Ga naar inhoud


Einde kijken via Oscam vanaf (februari 2022)? (22 september 2023?) December 2023?


Satelliet

Aanbevolen berichten


27 minuten geleden, Eduard07 zei:

Je bent me een slag voor, @Tonskidutch.

Inderdaad niet logisch gedacht als je denkt of vindt dat CD officieel iets moet gaan aankondigen over wat altijd al illegaal was.

 

Nee dat is echt onzin, er zijn genoeg mensen die nog met ontvangers/modules kijken waarop seca werkt maar nagra niet. Dat heeft niks met illegaal te maken.  Het is ze geraden om hun klanten persoonlijk vooraf te gaan informeren. Anders gaan er heel veel problemen ontstaan.

 

Zeker ook omdat ze in het verleden altijd overdreven voorzichtig waren met wat voor wijzigingen dan ook, en zelfs toen kreeg je - wellicht onterecht - kwade gezichten, maar het uischakelen van  seca mode gaat ze hoe dan ook klanten kosten, maar de manier waarop bepaald hoeveel dat er worden. 

 

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tonskidutch zei:

hoezo?

 

denk je echt dat ze bij illegale configuraties van gebruikers gaan waarschuwen, u mag nu niet meer oscam gebruiken?

 

 

Niets illegaals aan zo lang je een smartcard gebruikt waar je voor betaald.  Daarbij als ik me goed herinner is er vastgelegd dat je eigen apparatuur moet kunnen gebruiken. Ik heb de club al enige tijd verlaten. Destijds een een (bom) vol abbo inclusief smartcard en die is zonder aan te geven gewoon op zwart gezet. NL ziet hier thuis prima (beter) alternatief. Met mij Sony tv uit 2019 kon ik bij de app van CD niet eens pauzeren. Alleen als ik via mijn tablet keek. Boeltje daar steeds slechter voor elkaar. Schotel alleen nog in gebruik voor FTA.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nja, CDS kijkt volgens mij gewoon naar het aantal abonnees in Nederland en weegt dit af met de transponder kosten.

Dus CDS gaat gewoon op zn reet.

(Dit is pure speculatie van mij)

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, Sprietje zei:

Ik heb de indruk dat je satellietaanbieder Joyne niet kent die de concurrentie met Canal Digitaal wilde aangaan een paar jaar geleden en nu failliet is?

 

Wel van gehoord en over gelezen, zelf nooit iets mee gedaan ofzo ... Maar als CD de geest geeft, dan zal er vast wel weer iets anders komen 🙂 

Vu+ Zero 4k

Formuler F3

Dreambox 500HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is maar af te wachten. NL heeft een hele dichte infrastructuur waardoor satelliet helemaal niet nodig is. Zeker met de snelle internetverbindingen van nu kan het buitengebied prima via IPTV. Je ziet alle providers ook inzetten op IPTV en streaming services. Als CDS verdwijnt van de satelliet is daar allang niks mee verloren. Anders voor de pensionado’s die naar het warme Zuiden zijn verkast. Die blijven dan verstoken van NL TV… Gaan ze maar een cervezaatje drinken. Ik geloof nooit dat als CDS afhaakt er een andere satelliet provider zal inspringen. Hiervoor is de NL markt te klein en dus onrendabel. Dan is er de jeugd die bijna volledig IPTV kijkt (en dat is de toekomst).

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, Mimisiku zei:

Dat is maar af te wachten. NL heeft een hele dichte infrastructuur waardoor satelliet helemaal niet nodig is. Zeker met de snelle internetverbindingen van nu kan het buitengebied prima via IPTV. Je ziet alle providers ook inzetten op IPTV en streaming services. Als CDS verdwijnt van de satelliet is daar allang niks mee verloren. 

En dat is ook precies wat ik probeerde te zeggen hierboven.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...