet gaat werken in een Dreambox 8000HD

 

Volgens canal digital zou mijn kaart in combinatie met die ci module gewoon moeten blijven werken, dus waarom het dan niet bij jou zou zijn in je DB8000HD ?! 😉

 

Vu+ Zero 4k

Formuler F3

Dreambox 500HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooit getest dat ik mijn DM8000 nog in bedrijf had.. Deze CI werkt nog zonder de ‘+’ functionaliteit en werkte prima. De latere M7-CAM701 werkte overigens ook….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, Mimisiku zei:

Ooit getest dat ik mijn DM8000 nog in bedrijf had.. Deze CI werkt nog zonder de ‘+’ functionaliteit en werkte prima. De latere M7-CAM701 werkte overigens ook….

Oh de M7-CAM701 is niet die met ingebouwde smartcard toch? Wat is het verschil tussen de M7-CAM701 en de witte 3.5?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt. De IOCTRL functies zitten niet in de drivers. Indertijd werd gesteld dat 400Mhz niet voldoende was om deze functie te kunnen verwerken. Aangezien die drivers al een eeuwigheid niet zijn opgewaardeerd is CI+ dus geen optie voor deze oude beestjes..

Alleen CI modules werken…

AlphaCrypt Classic/Light

Nagra 3.5 witte CI Canal Digitaal/TVV

Irdeto Softcell 2.6

 

3 minuten geleden, tajvdz zei:

Oh de M7-CAM701 is niet die met ingebouwde smartcard toch? Wat is het verschil tussen de M7-CAM701 en de witte 3.5?

Daar kun je zelf natuurlijk ook even op Googlen….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Morgen verwacht ik mijn CI-module te ontvangen. Ik heb begrepen dat de CI-module bedoeld is om er een losse kaart in te steken. In de CI+-module zit een kaart(systeem) ingebouwd. Verbeter me maar als ik het mis heb. En dan is er ook nog een module waarin je een chip kunt schuiven, zoals in een telefoon. Maar daarvoor zul je je kaart aan stukken moeten knippen.

 

De prijzen die ik voor de modules op internet heb gevonden, gaan vanaf ongeveer € 60,=, inclusief verzendkosten.

Maar, zoals ik al zei, werd de module mij door CD gratis aangeboden wanneer ik mijn abonnement nog voor een jaar vastlegde. Alleen de verzendkosten (€ 9,95, als ik het goed heb) moet ik betalen.

 

Dan vraag ik me wel nog af, of ik iets aan de box (Vu+ Ultimo 4K) moet veranderen om de module aan de praat te krijgen. Nu draait alles op oscam, met ook nog een Fransatkaart.

 

Wanneer er oplossingen komen om de kaart weer zonder module, en vooral zonder de opnamebeperkingen, te kunnen gebruiken, zal ik daar meteen voor kiezen. Vooral wanneer ik dan ook nog weer mijn SmartWi kan gebruiken.
Voorlopig gaat niets de vuilnisbak in. Ik heb ook nog een Extra Kaart van CD liggen, die nu is uitgeschakeld, omdat ik al was overgegaan op het goedkoopste abonnement.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Mimisiku zei:

Dat klopt. De IOCTRL functies zitten niet in de drivers. Indertijd werd gesteld dat 400Mhz niet voldoende was om deze functie te kunnen verwerken. Aangezien die drivers al een eeuwigheid niet zijn opgewaardeerd is CI+ dus geen optie voor deze oude beestjes..

Alleen CI modules werken…

AlphaCrypt Classic/Light

Nagra 3.5 witte CI Canal Digitaal/TVV

Irdeto Softcell 2.6

 

Daar kun je zelf natuurlijk ook even op Googlen….

Maar dan werken beide types dus wel als CI zonder de + functionaliteit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...